2010-06-02, 16:02
Medlem
Tog mitt första EAA nu (Esa Pro citrus) och vad fan ska man säga. Helt lätt var det inte att inta iallfall. Usch det var ingen höjdare..

Är jag ensam eller dricker alla det utan några problem? Kanske blir bättre med tiden..
Citera
2010-06-03, 18:42
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Esapro på gymvaruhuset.se, valfri smak. Köpa gainer tycker jag låter som en väldigt dum idé. Njut och ät vanlig mat istället.

Är det någon stor skillnad på Esapro och FX? Kör själv EAA FX och är supernöjd med både smak och pris. Hur kommer det sig att du väljer ett dyrare alternativ?
Citera
2010-06-03, 18:50
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Är det någon stor skillnad på Esapro och FX? Kör själv EAA FX och är supernöjd med både smak och pris. Hur kommer det sig att du väljer ett dyrare alternativ?

Nej men EAA FX var slut när jag skulle beställa.
Citera
2010-06-03, 18:55
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Tog mitt första EAA nu (Esa Pro citrus) och vad fan ska man säga. Helt lätt var det inte att inta iallfall. Usch det var ingen höjdare..

Är jag ensam eller dricker alla det utan några problem? Kanske blir bättre med tiden..
Du har inte testat några andra EAA-produkter förut det hör jag det. Det är en dröm i jämförelse med hur det var ifrån början.
Citera
2010-06-03, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2
Åh, fan, tack för tipset =) Får ta och beställa hem den då. En fråga bara, på Gymvaruhuset står det att man bara ska ta Esapro direkt innan träning och inte efter? På EAA-XX-förpackningen står det att man ska ta innan och efter. Vad "stämmer"?

själv tar jag en dos strax innan träning på fastande mage, direkt efter tar jag en dos kolhydrater, väntar en halvtimma och så en dos esa igen, efter ytterligare en halvtimma äter jag frukost Läste på bodyforum tror jag det var att man skulle kunna vänta med frukost en timma och då ta en esa igen och så frukost efter 30 min, detta för att återigen spika proteinsynt
Citera
2010-06-03, 21:04
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceless
själv tar jag en dos strax innan träning på fastande mage, direkt efter tar jag en dos kolhydrater, väntar en halvtimma och så en dos esa igen, efter ytterligare en halvtimma äter jag frukost Läste på bodyforum tror jag det var att man skulle kunna vänta med frukost en timma och då ta en esa igen och så frukost efter 30 min, detta för att återigen spika proteinsynt
Slöseri på EAA imo. Lägg det före och efter träning och ät mat utöver det.
Citera
2010-06-04, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Slöseri på EAA imo. Lägg det före och efter träning och ät mat utöver det.

Slöseri skulle vara att ta det både innan och efter eftersom dosen du tar innan är den som ger maximal syntes efter träning. Efter träningen bör du ta kolhydrater för att snabba på. Ska du ta två doser; vänta.
Citera
2010-06-04, 09:22
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Slöseri skulle vara att ta det både innan och efter eftersom dosen du tar innan är den som ger maximal syntes efter träning. Efter träningen bör du ta kolhydrater för att snabba på. Ska du ta två doser; vänta.
Haha, det är ju inte mer slöseri att ta en dos efter än före frukost. Kolhydrater för att snabba på? Kolhydrater påverkar inte proteinbalansen mer än ytterst marginellt och det flera timmar efter intag, alltså även efter det att du tagit EAA efter passet. Ifall du läser runt lite, förslagsvis på kolozzeum och skippar Body, som faktiskt är sämre så ser du att de flesta kör EAA före och efter eller EAA före och vassle efter. Tar du efter så blir ju proteinsyntesen höjd senare av det, vilket inte är fel på något vis. Sedan kolhydrater, beror på i vilken form, mat ja. Pulver, aldrig i livet.
Citera
2010-06-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Haha, det är ju inte mer slöseri att ta en dos efter än före frukost. Kolhydrater för att snabba på? Kolhydrater påverkar inte proteinbalansen mer än ytterst marginellt och det flera timmar efter intag, alltså även efter det att du tagit EAA efter passet. Ifall du läser runt lite, förslagsvis på kolozzeum och skippar Body, som faktiskt är sämre så ser du att de flesta kör EAA före och efter eller EAA före och vassle efter. Tar du efter så blir ju proteinsyntesen höjd senare av det, vilket inte är fel på något vis. Sedan kolhydrater, beror på i vilken form, mat ja. Pulver, aldrig i livet.

Äter du i för nära anslutning till intag av EAA så förtar du stora delar av effekten, då kan du likväl ta vassle. Kolhydrater för att snabba på näringstillförseln, öka insulinet. Det står alla fritt att tycka vad man vill om vitargo och malto, precis som med alla andra kosttillskott. Givetvis måste man sålla i ett forum, precis som här, tillverkarna skriver en del på body och därför tycker jag att det är bra. Säkert även så på kolozzeum däremot så kan det bli problematiskt med kolozzeum eftersom de även är försäljare och då troligtvis är lite restriktiva i fråga om diskussioner gällande produkter som säljs på andra ställen och inte hos dem.
Citera
2010-06-04, 11:56
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Äter du i för nära anslutning till intag av EAA så förtar du stora delar av effekten, då kan du likväl ta vassle. Kolhydrater för att snabba på näringstillförseln, öka insulinet. Det står alla fritt att tycka vad man vill om vitargo och malto, precis som med alla andra kosttillskott. Givetvis måste man sålla i ett forum, precis som här, tillverkarna skriver en del på body och därför tycker jag att det är bra. Säkert även så på kolozzeum däremot så kan det bli problematiskt med kolozzeum eftersom de även är försäljare och då troligtvis är lite restriktiva i fråga om diskussioner gällande produkter som säljs på andra ställen och inte hos dem.
Du har missat en central del. Påverkan ifrån kost på eaa är inte så stor som man trott och fördelarna gentemot vassle, dess storlek är fortfarande där. Eftersom insulin inte har några muskelbyggande fördelar och återhämtningen beror till stor på mängden kolhydrat och inte snabbheten så är det imo värdelöst. Speciellt då lägre gi ger bättre prestationsfördelar vid nästa pass. För hobbybyggare fyller det löjligt liten positiv funktion, även många på elitnivå går ifrån det mer och mer. Tror du missat några centrala trådar på body. Mobilinlägg.
Citera
2010-06-04, 15:20
Medlem
Taftamanabags avatar
Står mellan EAA FX Red Berry och EsaPro Citrus, vilken är att föredra? Är de likvärdiga så blir det EAA FX då den är billigare.

Tack på förhand.
Citera
2010-06-04, 15:28
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taftamanabag
Står mellan EAA FX Red Berry och EsaPro Citrus, vilken är att föredra? Är de likvärdiga så blir det EAA FX då den är billigare.

Tack på förhand.
Jag föredrar Citrus pga smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in