2009-10-28, 22:27
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Japp det blir den, finns studier i denna tråd: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561&page=61

Danke!
Citera
2009-10-29, 18:04
Medlem
backluras avatar
Tja.
Hur gör man de dagar man inte tränar då?

Och på nåt jävla konstigt sätt lyckas jag beställa Grape Tonic !? Och vad man hört är det så man nästan spyr av den, luktade och fyfan säger jag bara.
Finns det nåt man kan blanda in för att ändå lite få bättre smak? Funlight väl
Senast redigerad av backlura 2009-10-29 kl. 18:21.
Citera
2009-10-29, 18:42
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backlura
Tja.
Hur gör man de dagar man inte tränar då?

Och på nåt jävla konstigt sätt lyckas jag beställa Grape Tonic !? Och vad man hört är det så man nästan spyr av den, luktade och fyfan säger jag bara.
Finns det nåt man kan blanda in för att ändå lite få bättre smak? Funlight väl
De dagarna man inte tränar skippar iaf jag det, men före frukost är ju en idé ifall man nu känner sig tvungen.
Citera
2009-10-29, 20:14
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
De dagarna man inte tränar skippar iaf jag det, men före frukost är ju en idé ifall man nu känner sig tvungen.

Bättre att ta en lätt kesella då ist, imo.
Citera
2009-10-29, 20:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHurricane
Bättre att ta en lätt kesella då ist, imo.
Stimulerar inte proteinsyntesen, vilket är fördelen med EAA.
Citera
2009-10-29, 21:37
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Stimulerar inte proteinsyntesen, vilket är fördelen med EAA.

Det är sant, men i slutändan så stimuleras väl proteinsyntesen ändå, bara att det tar lite längre tid?
Citera
2009-10-29, 21:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Det är sant, men i slutändan så stimuleras väl proteinsyntesen ändå, bara att det tar lite längre tid?
Muskelnedbrytningen hindras av kasein, fast det kanske är vassle i där också, vet inte, stimulerar inte proteinsyntesen lika mycket, det är säkert iaf. I slutändan är det nog skitsamma just där, men endel vill ju leka "opti" och då tar de före frukost på vilodagarna.
Citera
2009-10-29, 21:47
Medlem
Ska man inte ta proteinpulver direkt efter träning utan ist ta EAA? stämmer de lr ska man ta båda?
Citera
2009-10-29, 21:52
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Muskelnedbrytningen hindras av kasein, fast det kanske är vassle i där också, vet inte, stimulerar inte proteinsyntesen lika mycket, det är säkert iaf. I slutändan är det nog skitsamma just där, men endel vill ju leka "opti" och då tar de före frukost på vilodagarna.

Jo precis, i slutändan är det same shit. Saken är den att det går fortare när man tar EAA då man inte behöver bryta ner protein till aminosyror. Man gör bara processen fortare. Om jag har läst och förstått allt rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av poiuytrew
Ska man inte ta proteinpulver direkt efter träning utan ist ta EAA? stämmer de lr ska man ta båda?

Processen ser väl i stortsätt ut så här:

Mat (två timmar innan träning) > EAA (precis innan träning) > Träning > EAA (Direkt efter träning) > Mat (ca: en timme efter träning)

Använder du EAA behöver du inte dricka proteinshake efter träningen, då EAA är aminosyror. Proteinet i din shake bryts ner och blir just aminosyror vilket i sig blir onödigt att dricka om du redan tar EAA.
Senast redigerad av MrHurricane 2009-10-29 kl. 21:57.
Citera
2009-10-29, 21:53
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuytrew
Bara EAA, står inte det på första sidan, eaa före och efter passet? Proteinpulver försämrar upptaget.
Citat:
Jo precis, i slutändan är det same shit. Saken är den att det går fortare när man tar EAA då man inte behöver bryta ner protein till aminosyror. Man gör bara processen fortare. Om jag har läst och förstått allt rätt.
Med fördel för EAA som stimulerar proteinsyntesen och är billigare, men jag tar själv kesella varje morgon typ
Citera
2009-10-29, 21:58
Medlem
MrHurricanes avatar
Citat:
Med fördel för EAA som stimulerar proteinsyntesen och är billigare, men jag tar själv kesella varje morgon typ

Absolut, det har jag inte sagt något om. Tycker dock att det är bättre att man äter en stadig frukost än att leva på pulver. Somsagt ett kosttillskott är ett tillskott, säger inte att du inte vet det, men det är bara min syn på saken.
Citera
2009-10-29, 22:06
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Absolut, det har jag inte sagt något om. Tycker dock att det är bättre att man äter en stadig frukost än att leva på pulver. Somsagt ett kosttillskott är ett tillskott, säger inte att du inte vet det, men det är bara min syn på saken.
Ja, vi har samma åsikt, se mina senare trådinlägg i tråden om proteinintag eller vad topic är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in