2011-12-08, 07:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
hur många ggr/dag tar ni proteinshake? EAA?

Vad har det för betydelse hur ofta någon annan tar den? Det kan du inte ens använda som någon rekommendation för dig själv. Frågan du istället för ställa är, hur många ggr/dag behöver jag ta proteinshake? EAA? Svaret är givetvis att det beror på hur din övriga kost ser ut.
Citera
2011-12-08, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Vad har det för betydelse hur ofta någon annan tar den? Det kan du inte ens använda som någon rekommendation för dig själv. Frågan du istället för ställa är, hur många ggr/dag behöver jag ta proteinshake? EAA? Svaret är givetvis att det beror på hur din övriga kost ser ut.
vill se ett ungefär hur många ggr man ska ta det, förstod du inte det eller?
Citera
2011-12-08, 20:00
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:

160 gram om dagen, 2 shakes. Varför du nu vill vet det.
Citera
2011-12-08, 20:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Det är inte frågan om vad jag inte förstår utan vad du inte förstår. Denna frågan gör din okunskap om varför man tar proteinpulver ganska uppenbar.
Citera
2011-12-08, 20:15
Medlem
sireminis avatar
Citat:
För att klargöra:
Hur mycket protein du ska ta är beroende av vad du äter under dagen i övrigt.
Under bulk och balans är det bra att få i sig minst 2g protein/kg kroppsvikt. Under deff troligen högre än så. Minst 2.5 säkert eller varför inte 3g.
Proteinpulver gör det mycket lättare att proteinmängden blir hög, utan att kalorimängden ökar så mycket. Framförallt under deff är detta nyttigt då man inte har plats för så mycket fett och kolhydrater.
Sen kan man ta 30g efter träning för att få i sig protein snabbt, vilket är bra.
Citera
2011-12-10, 14:05
Medlem
är det verklign värt att inhandla 10 pack whey fx? hur långt tid tar det att ta slut de om man tar shake 2ggr/dag. Jag menar också finns det någon annan bättre vassleprotein?
Citera
2011-12-10, 14:54
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
är det verklign värt att inhandla 10 pack whey fx? hur långt tid tar det att ta slut de om man tar shake 2ggr/dag. Jag menar också finns det någon annan bättre vassleprotein?

Vadå bättre vassleprotein? Vassle som vassle. Det billigaste är alltså bäst. Hur lång tid de tar får du räkna ut själv genom enkel matematik.
Citera
2011-12-10, 14:57
Medlem
Enzymes avatar
Citat:

Det är 750 gram i en påse. En vanlig dosering är 30 gram vilket innebär att det blir 25 proteinshakes per påse. 10 påsar = 250 shakes; 2 shakes om dager gör att det räcker i 125 dagar
Citera
2011-12-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Det är 750 gram i en påse. En vanlig dosering är 30 gram vilket innebär att det blir 25 proteinshakes per påse. 10 påsar = 250 shakes; 2 shakes om dager gör att det räcker i 125 dagar
då har man just inhandlat 10pack ;=) blev en utav alla smaker ska nig bli riktigt intressant att se vilken som smakar godast.
blåbär har jag testat redan, den var supergod.
sen beställde jag 3 st Whey FX powder aminosyror.
Citera
2011-12-12, 14:46
Medlem
VincHeees avatar
Måste säga att Whey-FX är betydligt godare, men Whey-80 är inte dumt det heller.
Citera
2011-12-14, 00:38
Medlem
VincHeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Typ dumbbell.se. Där slår man in vad man äter och då kan du se om du behöver extra protein, utöver det som du dricker efter träningen.

Mannen älskar dig för denna hemsidan! tack så mycket!
Citera
2011-12-14, 14:20
Medlem
Har gymmat lite till och från nu sen ett tag tillbaka, samt spelar fotboll.
Men har hittills inte tagit något proteinpulver så tänkte höra mig fram vad ni rekommenderar.
Väger strax över 60 kg och har legat där ett tag.
Så kommer behöva öka en hel del i kroppsvikt för att verkligen kunna bygga muskler.
Förutom tips på proteinpulver så uppskattar jag tips med kost osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in