2011-04-14, 15:43
Medlem
jag-bara-ljugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infected88
Kreatin påverkar inte psyket på nåt sätt. Rage däremot har höga mängder kofffein som kan utlösa PÅ.
Om du skulle få PÅ av kreatin så skulle det bara va för att du nojjat upp dig. Kreatin i sig kan omöjligen utlösa det. Det finns ju naturligt i kött. Hört talas om nån som fått PÅ av att käka för mycket kött? Jag har haft PÅ några gånger och kan inte röka cb pga det men kreatin är inget problem alls. Jag har t.o.m provat rage utan problem. Man blir sjukt taggad av det. Visst det sticks lite men det är inget läskigt i det. Det går över efter gympasset. Har man däremot sovit dåligt några dagar i rad och sen får i sig en massa koffein så kan det utlösa PÅ. Även för människor som aldrig haft det förut.

Tack så mycket för svar! Drar ner och köper ett kreatin då
Citera
2011-04-21, 18:02
Medlem
wh0res avatar
Är det någon som kört kreatin, sen slutat med det och insett att de blir svagare?

Jag funderar på om det är något jag inbillar mig, har varit utan det i 2-3 veckor nu tror jag.
Är det någon annan som testat såhär och kände ni er i så fall svagare än när ni gick på Kreatin?
Citera
2011-04-21, 18:07
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Är det någon som kört kreatin, sen slutat med det och insett att de blir svagare?

Jag funderar på om det är något jag inbillar mig, har varit utan det i 2-3 veckor nu tror jag.
Är det någon annan som testat såhär och kände ni er i så fall svagare än när ni gick på Kreatin?

Det är vanligt. Det är så kreatin funkar i många fall.
Citera
2011-04-22, 06:06
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är vanligt. Det är så kreatin funkar i många fall.

Jo, men nu var jag mer nyfiken på folks egna empiriska förmåga och inte på vad som står på burkarna...
Citera
2011-04-22, 11:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Jo, men nu var jag mer nyfiken på folks egna empiriska förmåga och inte på vad som står på burkarna...

Det är inte på burkarna jag läst att folk förlorar lite styrka efter avslutad kur. Det är här jag har läst det, bl.a. Så det är verkligen "folks egna empiriska förmåga" jag talade om.
Citera
2011-04-22, 18:17
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Det är inte på burkarna jag läst att folk förlorar lite styrka efter avslutad kur. Det är här jag har läst det, bl.a. Så det är verkligen "folks egna empiriska förmåga" jag talade om.

Jag missuppfattade ditt förra inlägg då och klassade det som ett klassiskt idiotförklarande inlägg på flashback-manéer.
Citera
2011-04-27, 10:58
Medlem
Stryops avatar
Kreatin = halsont?

Varje gång jag sätter igång med Kreatin-perioden så får jag endast extremt ont i halsmandlarna efter någon vecka? Kanske låter helt sjukt men har 2 teorier:

Antigen så ansamlast det vatten i halsmandlarna så dom svullnar upp?

Alt två är att när jag dricker kreatinet så fastnar det kreatin i "hålen" i halsmandlarna så dom blir irriterande och svullnar upp?
Citera
2011-04-28, 12:33
Bannlyst
Håller på för fullt att bygga upp kreatinförråden igen efter en månads uppehåll.

Dock blir jag inte klok på de påståenden kring uppladdningsfasen att det skulle gå lika bra att ta normaldos hela tiden. Detta skulle ju innebära att man tar för mycket när depåerna väl är fyllda.

Nä, det där stämmer inte! Det verkar mycket mer logiskt att man intar en stor dos för att sedan minska och bara ligga på underhållsläge.
Citera
2011-04-28, 14:06
Medlem
Tjena, dags för första posten!

Jag har precis börjat med kreatin, vilket jag aldrig har testat förut. Givetvis så försöker man läsa på och googla runt för att få en så bred överblick som möjligt. Jag ramlade in på denna gamla (15 nov 2004) artikeln och funderar på hur vida någon här har testat denna metod istället för den vanliga standardvägen att ha en uppladdningsfas följt av några veckors underhållsfas.

Denna metoden går ut på att inta en större dos i tre dagar (20-25g), följt av tre dagar vila från kreatin. På detta sättet skall man tydligen inte behöva ta en längre paus från kreatin alls. Dessutom skall den ge en mycket starkare effekt. Jag har som sagt ingen direkt kunskap inom ämnet men det lät intressant och kanske är värt att ge ett försök.

del 1:
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=616
del 2:
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=608
Citera
2011-04-28, 18:10
Medlem
Synergys avatar
Jag kom över lite information om att kreatin skulle påskynda/orsaka håravfall och undrar om det är något någon kan intyga om eller kanske i bästa fall dementera.

Vore synd att vara tvungen att avsluta permanent med ett sådant bra och effektivt tillskott
Citera
2011-04-28, 18:12
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermhm
Tjena, dags för första posten!

Jag har precis börjat med kreatin, vilket jag aldrig har testat förut. Givetvis så försöker man läsa på och googla runt för att få en så bred överblick som möjligt. Jag ramlade in på denna gamla (15 nov 2004) artikeln och funderar på hur vida någon här har testat denna metod istället för den vanliga standardvägen att ha en uppladdningsfas följt av några veckors underhållsfas.

Denna metoden går ut på att inta en större dos i tre dagar (20-25g), följt av tre dagar vila från kreatin. På detta sättet skall man tydligen inte behöva ta en längre paus från kreatin alls. Dessutom skall den ge en mycket starkare effekt. Jag har som sagt ingen direkt kunskap inom ämnet men det lät intressant och kanske är värt att ge ett försök.

del 1:
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=616
del 2:
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=608
Undvik AST.
Citera
2011-04-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Undvik AST.
Kan du utveckla det påståendet?