2009-11-26, 17:07
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Funkar det bra att ta det med ljumt vatten i en abcde-vitamin brustablett som ju innehåller en del kolhydrater?

Hur tänker du nu? Mina brustabletter innehåller per tablet 0.670g kolhydrater.
Citera
2009-11-26, 17:15
Medlem
InTheFleshs avatar
Haha oj då. Trodde de innehöll mer faktiskt, känns ju så sött. Tog med ljummet vatten idag efter träning iaf i samband med måltid. Är det mest optimalt att dela upp mina 5 gram innan och efter träning eller har det ingen större betydelse?
Citera
2009-11-26, 17:27
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Haha oj då. Trodde de innehöll mer faktiskt, känns ju så sött. Tog med ljummet vatten idag efter träning iaf i samband med måltid. Är det mest optimalt att dela upp mina 5 gram innan och efter träning eller har det ingen större betydelse?

De har ingen större betydelse när du tar ditt kreatin då det inte ger effekt med en gång. Jag körde de iaf i mitt EAA, smidigt då jag ända tar de 2ggr per dag under träningsdagar.

Mvh
Citera
2009-11-28, 15:55
Medlem
Jag har nu kört kreatin i 3 dagar, jag dricker extra mycket vatten som man ska men undrar om kreatinet bara går ut till de muskler man tränar samma dag, eller går kreatinet ut till alla muskelceller? samt hur lång tid tar det innan det lämmnar magen och beger sig till muskelcellerna?
Citera
2009-11-29, 13:38
Medlem
bara jag som blir grymt pissnödig när jag kör kreatin? måste upp och pissa varje natt
Citera
2009-11-29, 14:33
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcdef123456
bara jag som blir grymt pissnödig när jag kör kreatin? måste upp och pissa varje natt
Jag behöver också pissa oftare. Många får kortare halveringstid på vattenansamlingar i kroppen på grund av bland annat kreatin. Inte så att jag vaknar på natten av det, men kissar mer när jag vaknar och oftare under dagen, behöver således dricka mer (blir törstigare)
Citera
2009-12-04, 17:32
Medlem
kaff1s avatar
jag har kört uppladdningsveckan nu och har inte gått upp ett kilo därmed antagligen inte bundit så mkt vatten? funkar det inte då eller vad?
Citera
2009-12-04, 17:38
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaff1
jag har kört uppladdningsveckan nu och har inte gått upp ett kilo därmed antagligen inte bundit så mkt vatten? funkar det inte då eller vad?
Står mer i tråden som jag skrev, men jag är snäll och länkar det till dig ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Non responders uppträder på olika sätt och enda sättet att veta om kreatin ger just dig effekt är att se om du får en faktisk prestationshöjning.
Citera
2009-12-04, 19:01
Medlem
kaff1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Står mer i tråden som jag skrev, men jag är snäll och länkar det till dig ändå.

danke.
Citera
2009-12-05, 18:13
Medlem
Thundershits avatar
Bengtzz, du skrev inte så djupgående i hur det går till att musklerna blir mer uthålliga. Om du vet detta så skulle jag gärna vilja veta det.
Det har med att musklerna kan använda mer glykogen va?
Citera
2009-12-06, 14:02
Medlem
Jag känner mig tjockare i ansiktet av kreatin, har idag och imorgon kvar av uppladdningstiden och jag känner mig "fet" i ansiktet, som om jag lagt på mig några kilo, dock tror jag att jag gått upp 1-1½ kilo men det borde inte alltså vara vättska och inte att jag lagt på mig på hullet? Ser också ut som att jag gått och blivit tjuvtjock när jag ser mig i spegeln, men märks inget på kroppen. Äter Whey-80 också, och proteintillskott ska man väl inte lägga på sig av, det står ju att det ska öka fettförbränning och ökad muskelmassa?

Är detta något som kommer gå över efter infasningen eller?
Citera
2009-12-06, 14:51
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thundershit
Bengtzz, du skrev inte så djupgående i hur det går till att musklerna blir mer uthålliga. Om du vet detta så skulle jag gärna vilja veta det.
Det har med att musklerna kan använda mer glykogen va?
Du har en större buffert av energi med hjälp av kreatin, du kanske orkar ett mer rep per set med samma vikt. Baserat på egen empiri.

Vill du veta mer exakt hur det fungerar kan du läsa här:
ATP recycling:
http://en.wikipedia.org/wiki/Adenosine_triphosphate#ATP_recycling

Kort och gott går denna processen snabbare med kreatin. Energi ifrån fett eller kolhydrat behövs också för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in