2009-12-06, 14:53
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackelibrankenfnatt
Jag känner mig tjockare i ansiktet av kreatin, har idag och imorgon kvar av uppladdningstiden och jag känner mig "fet" i ansiktet, som om jag lagt på mig några kilo, dock tror jag att jag gått upp 1-1½ kilo men det borde inte alltså vara vättska och inte att jag lagt på mig på hullet? Ser också ut som att jag gått och blivit tjuvtjock när jag ser mig i spegeln, men märks inget på kroppen. Äter Whey-80 också, och proteintillskott ska man väl inte lägga på sig av, det står ju att det ska öka fettförbränning och ökad muskelmassa?

Är detta något som kommer gå över efter infasningen eller?
Ju mer protein du äter ju lägre fettförbränning får du eftersom protein indirekt i extremt liten utsträckning kan lagras som fett.

Tror inte du blir vattnigare i ansiktet av kreatin är nog bara du som tror det, om nu så är fallet så kommer effekten att avta när du slutar med kreatin.
Citera
2009-12-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Ju mer protein du äter ju lägre fettförbränning får du eftersom protein indirekt i extremt liten utsträckning kan lagras som fett.

Tror inte du blir vattnigare i ansiktet av kreatin är nog bara du som tror det, om nu så är fallet så kommer effekten att avta när du slutar med kreatin.

Okej, jag säkert jag som är nojjig då, men jag kan ge mig fan på att jag ser tjockare ut, och hörde en polare klaga över att han kände sig tjock när han började med kreatin
Nu är detta viserligen OT Men, jag köpte whey-80 för att komma i bättre form snabbare (göra av med lite hull och bygga lite mer muskler), jag tränar löpträning 3 ggr i veckan och styrketräning 3 gånger i veckan. Jag har hört att proteintillskott ska göra susen om man vill uppnå detta ändamålet men var det dumt av mig att köpa proteintillskott då?
Citera
2009-12-06, 17:36
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knackelibrankenfnatt
Okej, jag säkert jag som är nojjig då, men jag kan ge mig fan på att jag ser tjockare ut, och hörde en polare klaga över att han kände sig tjock när han började med kreatin
Nu är detta viserligen OT Men, jag köpte whey-80 för att komma i bättre form snabbare (göra av med lite hull och bygga lite mer muskler), jag tränar löpträning 3 ggr i veckan och styrketräning 3 gånger i veckan. Jag har hört att proteintillskott ska göra susen om man vill uppnå detta ändamålet men var det dumt av mig att köpa proteintillskott då?
Proteintillskott förändrar inte hur mycket fett du har på kroppen. Kombinerar du dem dock direkt innan och direkt efter ditt gympass så bygger du muskler snabbare. Förvänta dig ingen mer effekt.
Citera
2009-12-06, 17:47
Medlem
Citat:
Proteintillskott förändrar inte hur mycket fett du har på kroppen. Kombinerar du dem dock direkt innan och direkt efter ditt gympass så bygger du muskler snabbare. Förvänta dig ingen mer effekt.

Ålrajt, fan jag blev nästan lite orolig där. Tänkte fan om jag börjar lägga på mig en massa hull, då hade jag känt mig ganska bortgjord. Tack för svar iaf, jag kan så gott som ingenting om kosttillskott och dess effekter. Tur att fb finns.
Citera
2009-12-07, 17:39
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Kreatin spelar ingen roll när du tar den under dagen. Jag skulle bara lagt EAA innan passet.

Har du svårt att få i dig mat en timma efter passet? Har du svårt att få i dig tillräckligt med kalorier under dagen sett? Det är frågor du måste ställa dig själv innan du blandar EAA med malto.
Sant men det är viktigt att du intar kreatin när du har höga insulinvärden, tex i samband med en måltid som innehåller kolhydrat.
Citera
2009-12-07, 18:51
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Sant men det är viktigt att du intar kreatin när du har höga insulinvärden, tex i samband med en måltid som innehåller kolhydrat.

Det där med höga insulinvärden var något nytt faktiskt, tack.

Borde väl funka utmärkt att ta det tillsammans med lite malto då bara va?
Citera
2009-12-07, 18:54
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Det där med höga insulinvärden var något nytt faktiskt, tack.

Borde väl funka utmärkt att ta det tillsammans med lite malto då bara va?
Jo, eller när du äter mat. Du måste som sagt inte tajma kreatin, bara du äter det en gång om dagen.
Citera
2009-12-07, 21:37
Medlem
Tetas avatar
Citat:

Varför är det viktigt?
Kreatinets effekt avtar efter 1.5 timma typ?
Själv tar jag alltid precis innan ett pass.
Känns som att jag når peaken på piggheten bättre då.
Citera
2009-12-07, 21:43
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teta
Varför är det viktigt?

För att kreatinet förmodligen tas upp bättre av kroppen då?

Och nej, kreatinets effekt avtar inte så länge du tar det 1 gång om dagen.
Citera
2009-12-07, 21:44
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Varför är det viktigt?
För att maximera inlagringen i musklerna så behövs mycket insulin vid tillfället då du äter kreatin.

Citat:
Nej det sitter i, i flera veckor.

Citat:
Vilket är helt onödigt, eftersom effekten inte är akut utan kronisk långverkande.

Koffein är ett exempel på en akut prestationshöjare, kreatin är det inte.

Citat:
Vilket är fel.
Citera
2009-12-07, 21:59
Medlem
Tetas avatar
Tar 5g kreatin varje dag jag stiger upp. Det känns att det avtar redan vid förmiddag.
Sen intas 5g igen vid 6-7 tiden precis innan träningen.
Men jag borde istället pröva att ta det med maten innan träningen?
Men om nu värdena inte sänks och sätter sig i flera veckor borde det väl räcka med en gång om veckan?
Citera
2009-12-07, 22:01
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Tar 5g kreatin varje dag jag stiger upp. Det känns att det avtar redan vid förmiddag.
Vilket är fel.

Citat:
Sen intas 5g igen vid 6-7 tiden precis innan träningen.
Hehe okey.

Citat:
Men jag borde istället pröva att ta det med maten innan träningen?
Du behöver inte ta det innan träningen, ta det när fan du vill bara du äter mat när du tar den.

Citat:
Men om nu värdena inte sänks och sätter sig i flera veckor borde det väl räcka med en gång om veckan?
Om din tänkta dos skall vara 5g om dagen så måste du äta 35g tex på söndag varje vecka. Så mycket kreatin kan inte samtidigt lagras in effektivt i muskulaturen, bäst är alltså att sprida det lite. Att sprida det mer än en gång per dag är onödigt.

Ät mat när du äter ditt kreatin, ät ditt kreatin en gång om dagen när du äter mat.
Senast redigerad av BengtZz 2009-12-07 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in