2012-02-13, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av avvanladre
Lirar nämligen fotboll, och har en match nu i helgen och har aldrig tagit kreatin förut och undrar ifall det skulle funka fint ifall jag bara testade kreatin innan matchen för att se om det ger någon skillnad?

Inget negativt om att testa en gång va?

och kan det göra så jag orkar mer under fotbollsmatchen i helgen då?

Tacksam för svar allesammans!
Kommer helt ärligt talat inte göra någon skillnad om du tar kreatin eller inte.

För att orka mer så behöver du träna mer antagligen?
Citera
2012-02-13, 22:13
Medlem
Bigorexias avatar
Magen kan säga ifrån, vilket inte är så kul på plan...
Citera
2012-02-14, 20:37
Medlem
Norpheuss avatar
Ni som använder kreatin, anser ni verkligen att det är värt det? Hur vet ni att kroppen verkligen svarar på kreatinet och att ni inte är non-responders? Använder ni statistik?

Är det värt att använda ett tillskott för 0.5% förbättring!?
Citera
2012-02-14, 21:20
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Ni som använder kreatin, anser ni verkligen att det är värt det? Hur vet ni att kroppen verkligen svarar på kreatinet och att ni inte är non-responders? Använder ni statistik?

De flesta tar kreatin för styrkan, inte för volymen.

Man märker ganska tydligt om man lägger på sig något kilo vatten eller inte, så man märker ganska tydligt om man är en "non-responder" eller inte, dessutom märker de flesta även det på repstyrkan.
Citera
2012-02-15, 08:36
Medlem
MrBodys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus

Min kropp svarar på det genom att gå upp i vikt snabbt, bli vattnig, finnar.. kraften vet jag inte, svårt att mäta
Citera
2012-02-17, 17:08
Medlem
Skullknights avatar
Tänkte testa kreatin för första gången. Köper kanske denna påse: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Hur ofta bör man ta kreatinet och när bör man ta det? Har hört att många tar det endast efter träning, men på anvisningarna där står att man ska ta det flera gånger per dag.
Citera
2012-02-17, 17:59
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Tänkte testa kreatin för första gången. Köper kanske denna påse: http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/creatine-monohydrate-500-g

Hur ofta bör man ta kreatinet och när bör man ta det? Har hört att många tar det endast efter träning, men på anvisningarna där står att man ska ta det flera gånger per dag.

Läs första inlägget i tråden innan du postar? Uppladdningsfasen är onödig. Kör 5g per dag direkt, i 8-10v, innan du vilar från kreatinet i 4-5v.
Du kan ta ditt kreatin när som helst under dagen. Förslagsvis efter träningen, ja, om detta skulle passa herren.

Köp CREA FX från gymvarhuset.com istället. Mycket billigare, minst lika bra.
Citera
2012-02-18, 11:22
Medlem
Sjuntorparns avatar
jag vill gärna gå upp nåra kg i vikt och gymmar nu 5 dagar i veckan. kreatin ska väl tydligen binda vätska i kroppen å borde alltså ge mej ett något pluffsigare utseende. jag äter gainer varje dag och tar en pre workout innan träning. denna pre workout innehåller kreatin, men innehåller den tillräckligt mycket? borde ja kombinera min pre workout med rent kreatin? om ja vill binda vatten i kroppen alltså?

pre workouten heter Loading Drink Xtreme från Pro line, world nutrition technologies.

edit: den innehåller 3.25 gram monohydrat per dagsdos
Citera
2012-02-18, 12:15
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
jag vill gärna gå upp nåra kg i vikt och gymmar nu 5 dagar i veckan. kreatin ska väl tydligen binda vätska i kroppen å borde alltså ge mej ett något pluffsigare utseende. jag äter gainer varje dag och tar en pre workout innan träning. denna pre workout innehåller kreatin, men innehåller den tillräckligt mycket? borde ja kombinera min pre workout med rent kreatin? om ja vill binda vatten i kroppen alltså?

pre workouten heter Loading Drink Xtreme från Pro line, world nutrition technologies.

edit: den innehåller 3.25 gram monohydrat per dagsdos

5g kreatin per dag är vad du ska komma upp i. Så 3,25g är inte tillräckligt, nej.
Ja du borde kombinera dessa.
Citera
2012-02-18, 14:16
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
5g kreatin per dag är vad du ska komma upp i. Så 3,25g är inte tillräckligt, nej.
Ja du borde kombinera dessa.

tack. då blir de inköp på en säck kreatin imorrn. är de farligt att överdosera? 3,25 + 5 gram som är en skopa blir ju för mycket då? eller är de skitsamma, bara ja får i mej minst 5?
Citera
2012-02-18, 14:20
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
tack. då blir de inköp på en säck kreatin imorrn. är de farligt att överdosera? 3,25 + 5 gram som är en skopa blir ju för mycket då? eller är de skitsamma, bara ja får i mej minst 5?

Nej det är inte farligt. Du kissar bara ut den mängden kroppen inte kan ta upp.
Citera
2012-02-20, 10:12
Medlem
Imaginatiors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Köp CREA FX från gymvarhuset.com istället. Mycket billigare, minst lika bra.

Om h*n vill gillar vätskiga toalettbesök är ditt förslag väldigt bra. Har själv gått på det där skräpet, aldrig mått så risigt i kistan. Kan ju bara vara min kropps reaktion, men har vänner som klagat på samma bieffekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in