2009-10-22, 09:48
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterharen
Har hört att upptaget av kreatin spelar roll när det handlar om hur utblandat det är. Alltså måste kreatinet vara fullt utblandat eller det gör inget om finns pulver kvar på botten av glaset?

Hoppas ni förstår vad jag menar.
Handlar inte om utblandningen så som du definierar den, utan mer om att det inte skall vara kristaller i den. Jämför med oboy, du vill alltså att de skall vara så separerade som möjligt, om en del ligger på botten är ganska irrelevant.

För övrigt vet man inte(jag vet inte) om det ens behövs, troligen inte. Magsäcken och tarmarna är nog en ganska bra blandare i alla fall, att något så skört som lite pulver inte skulle upptas för att det är kristaller i glaset är enligt mig ganska långsökt.
Citera
2009-10-22, 11:20
Medlem
masterharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Handlar inte om utblandningen så som du definierar den, utan mer om att det inte skall vara kristaller i den. Jämför med oboy, du vill alltså att de skall vara så separerade som möjligt, om en del ligger på botten är ganska irrelevant.

För övrigt vet man inte(jag vet inte) om det ens behövs, troligen inte. Magsäcken och tarmarna är nog en ganska bra blandare i alla fall, att något så skört som lite pulver inte skulle upptas för att det är kristaller i glaset är enligt mig ganska långsökt.

Jag hade bara hört det någonstans och behövde bara bekräftelse på det, så jag tackar för svaret
Citera
2009-10-22, 15:39
Medlem
Dreass avatar
Citat:

Har läst på Kolo att desto mer vatten man blandar med desto snabbare tas det upp, ifall det stämmer kanske du vet?
Citera
2009-10-22, 15:46
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Har läst på Kolo att desto mer vatten man blandar med desto snabbare tas det upp, ifall det stämmer kanske du vet?
Möjligtvis, hastigheten i sig är helt irrelevant dock. Kreatin är kroniskt prestationshöjande, inte akut.
Citera
2009-10-22, 15:47
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Möjligtvis, hastigheten i sig är helt irrelevant dock. Kreatin är kroniskt prestationshöjande, inte akut.
Ja, det gällde en diskussion om hur mycket vätska man skulle ha till sitt EAA.
Citera
2009-10-23, 13:30
Medlem
Methones avatar
Är en uppladdningsperiod verkligen nödvändig? Jag har inte ju inte brottom. Tar det bara längre tid innan kreatinet har bundit sig "optimalt" till musklerna?
Citera
2009-10-23, 13:35
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Är en uppladdningsperiod verkligen nödvändig? Jag har inte ju inte brottom. Tar det bara längre tid innan kreatinet har bundit sig "optimalt" till musklerna?

Nej det är inte nödvändigt. Tar längre tid att mätta musklerna bara.
Citera
2009-10-27, 14:25
Medlem
Jag tänkte köpa mig ett paket kreatin på exempelvis gymgrossisten.
Vilken produkt rekomenderas som är effektiv, billig - prisvärd?
Citera
2009-10-27, 14:32
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morning.Glory
Jag tänkte köpa mig ett paket kreatin på exempelvis gymgrossisten.
Vilken produkt rekomenderas som är effektiv, billig - prisvärd?

Kreatin monohydrat, det billigaste du kan hitta.
Citera
2009-10-30, 22:58
Medlem
tja! Jag undrar hur ni påverkas av att efter en längre period slutat med kreatinet(Kre-alkalyn kör jag med). Tänkte mest viktmässigt och utseendemässigt, kommer dom vackra muskelformerna att inte vara lika svullna av vatten.. försöker få en bild av det hela .

själv har jag kört med kre-alkalyn kapslar i 2 månader och om inget annat så fortsätter jag köra på dom tills jag ska deffa..
Citera
2009-11-02, 01:23
Medlem
Hejsan, körde dalblads kreatin där man ska 5 tsk 2 gånger dagligen i början. upplevde att jag fick en aning svårare att andas och slutade med det. kan detta stämma då dosen är så stor i början eller måste det vara en inbillning?
Citera
2009-11-02, 10:42
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustaren
Hejsan, körde dalblads kreatin där man ska 5 tsk 2 gånger dagligen i början. upplevde att jag fick en aning svårare att andas och slutade med det. kan detta stämma då dosen är så stor i början eller måste det vara en inbillning?

Jag laddar med 20g om dagen. Du kan ladda med normaldos. Som du ser i första posten så är en uppladdningsperiod ej nödvändig.

Sen får du inte andningssvårigheter av kreatin, såvida du nu inte får det av kött också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in