2009-10-19, 16:28
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockizz
Okej, som att du inte blandar ris med rätt mängd vatten efter varumärkets anvisningar, du blandar alltså på ett sätt som du tycker är bättre(sämre)?

Jag hoppas du trollar.
Citera
2009-10-19, 16:32
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Okej, som att du inte blandar ris med rätt mängd vatten efter varumärkets anvisningar, du blandar alltså på ett sätt som du tycker är bättre(sämre)?

Står det "Ta 500gram ris i 1L vatten för en portion" på ditt rispaket, kokar du då 500g ris eller tänker du till och förstår att du inte kommer att orka/behöver så pass mkt?
Citera
2009-10-19, 16:36
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Står det "Ta 500gram ris i 1L vatten för en portion" på ditt rispaket, kokar du då 500g ris eller tänker du till och förstår att du inte kommer att orka/behöver så pass mkt?
+1

Ganska självklart nu Jockizz, inte sant?

Nä klart man alltid kokar 5 potatisar, oavsett diverse andra variabler.
Citera
2009-10-19, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Där sattes väl spiken i kistan och jag blev tvungen att retiera.

Ny fråga, Hur skall man veta hur mycket man skall ta?
Finns det något att gå efter?
Citera
2009-10-19, 16:38
Medlem
Spejnars avatar
Citat:

Räcker inte första inlägget i denna tråd?
Senast redigerad av Spejnar 2009-10-19 kl. 16:43.
Citera
2009-10-19, 17:05
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:

Det står ganska bra beskrivet här, men bara ganska bra, dvs om man kan läsa. Att du inte ens läst igenom index gör ju det bara ännu mer... "jag orkar inte".

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
7. När/hur och hur mycket kreatin bör jag inta?
Citera
2009-10-19, 18:54
Medlem
Om jag nu skulle vara så olyckligt lottad att jag var en "non responder", finns det då något annat jag kan ta för att få en liknande effekt?
Citera
2009-10-19, 19:02
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyroscope
Om jag nu skulle vara så olyckligt lottad att jag var en "non responder", finns det då något annat jag kan ta för att få en liknande effekt?

Du kan ta andra prestationshöjare i jakt på lite extra tryck. Sådana kan vara koffein eller beta-alanin t.ex.
Citera
2009-10-21, 21:27
Medlem
dumfans avatar
Apropå koffein, hur påverkas effekten om man dricker kaffe? Har läst att det inte är bra.
Citera
2009-10-21, 21:31
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumfan
Apropå koffein, hur påverkas effekten om man dricker kaffe? Har läst att det inte är bra.

Kreatin eller?

Jag har för mig att det inte riktigt är bevisat huruvida det påverkar, men du ska inte inta ditt kreatin i samband med koffein då det försämrar upptaget.
Citera
2009-10-21, 21:44
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumfan
Här står mer, det är alltså i trådstarten.

Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Kreatin och koffein motverkar inte varandra och dess effekter på prestationshöjning är skiljda då kreatin är kronisk och koffein är akut. Flertalet studier är motsägelsefulla när det handlar om kreatin och koffein och hur koffein påverkar effekten som kreatin skapar. Det är just nu oklart hur koffein påverkar effekten av kreatin, men det är ju ganska onödigt att utmana ödet och inta koffein prompt samtidigt som man intar sitt kreatin. Om man nu skall inta sitt kreatin en gång om dagen så måste man inte äta koffeintabletter alternativt dricka kopiösa mängder kaffe just vid det tillfället.
Nu var jag väldigt snäll.
Citera
2009-10-22, 08:58
Medlem
masterharens avatar
Har hört att upptaget av kreatin spelar roll när det handlar om hur utblandat det är. Alltså måste kreatinet vara fullt utblandat eller det gör inget om finns pulver kvar på botten av glaset?

Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in