2009-12-25, 23:16
Medlem
Någon med matvåg som har/kan mäta vad en tsk crea fx väger (ganska exakt)?
Citera
2009-12-28, 05:20
Medlem
hurfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse111
Någon med matvåg som har/kan mäta vad en tsk crea fx väger (ganska exakt)?
1tsk = 4g.
Ta 1½ så är du hemma
Citera
2009-12-29, 22:55
Medlem
runds avatar
Hur mycket lägger man på sig i vätska ungefär ? Har gått upp från 81.9 till 82.7 sedan jag började med kreatin för 4dagar sedan , kan det bero på kreatinet eller julmaten
Citera
2009-12-29, 23:55
Medlem
mxnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rund
Hur mycket lägger man på sig i vätska ungefär ? Har gått upp från 81.9 till 82.7 sedan jag började med kreatin för 4dagar sedan , kan det bero på kreatinet eller julmaten

Skulle gissa att det beror på båda
Nej men det är mycket individuellt hur mycket man går upp i vikt, finns de som säger att de går upp emot 5kg, själv brukar det bli 1-1.5 kg.
Citera
2009-12-30, 00:04
Medlem
runds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxnissen
Skulle gissa att det beror på båda
Nej men det är mycket individuellt hur mycket man går upp i vikt, finns de som säger att de går upp emot 5kg, själv brukar det bli 1-1.5 kg.
Tack för hjälpen , är nog kreatinet som gjort att jag gått upp i vikt .
Citera
2009-12-30, 00:10
Medlem
mxnissens avatar
Kom att tänka på en sak, hur är det om man är ute och röjer ordentligt på stan en kväll, hur blir det då? får man börja om från början då med kreatinet? eller nivåerna håller sig höga fortfarande?

//Mxnissen
Citera
2009-12-30, 00:20
Medlem
Fun_Universitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mxnissen
Kom att tänka på en sak, hur är det om man är ute och röjer ordentligt på stan en kväll, hur blir det då? får man börja om från början då med kreatinet? eller nivåerna håller sig höga fortfarande?

//Mxnissen

Du behöver inte börja om med uppladdningsfasen (om du kör med en), fortsätt som vanligt.
Citera
2009-12-30, 00:30
Medlem
mxnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Du behöver inte börja om med uppladdningsfasen (om du kör med en), fortsätt som vanligt.

Okej, men kreatinnivån sänks inte den rejält om man blir uttorkad? Eller kreatinnivåerna varken ökar eller minskar beroende på hur mycket vatten man har i kroppen?
Citera
2009-12-30, 11:00
Medlem
Fun_Universitys avatar
Jag är ingen biokemist, men det är vattnet du blir av med vad jag vet, kreatin nivåerna sänkts inte nämnvärt. Så dricker man mycket vatten före, under och efter alkoholintaget minskar man vätskeförlusten.

Känsligt ämne detta, brukar få "sluta drick om du är så j*vla orolig" som svar. Men skulle helt klart vara intressant att se rent fysiologiskt hur det fungerar.
Citera
2009-12-30, 12:56
Medlem
mxnissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fun_University
Jag är ingen biokemist, men det är vattnet du blir av med vad jag vet, kreatin nivåerna sänkts inte nämnvärt. Så dricker man mycket vatten före, under och efter alkoholintaget minskar man vätskeförlusten.

Känsligt ämne detta, brukar få "sluta drick om du är så j*vla orolig" som svar. Men skulle helt klart vara intressant att se rent fysiologiskt hur det fungerar.

Okej Ja det är inte så att jag själv är orolig över att jag mister effekterna av kreatinet om jag är ute på helgen, vill mest veta hur det fungerar som sagt, men tack för ett bra svar!

//Mxnissen
Citera
2010-01-01, 15:22
Medlem
herrFlinthjartas avatar
Körde min uppladdning i mitten av december, efter det tog jag ett glas kreatin om dagen.

Nu har jag dock inte tagit nånting överhuvudtaget sen 24e december. Måste jag då börja om o köra en uppladdningsfas igen, eller ska jag bara köra på som vanligt?
Citera
2010-01-01, 15:55
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrFlinthjarta
Körde min uppladdning i mitten av december, efter det tog jag ett glas kreatin om dagen.

Nu har jag dock inte tagit nånting överhuvudtaget sen 24e december. Måste jag då börja om o köra en uppladdningsfas igen, eller ska jag bara köra på som vanligt?

Kör som vanligt. Uppladdningsfasen är aldrig nödvändig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in