Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Blir det stor skillnad på muskelvolymen för er när ni går på kreatin vs utan kreatin?
Har ätit Kreatin säkert 1 år utan paus nu men fick slut på det för en månad sedan och det blev inte av att jag köpte nytt på direkten och jag tappade runt 1 cm runt armarna, men nu när jag kört en uppladdnings period på 5 dagar så är den centimetern tillbaks.
Nej, förutom att du möjligtvis känner att du orkar mindre på gymmet, så ska inte storleken på musklerna minska nämnvärt, möjligtvis kan en viss skillnad synas pga mindre vätskeansamling i musklerna.
Men jag har själv både tränat utan och med Kreatine under längre perioder, och det enda negativa jag märk av när jag kört utan är att jag inte orkat köra lika hårt, men även det har varit rätt markant.
Man ska också tänka på att överdoseringar ger noll effekt, 5g / dag är täcker mer än väl dagsbehovet, mer än det kommer bara rensas bort av njurarna.
Även om jag själv använder Kreatin till och ifrån, så kan jag ju säga att dagsformen styr mycket mycket mer än intaget av Kreatin i hur mycket man orkar och hur väl man presterar på gymmet.
Sidnot: Sist med inte minst, det är lite kul att se att vissa champon inkluderar Kreatin, just för att detta är något håret behöver för att hålla sig starkt och friskt