2009-10-19, 11:03
Avslutad
Enligt Star nutritions påse står det -

5 gram - 4 gånger utspritt under dagen - dag 1- 5

Från dag 6 är det 5 gram _1_ gång per dag efter träning har jag för mig att det står.
Citera
2009-10-19, 15:03
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Vad jag vet så finns det inga bieffekter med kreatin. Möjligen huvudvärk om du dricker för lite vätska.

Vissa får finnar, och själv kan jag bli otroligt pissnödig om jag tar det sent. Det är dock värt det.
Citera
2009-10-19, 15:04
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Vad jag vet så finns det inga bieffekter med kreatin. Möjligen huvudvärk om du dricker för lite vätska.

Förhöjda DHT-nivåer är inte endast positivt.
Citera
2009-10-19, 15:16
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Förhöjda DHT-nivåer är inte endast positivt.

Nae det klart, men behövs mer studier.
Citera
2009-10-19, 15:23
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Nae det klart, men behövs mer studier.

Självklart, men man ska ändå vara beredd på möjliga bieffekter och tänka över det en gång till ifall man har anlag för hårförlust t.ex.
Citera
2009-10-19, 15:33
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Självklart, men man ska ändå vara beredd på möjliga bieffekter och tänka över det en gång till ifall man har anlag för hårförlust t.ex.
Å andra sidan kommer man tappa det håret ändå, dessutom är man inte utan DHT. Och om nu 50% högre nivåer av DHT ens har betydelse är också svårt att veta, vissa får säkert högre och andra inte lika högt.

@BP
Dock så behövs det knappast mer studier som DHT och dess effekter på människan, testosteron och alla dess metaboliter är något utav det mest studerade inom endokrinologi som vetenskap.
Citera
2009-10-19, 15:38
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Å andra sidan kommer man tappa det håret ändå, dessutom är man inte utan DHT. Och om nu 50% högre nivåer av DHT ens har betydelse är också svårt att veta, vissa får säkert högre och andra inte lika högt.

Om man nu inte vet säkert hur en ökning med DHT på 50% påverkar din genetiska hårförlust så känns det dumt att chansa. Jag hade hellre haft håret kvar ett par år än att få den lilla boost som kreatin ger.
Citera
2009-10-19, 15:51
Medlem
Uppladdningsdos 5dgr: Intag 4 tsk (5g) utspritt under dagen.

Underhållsdos (8 veckor): intag 1/2 -1 tsk 1 timme innan träning samt 1/2 - 1 tsk omedelbart efter träning. De dagar som träning inte utförs intas 1 tsk under dagen i samband med måltid. Vid uppladdning: 5 g (ca 1 rågad tesked) 5 ggr dagligen i 4 dagar. Därefter 5 - 10 g dagligen eller efter behov. Efter 6-8 veckor krävs för maximal effekt uppehåll i 3-4 veckor, sedan påbörjas ny cykel. 5 g blandas i ca 5 dl vätska.
Citera
2009-10-19, 15:55
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockizz
Uppladdningsdos 5dgr: Intag 4 tsk (5g) utspritt under dagen.

Underhållsdos (8 veckor): intag 1/2 -1 tsk 1 timme innan träning samt 1/2 - 1 tsk omedelbart efter träning. De dagar som träning inte utförs intas 1 tsk under dagen i samband med måltid. Vid uppladdning: 5 g (ca 1 rågad tesked) 5 ggr dagligen i 4 dagar. Därefter 5 - 10 g dagligen eller efter behov. Efter 6-8 veckor krävs för maximal effekt uppehåll i 3-4 veckor, sedan påbörjas ny cykel. 5 g blandas i ca 5 dl vätska.

Vad vill du få fram med den texten? Mer än att den är felaktig menar jag.
Citera
2009-10-19, 16:19
Medlem
Citat:
Vad vill du få fram med den texten? Mer än att den är felaktig menar jag.
Ville inte länka till sidan, men nu får jag väl göra det ändå.

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/creatine_powder

Det här kreatiner kör jag på och här är doseringen angiven.
Citera
2009-10-19, 16:23
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockizz
Ville inte länka till sidan, men nu får jag väl göra det ändå.

http://www.svensktkosttillskott.se/produkter/creatine_powder

Det här kreatiner kör jag på och här är doseringen angiven.

Och? Det är felaktigt och du märker vad som är fel om du läser första posten.
Vadå vill inte länka till sidan? För att det skulle bevisa hur fel du hade då det är en försäljare du fått informationen ifrån?

Att läsa på en försäljares hemsida om hur saker ska doseras eller deras effekter ju bara lagom idiotiskt.
Citera
2009-10-19, 16:27
Medlem
Citat:
Att läsa på en försäljares hemsida om hur saker ska doseras eller deras effekter ju bara lagom idiotiskt.
Okej, som att du inte blandar ris med rätt mängd vatten efter varumärkets anvisningar, du blandar alltså på ett sätt som du tycker är bättre(sämre)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in