2009-12-07, 22:44
Medlem
Djembes avatar
Har nämnts i tråden att man inte behöver köra uppladningsfasen på kreatin-monhydrat. Skulle vilja höra från kunniga om fördelar/nackdelar med att köra utan uppladningen
Citera
2009-12-07, 22:55
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djembe
Har nämnts i tråden att man inte behöver köra uppladningsfasen på kreatin-monhydrat. Skulle vilja höra från kunniga om fördelar/nackdelar med att köra utan uppladningen

Det tar längre tid att få den maximala effekten som just du kan få utav kreatin utan uppladdningsfasen
Citera
2009-12-07, 22:58
Medlem
BePositives avatar
Flyttat ett antal inlägg från EAA-tråden till denna tråd /MOD
Citera
2009-12-08, 11:37
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djembe

Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Det tar längre tid att få den maximala effekten som just du kan få utav kreatin utan uppladdningsfasen
Helt ratt. Kreatin finns redan i musklerna och ett tillskott handlar bara om att hoja koncentrationen. Utan en uppladdningsfas kommer det ta langre tid att na "peaken" av koncentrationen som man vill uppna, dvs den nivan som kommer att ge dig bast resultat. Man kan bli dalig i magen av att dosera en sa stor mangd som man gor under uppladdningsfasen. Sa om man marker av att man far ovanligt ont eller problem i allmanhet med magen nar man intar Kreatin kanske man ska skippa uppladdningsfasen och forsoka ta sig fram pa en normaldos istallet.
Citera
2009-12-08, 11:47
Medlem
Har faktiskt tagit kreatin i ett antal år nu och upplever jävligt bra effekt av det. Men börjar faktiskt bli lite nojjig om hur mycket levern och njurarna tar stryk av det.. har försökt läsa mig till fakta och det verkar vara väldigt blandat vad som är rätt eller fel. Det verkar som att det har gjorts för lite forskning om kreatin för att veta om det verkligen är hälsosamt.

Någon som har tips på bra sidor man kan läsa lite mer om det?
Citera
2009-12-08, 12:01
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louifer
Har faktiskt tagit kreatin i ett antal år nu och upplever jävligt bra effekt av det. Men börjar faktiskt bli lite nojjig om hur mycket levern och njurarna tar stryk av det.. har försökt läsa mig till fakta och det verkar vara väldigt blandat vad som är rätt eller fel. Det verkar som att det har gjorts för lite forskning om kreatin för att veta om det verkligen är hälsosamt.

Någon som har tips på bra sidor man kan läsa lite mer om det?

Dessa finns lankade i Frågor och svar kreatin v2. Vilka ar ganska intressanta.

http://www.jissn.com/content/pdf/1550-2783-4-6.pdf
http://www.acsm.org/AM/Template.cfm?Section=Past_Roundtables&Template=/CM/ContentDisplay.cfm&ContentID=2832
Citera
2009-12-10, 22:42
Medlem
Har aldrig tränat i hela mitt liv!!
är 24 år nu åh känner mig som en gamal gubbe! dags att komma i form.
Har spanat på de här med kreatin! Men undrar om man kanske ska ha hållt på och tränat ett tag innan man använder sig av sånna prylar? Och isfl hur länge då? veckor, månader?.. Eller kan man börja med kreatin redan samma vecka man skaffar gymkortet ?
Citera
2009-12-10, 22:54
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donmyst
Har spanat på de här med kreatin! Men undrar om man kanske ska ha hållt på och tränat ett tag innan man använder sig av sånna prylar? Och isfl hur länge då? veckor, månader?.. Eller kan man börja med kreatin redan samma vecka man skaffar gymkortet ?

Klart du kan skaffa det samma dag, men inte något som jag personligen hade gjort.
Jag hade först kommit igång med träningen och lärt mig tekniken på riktigt ordentligt innan jag börjat med kreatin iaf.
Citera
2009-12-10, 23:57
Medlem
apintofstellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donmyst
Kreatin kan man börja med direkt när man är nybörjare. Det har samma effekt. Dock så kommer du inte känna av hur pass kreatinet ger dig styrkeökningar vilket kan vara ganska intressant. Helt upp till dig själv dvs.
Citera
2009-12-11, 13:53
Medlem
En sak som slog mej, hjärtat är ju en muskel, kommer det med att fyllas med vätska och isåfall hur bra är det?
Citera
2009-12-11, 14:28
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hkkla
En sak som slog mej, hjärtat är ju en muskel, kommer det med att fyllas med vätska och isåfall hur bra är det?
Nej det kommer den inte. Hjärtat är hjärtmuskulatur. Kreatin påverkar skelettmuskulaturen. Dina muskler som arbetar tarmarna kommer inte heller påverkas.
Citera
2009-12-11, 22:44
Medlem
Victuhhhs avatar
Har kört kreatin i ungefär 2 månader, numera har jag haft ett nästan 4 veckors uppehåll och nu var det dags igen, ska jag köra om uppladdningsfasen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in