Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-22, 01:58
  #2629
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Kre-Alkalyn Caps från Star Nutrition "binder ej vatten" enligt informationen på Gymgrossisten.

Vet ej om det är den ni pratar om.

Isåfall suger dem.
Citera
2016-04-28, 00:34
  #2630
Medlem
HelgMysarens avatar
Trenc Crea9 Xtreme "Kreatin"

Så jag införskaffade nyligen mig dessa (rubrik) det är kreatin kosttillskott i pillerform. Finns en kosttillskotts grossist i min stad som rekomenderade dessa. Han kör själv dessa samt en annan som befann sig i butiken rekommenderade mig dom,så jag tänkte att jag kör i vind.

Har nu läst lite och de säger att man ska ta 6 kapsyler om dagen, 3 innan träning och 3 efter träning, sen schema för vilodagar som är orelevant just nu.

Pillrerna i vikt är 1450mg, tro det var 1250mg i ren råvara utan vikten av kapsylerna. så 1250*6=7500mg, alltså de rekommenderar ett dagligt intag av 7,5g kreatin. Är detta nåt de "rekommenderar" för att det ska se bra ut på papper, eller kan detta intag vara skadligt? med tanke på att njurarna lär filtrera allt kreatin på en daglig basis.

Kör nu 4kaplsar om dagen, 2 innan och 2 efter vilket resulterar i 5g tills jag vet mera.

TL'DR: nån som har erfarenheter med dessa kapslar, och vad är en onödig samt potentiell skadlig nivå av kreatin?
__________________
Senast redigerad av HelgMysaren 2016-04-28 kl. 00:39. Anledning: Stavning
Citera
2016-04-28, 02:43
  #2631
Medlem
Roidberts avatar
Kollade upp produkten på nätet. På proteinbolaget säljs 150g för 279:-. Det blir ett kilopris på 1860:-. Jämför detta med vanliga 500g förpackningar med kreatin som man kan köpa för 99:-, d.v.s. ett kilopris på 198:-.

Är det verkligen värt att betala nästan 10ggr så mycket för ett coolt namn och för att få kreatinet i kapselform? För det är precis vad du gör.

Men för att besvara frågan så kan du få i dig 10mg kreatin/dag utan problem. Det är inte särskilt tunga grejer vi pratar om här...
Citera
2016-04-28, 06:22
  #2632
Medlem
tj.s avatar
5 g kreatin räcker gott och väl. Dessutom slänger du pengar i sjön eftersom vanligt kreatin monohydrat för under hundralappen per halvkilot är lika effektivt som alla specialblandningar av kreatin.
__________________
Senast redigerad av tj. 2016-04-28 kl. 06:45.
Citera
2016-04-28, 12:15
  #2633
Medlem
HelgMysarens avatar
Jo jag antog att jag gjorde en tabbe, men om jag ska vara ärlig så hade jag inte den blekaste. Förväntade mig att snubben i kassan skulle göra mig en bra deal. aja, då blir det Star Nutrion för kreatin sen också då!
Citera
2016-04-29, 01:14
  #2634
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgMysaren
Jo jag antog att jag gjorde en tabbe, men om jag ska vara ärlig så hade jag inte den blekaste. Förväntade mig att snubben i kassan skulle göra mig en bra deal. aja, då blir det Star Nutrion för kreatin sen också då!

Sånt som händer. Se bara till att inte vara lika godtrogen nästa gång butikspersonalen tipsar dig om någon grym produkt med ord som "super", "extreme" och "anabolic" i namnet .
Citera
2016-05-05, 16:05
  #2635
Medlem
Hej tråden. Önskar få lite hjälp då jag har ganska jobbigt problem.

Jag ligger just nu under ett kaloriunderskott. Deff alltså. Och läst att det är kanon att inta kreatin under deff för att lättare behålla styrkan och kunna ta ut sig bättre på passen.

Är nu under första veckan och har skippat "loading phase" och kört på 1tsk, 5g kreatin monohydrat.

Jag kör på Star Nutritions kreatin monohydrat.

Grejen är att nu igår fick jag hemskt ont i magen och lite illamående efter jag ätit middag. Och nu idag när jag åt lunch (tog kreatin kanske 1h innan lunch) så efter lunchen fick jag sån kramp i magen att jag var tvungen att lägga mig ner. Bara efter ca 3 minuter kände jag att allt skulle upp. Sprang på dass och kaskadkräktes upp allt.

Sen mådde jag hur bra som helst. Drog senare på gymmet och körde axel/biceps och lite cardio pass i 2h.

Kan omöjligt vara magsjuka för då hade man aldrig klarat gymmet.

Nu ca 4h efter kräkincidenten så har jag lite ont i magen. Inte vågat inta någon mat eller shake än. Häller i mig lite vatten ifall de skulle vara kreatinet som påverkar.

Snälla kan någon erfaren hjälpa mig
Citera
2016-05-05, 17:56
  #2636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunkgrej
Hej tråden. Önskar få lite hjälp då jag har ganska jobbigt problem.

Jag ligger just nu under ett kaloriunderskott. Deff alltså. Och läst att det är kanon att inta kreatin under deff för att lättare behålla styrkan och kunna ta ut sig bättre på passen.

Är nu under första veckan och har skippat "loading phase" och kört på 1tsk, 5g kreatin monohydrat.

Jag kör på Star Nutritions kreatin monohydrat.

Grejen är att nu igår fick jag hemskt ont i magen och lite illamående efter jag ätit middag. Och nu idag när jag åt lunch (tog kreatin kanske 1h innan lunch) så efter lunchen fick jag sån kramp i magen att jag var tvungen att lägga mig ner. Bara efter ca 3 minuter kände jag att allt skulle upp. Sprang på dass och kaskadkräktes upp allt.

Sen mådde jag hur bra som helst. Drog senare på gymmet och körde axel/biceps och lite cardio pass i 2h.

Kan omöjligt vara magsjuka för då hade man aldrig klarat gymmet.

Nu ca 4h efter kräkincidenten så har jag lite ont i magen. Inte vågat inta någon mat eller shake än. Häller i mig lite vatten ifall de skulle vara kreatinet som påverkar.

Snälla kan någon erfaren hjälpa mig

Dehär med quote med mobil.. Teach me 😁

Iaf, jag körde på de kreatinet förr och hade problem med illamående, värst i uppladdningsfasen, tror jag kör ett annat märke, kan göra en edit sen, häller i mig mycket av de med känner inga biverkningar alls, konstigt att de är sån skillnad
Citera
2016-05-17, 08:34
  #2637
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunkgrej
Hej tråden. Önskar få lite hjälp då jag har ganska jobbigt problem.

Jag ligger just nu under ett kaloriunderskott. Deff alltså. Och läst att det är kanon att inta kreatin under deff för att lättare behålla styrkan och kunna ta ut sig bättre på passen.

Är nu under första veckan och har skippat "loading phase" och kört på 1tsk, 5g kreatin monohydrat.

Jag kör på Star Nutritions kreatin monohydrat.

Grejen är att nu igår fick jag hemskt ont i magen och lite illamående efter jag ätit middag. Och nu idag när jag åt lunch (tog kreatin kanske 1h innan lunch) så efter lunchen fick jag sån kramp i magen att jag var tvungen att lägga mig ner. Bara efter ca 3 minuter kände jag att allt skulle upp. Sprang på dass och kaskadkräktes upp allt.

Sen mådde jag hur bra som helst. Drog senare på gymmet och körde axel/biceps och lite cardio pass i 2h.

Kan omöjligt vara magsjuka för då hade man aldrig klarat gymmet.

Nu ca 4h efter kräkincidenten så har jag lite ont i magen. Inte vågat inta någon mat eller shake än. Häller i mig lite vatten ifall de skulle vara kreatinet som påverkar.

Snälla kan någon erfaren hjälpa mig

Jag fick en sjuhelvetes huvudvärk av det kreatinet.

Bytte därför till:
http://www.iherb.com/Optimum-Nutriti...oz-300-g/36132

Som jag inte har fått några biverkningar alls av. Tar 5g varje dag.
Citera
2016-05-17, 13:42
  #2638
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag fick en sjuhelvetes huvudvärk av det kreatinet.

Bytte därför till:
http://www.iherb.com/Optimum-Nutriti...oz-300-g/36132

Som jag inte har fått några biverkningar alls av. Tar 5g varje dag.
Det kan nog vara för att Star Nutrition kör med kreatin tillverkat i Kina eller Polen, känt för höga halter av tungmetaller m.m. Låg kvalité vid produktion för att få så mycket kreatin så billigt som möjligt. Optimum Nutrition använder sig utav Creapure (patenterat kreatin pga filtreringen), tillverkat i Tyskland och känt för väldigt låga halter av tungmetaller m.m. Priserna på märken som använder sig utav Creapure kan vara lite högre, men det är för att filtreringsmetoden är dyrare, säkrare och väl beprövad. Helt klart ett bättre val!
__________________
Senast redigerad av Lhukinen 2016-05-17 kl. 13:49.
Citera
2016-05-17, 23:37
  #2639
Medlem
BengtBurks avatar
Tänkte passa på att tipsa om Gudiols senaste artikel om Kreatin: http://tyngre.se/artiklar/uppladdnin...-hur-goer-man/
Citera
2016-06-08, 18:10
  #2640
Medlem
BadBreaths avatar
Blir gravt förvirrad gällande Kreatin. Hälften av alla jag pratat med från, PT´s, läkare och Kostvetare säger att Kreatin är onödigt skräp. Sen har vi hälften som säger att det är ett bra tillskott, oftast BB´s, fitnessfreaks och försäljare av kosttillskott.

Så, hur ligger det till egentligen?

Mvh BB
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback