2012-11-03, 17:40
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbecueBob
alright. Är det vanligt med folk som är non-responders? menas det med att jag inte tar upp den lilla mängden kreatin som finns i kött heller?

20-30% tros vara non-responsers.
Citera
2012-11-06, 16:35
Medlem
Har lyckats bli förkyld nu en vecka efter att jag börjat ta Kreatin. Ska jag fortsätta ta det även om jag inte kommer träna denna veckan eller pausa med det och sen börja igen när jag tränar?

Tack
Citera
2012-11-06, 17:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Har lyckats bli förkyld nu en vecka efter att jag börjat ta Kreatin. Ska jag fortsätta ta det även om jag inte kommer träna denna veckan eller pausa med det och sen börja igen när jag tränar?

Tack

Fortsätt ta det.
Citera
2012-11-06, 21:42
Medlem
På min kreatinpåse från gymvaruhuset (crea fx) står det att kreatinet bör intas en timme efter ett träningspass. Det stämmer ju inte in med FAQen här. Hur ligger det egentligen till?
Citera
2012-11-06, 22:25
Medlem
Krepyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv
På min kreatinpåse från gymvaruhuset (crea fx) står det att kreatinet bör intas en timme efter ett träningspass. Det stämmer ju inte in med FAQen här. Hur ligger det egentligen till?

Spelar ingen större roll när du tar det. Dock smidigt att ta efter träningen med sin gainer/protein om man tar det.

Skall tilläggas att det är fördelaktigt att ta kreatin tillsammans med kolhydrater och efter träning då upptaget kan bli något effektiviserat.

Men annars ta när du känner för det!
Citera
2012-11-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krepyt
Spelar ingen större roll när du tar det. Dock smidigt att ta efter träningen med sin gainer/protein om man tar det.

Skall tilläggas att det är fördelaktigt att ta kreatin tillsammans med kolhydrater och efter träning då upptaget kan bli något effektiviserat.

Men annars ta när du känner för det!
Ok tack för svar.
Vad folk är sjåpiga fö., har läst hur personer beklagar sig över kreatinsmaken. Var ju inte alls farligt. Ganska smaklöst.
Citera
2012-11-07, 07:51
Medlem
Jag köpte en stor burk swolex & har kört på 6 kapslar tills den nu förra veckan tog slut. Tänkte först inte köpa en ny burk eftersom att jag inte har känt detta "tryck" som folk talar om. Det jag dock har märkt utav är att min sömn har blivit drastiskt mycket sämre, jag kan inte slappna av på samma sätt och vaknar ett flertal gånger under natten.

Kan swolex bidra till en bättre sömn, eller är det något annat som spökar?
Citera
2012-11-07, 17:50
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonivart
Jag köpte en stor burk swolex & har kört på 6 kapslar tills den nu förra veckan tog slut. Tänkte först inte köpa en ny burk eftersom att jag inte har känt detta "tryck" som folk talar om. Det jag dock har märkt utav är att min sömn har blivit drastiskt mycket sämre, jag kan inte slappna av på samma sätt och vaknar ett flertal gånger under natten.

Kan swolex bidra till en bättre sömn, eller är det något annat som spökar?

Har du förändrat något annat i din vardag/kost förutom swolexet?
Citera
2012-11-14, 17:53
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erigeratliv

Hängde också upp mig lite på det där. Har kommit fram till att jag kommer ta några teskedar i proteinshaken innan träningen och samma sak efter träningen. Sägs ju ha en viss explosiv inverkan på musklerna och då låter det mer logiskt för mig att man tar före passet. Och sen efter passet för återhämtning.

Låter tråkigt det där med att alla inte kan ta upp kreatin. Känns viktigt att man märker av det innan påsen tagit slut så att man inte slösar pengar i onödan.
Citera
2012-11-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LabiSiffre
Hängde också upp mig lite på det där. Har kommit fram till att jag kommer ta några teskedar i proteinshaken innan träningen och samma sak efter träningen. Sägs ju ha en viss explosiv inverkan på musklerna och då låter det mer logiskt för mig att man tar före passet. Och sen efter passet för återhämtning.

Låter tråkigt det där med att alla inte kan ta upp kreatin. Känns viktigt att man märker av det innan påsen tagit slut så att man inte slösar pengar i onödan.
Alltså så vitt jag vet så är inte kreatin något som har en akut inverkan/påverkan vilket gör att du inte kommer tjäna något på att ta det specifikt varken före eller efter passet. Men men, vad vet jag.

Vad gäller att veta om man är non responder så märker man ju om man blir uthålligare/starkare eller inte. Borde inte ta mer än en vecka isf och när påsen är slut så kommer det att avta.
Citera
2012-11-15, 18:33
Medlem
LabiSiffres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedan2004
Alltså så vitt jag vet så är inte kreatin något som har en akut inverkan/påverkan vilket gör att du inte kommer tjäna något på att ta det specifikt varken före eller efter passet. Men men, vad vet jag.

Vad gäller att veta om man är non responder så märker man ju om man blir uthålligare/starkare eller inte. Borde inte ta mer än en vecka isf och när påsen är slut så kommer det att avta.

Du har säkert rätt. Det enda jag vet är att en vän tar kapslar precis innan träningen enligt beskrivningarna för hennes kreatin. På min påse står det bara att man kan ta det inom 60 min efter träning men även under spridda delar av dagen.

Finns det några (negativa) biverkningar av kreatin?
Citera
2012-11-16, 10:35
Medlem
Skönt att läsa den här tråden då jag själv gått upp 3 kilo på bara 4 dagar! :P

Medveten om att jag bumpar en gammal tråd, men är det någon annan som fått en snabb uppgång? Kör monohydrat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in