2013-01-28, 23:30
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattz0n
Läs den andra posten på sida 1.

För något år sedan läste jag en diskussion på detta forum om att kreatin måste lösas upp i vattnet för att kroppen ska kunna ta upp det. Vad fick ni för slutsats? Är det viktigt att det helt löses upp? Denna fråga borde stå med i första posten tycker jag.

Kreatin har så pass låg löslighet att det är att rekommendera att se till att allt är upplöst. För att garantera fullt upptag och minimera risken för magproblem.
Citera
2013-01-29, 09:14
Medlem
Hej på er. Aldrig provat kreatin. Kan man bara blanda skiten med whey-pulvret jag käkar efter gymmet? Eller måste man ha 2 shakes?
Citera
2013-01-29, 11:27
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhujaja
Hej på er. Aldrig provat kreatin. Kan man bara blanda skiten med whey-pulvret jag käkar efter gymmet? Eller måste man ha 2 shakes?

Drick kreatinet när du vill på dagen, står på första sidan att det inte har någon större betydelse när du tar det.
Citera
2013-01-29, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Drick kreatinet när du vill på dagen, står på första sidan att det inte har någon större betydelse när du tar det.

Okey, läste iofs även:

"Äter du LCHF så inta ditt kreatin med en mängd protein eller aminosyror, helst vassle eller EAA. Ett utmärkt exempel på en sådan tidpunkt för administration av kreatin är ju även här direkt efter träning."

Råkar äta LCHF så tänkte köra på det Menade mer om man bara kan blanda det med proteinpulvret och sen allt med vatten som vanligt
Citera
2013-01-29, 12:57
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huhujaja
Okey, läste iofs även:

"Äter du LCHF så inta ditt kreatin med en mängd protein eller aminosyror, helst vassle eller EAA. Ett utmärkt exempel på en sådan tidpunkt för administration av kreatin är ju även här direkt efter träning."

Råkar äta LCHF så tänkte köra på det Menade mer om man bara kan blanda det med proteinpulvret och sen allt med vatten som vanligt

Står väl så för att vissa slänger i sig snabba kolhydrater efter passet och/eller vassle protein. Vassle proteinet får insulin nivåerna att peaka vilket gör att upptaget av kreatinet blir bättre.
Problemet är att oftast så tar det lång tid för kreatin monohydrat att lösa upp sig om det är kallt vatten(eller löser inte upp sig alls).
Tar väl inte mer än 30min hem till dig från avslutat pass?

Ta isåfall protteshaken sedan åker du hem och slänger in kreatin i shakern i ljummet vatten så det löser sig bra
Citera
2013-01-29, 12:57
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schmengele
Ja du förlorar massa.

Så musklerna ser alltså ut att vara mindre?
Citera
2013-01-29, 13:44
Medlem
schmengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Så musklerna ser alltså ut att vara mindre?

Japp, mindre vätska i dom. Är dock minimal skillnad, lär bara vara du som kanske märker det
Citera
2013-02-04, 17:01
Medlem
SnartHunks avatar
Om man drar i sig massa kreatin i pulverform för länge, slutar kroppen skapa eget då?
Citera
2013-02-04, 17:10
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnartHunk
Om man drar i sig massa kreatin i pulverform för länge, slutar kroppen skapa eget då?

Kroppen anpassar produktionen efter tillgången, tillför du kreatin sjunker egenproduktion, huruvida den slutar helt kan jag dock inte säga, under tiden du tillför kreatin. Sänkningen går tillbaka när kreatin slutar tillföras. Hur kroppens egenproduktion av kreatin påverkas i det långa loppet av kreatinsupplementering är inte undersökt.
Citera
2013-02-04, 22:55
Medlem
Köpte idag. Blandade med mitt vanliga whey fx efter gymmet och med vatten då..Märkte ingen skillnad så antar det funkar att göra så..
Citera
2013-02-05, 20:56
Medlem
Pescis avatar
Hittade en påse kreatin som gick ut 2011, är den användbar fortfarande eller har effekten försvunnit?
Citera
2013-02-05, 21:05
Medlem
Bigorexias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pesci
Hittade en påse kreatin som gick ut 2011, är den användbar fortfarande eller har effekten försvunnit?

Den är fortfarande användbar om den har förvarats korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in