• 1
  • 2
2009-10-16, 10:08
Bannlyst
Som rubriken antyder, är ni beredda/villiga att betala för den nya Windows 7?
Eller kommer ni göra allt för att kunna köra en piratkopia?
Citera
2009-10-16, 10:10
Bannlyst
Inte så svårt att få tag på, varför betala? Warez versionen kommer registrerad också etc.
Citera
2009-10-16, 10:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phear
Inte så svårt att få tag på, varför betala? Warez versionen kommer registrerad också etc.

Tänkte mest på att MS kommer väl försöka att täppa till alla kryphål nästa år när beta-versionerna inte fungerar längre korrekt?
Citera
2009-10-16, 10:28
Medlem
[Strange Days]s avatar
Jag har redan förbokat en nerladdningsbar version av Windows 7 Ultimate fullversion.
Kostade £199.99 (~ 2300 SEK) när jag förbokade från Microsoft Store UK tidigare i somras.
Butikspriset i Sverige för Windows 7 Ultimate fullversion beräknas ligga på ~ 3000 kr.

Tycker 2300 kr är ett OK pris att betala för en unik licensnyckel som man med 110% säkerhet vet alltid kommer att fungera.
Citera
2009-10-16, 11:34
Medlem
muglerts avatar
Bokat en version jag med, mitt första egna köp av windows... väl värt...
Citera
2009-10-16, 11:49
Medlem
Win98 > Win2000 > WinXP > WinVista... alla piratkopior... Win7 kommer troligtvis oxo bli en piratkopia i min dator.

Jag är iofs ingen kid längre... dock har jag blivit uppfödd med piratkopior så länge jag har haft datorer... hehehe...
Citera
2009-10-16, 12:05
Medlem
muglerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen
Win98 > Win2000 > WinXP > WinVista... alla piratkopior... Win7 kommer troligtvis oxo bli en piratkopia i min dator.

Jag är iofs ingen kid längre... dock har jag blivit uppfödd med piratkopior så länge jag har haft datorer... hehehe...
Dags att omvärdera lite kanske Windows 7 är faktiskt en version som jag gillar och är nöjd med så betala är värt det. Även om Microsoft ibland är arslen förstås...
Citera
2009-10-16, 12:13
Medlem
Använder du ett patchat BIOS och en OEM-version FINNS det inget som MS kan göra för att täppa till, då skulle W7 sluta funka på hundratusentals datorer från Dell, HP, Lenovo, Acer etc.
Citera
2009-10-16, 12:25
Medlem
-ELF-s avatar
När Win 7 Ultimate SWE kostar under 2000 så kan jag tänka mig att köpa det. Men sen så har det ju den där buggen även om man köper det. Buggen är även känd som WGA.
Undrar när dom ska ta bort buggen. För så fort man byter hårdvara så måste man aktivera om Windows. DET ÄR BUGGIGT.

Än så länge är det bättre att ladda ner och använda sig av antibugg programmet, även kallat WGA crack.
Citera
2009-10-16, 12:44
Medlem
muglerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimsalabim
Använder du ett patchat BIOS och en OEM-version FINNS det inget som MS kan göra för att täppa till, då skulle W7 sluta funka på hundratusentals datorer från Dell, HP, Lenovo, Acer etc.
Måste man patcha bios för att kunna använda OEM? Woot?
Citera
2009-10-16, 12:56
Medlem
CronoSs avatar
Jag skiter i Win 7, XP duger några år till minst.
Citera
2009-10-16, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thiesen

Finns det en workaround när betan slutar att fungera nästa år i juni?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in