2009-10-16, 13:26
Bannlyst
Kul iofs att många väljer att köpa produkten, själv sugen på det också men jag tycker det är lite dyrt.
Citera
2009-10-16, 13:28
Medlem
Gurka___s avatar
Får det gratis genom universitetet
Citera
2009-10-16, 13:47
Medlem
katten80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurka___
Får det gratis genom universitetet
Precis alla som går på svensk högskola/universitetet har tillgång till nästintill alla MS program (utom office) genom MSDN. . Tror det är en licens per produkt och gäller på livstid.
Varför MS väljer att göra så går att diskutera

Kör inte windows sj men win OS är ju i regel lite krångligare och cracka jämfört med andra
program. Dessutom är många oroliga för att det den crackade versionen man hittar på nättet mycket väl kan vara injicerat att ingå i bootnets och liknande.
Men en stor del lär köra piratkopierat winodws ändå. Vilket ändå är grunden för Microsofts modell
Citera
2009-10-16, 14:01
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Jag skiter i Win 7, XP duger några år till minst.
Win 7 är väldigt vackert och en frisk vind dock
Citera
2009-10-16, 14:08
Medlem
Har en ärlig version, men har bara en.

Kommer nog inte köpa till licenser till alla datorer jag har ( 4st totalt) utan på min huvuddator kör jag nog en ärlig variant. på de andra blir det nog piratat.

Blir väl dyrt att köpa så många licenser. De andra datorerna är inte nya och lägga ner 1-2000 st är på OS, när det är ungefär vad de är värda känns inte rätt.
Citera
2009-10-16, 14:18
Medlem
PrettySneakys avatar
Tror ni att windows säljs billigare ifall man köper ett datorpaket? Jag är helt på att köpa en licens bara för att slippa all skit, men jag tycker uppriktigt sagt att 2000 är lite i saftigaste laget. 1000 känns rimligt.
Citera
2009-10-16, 14:18
Medlem
Knappast, har växt upp med piratkopior, och min äkta windows 7 kopia är redan aktiverad och klar så ser inget behov av att köpa den.
Citera
2009-10-16, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rillee
Knappast, har växt upp med piratkopior, och min äkta windows 7 kopia är redan aktiverad och klar så ser inget behov av att köpa den.

Ok, så du har en kopia som inte kommer stängas av varannan timma från juni nästa år?
Citera
2009-10-16, 15:35
Medlem
Jag är fullvuxen och jag är redo att betala för Windows 7. Fast det kommer jag nog inte göra ändå. Jag tycker det är för dyrt. Det skulle vara om man fick en oväntad inkomst som man kan blåsa på sånt som inte är absolut nödvändigt.
Citera
2009-10-16, 15:40
Medlem
.bird.s avatar
Blir nog att försöka att ladda ner någon version av att Windows 7! Annars fortsätter jag med XP istället.
Citera
2009-10-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Tror ni att windows säljs billigare ifall man köper ett datorpaket? Jag är helt på att köpa en licens bara för att slippa all skit, men jag tycker uppriktigt sagt att 2000 är lite i saftigaste laget. 1000 känns rimligt.
Köp en OEM-license då, den går ju på drygt 1000 kr om man nöjer sig med 32-bit Home Premium.

Jag tänkte faktiskt köra med en riktig kopia av Windows för första gången sen Win 3.11 i och med Win7 men så upptäckte jag att vi studenter får det gratis och tillgång till RTM'en på det också så nu sitter man redan på 64-bits Win7 Pro.
Citera
2009-10-16, 17:07
Medlem
R4BBiTs avatar
Köpte en ny dator med Windows Vista för någon månad sen, dom skickar mig en gratis uppgradering när sjuan släpps, så känns dumt att inte uppgradera, och på sätt och vis har jag redan betalt för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in