2010-10-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallskar
Har för mig att den ryska kejsarinnan, Katarina den Stora (= Katarina II) dog på samma sätt, alltså av att trycka för hårt på toan.

ja man tycker ju att de borde lagt av när d började kännas obehagligt...
Citera
2010-10-15, 13:34
Medlem
Harmandas avatar
En släkting (typ moster eller kusin till min mormor) till mig klev ut på farstubron till sitt torp efter ett åskväder och sa "Nu har det slutat åska!" varpå blixten slog ner i tanten så hon dog direkt.
Citera
2010-10-18, 19:53
Medlem
vivalalegions avatar
Nån äldre person inom min släkt (kommer inte ihåg riktigt vem det var) berättade om när han var ung och högg timmer och körde med häst så var det en körare som dog en väldigt hemsk död.
Han var på väg ner för nått berg med ett rejält timmerlass sittandes fram på lasset. Om det var ett riktigt stort lass så såg man inte bakåt vilket det var. Han hade då böjt sig bakåt på sidan för att av nån anledning kolla bakåt varav kälken hade kommit förnära ett träd och kapat av honom huvudet mot timmret. Kroppen hade då farit tillbaka till ursprungspositionen och hästen fortsatte sin färd hem.
Snacka om taskig dag åt dom som fann honom sittandes på lasset utan huvud.
Citera
2010-10-19, 23:32
Medlem
YoVilles avatar
Bara att kolla 1000 ways to die på TV4 Sport. Mycket sjuka grejer där kan jag säga.

Ett av de sjukaste jag har sett (såg det faktiskt på det här tv-programmet) var en kvinna som hade injicerat botox i ansiktet av en läkare som kom på hembesök. Det var dock ingen seriös läkare som man kanske förstår, så hon fick dåligt botox. När hon senare under dagen låg och badade kände hon att hon började stelna i kroppen, och det slutade med att hela hennes kropp med förstenad och hon sjönk till botten av poolen och drunknade.
Senast redigerad av YoVille 2010-10-19 kl. 23:37.
Citera
2011-01-10, 17:00
Medlem
Kevalins avatar
är det ingen som har nämnt hur Segways ägare körde över en klippa och ner i en flod med sin segway?
Citera
2011-01-13, 19:53
Medlem
Olzz0ns avatar
Var ju inte längesen det var nån klassresa och en av ungarna stack upp huvudet genom nån taklucka på bussen precis som dem skulle åka in under en bro. Han hade tydligen fallit tillbaka ner i sätet bredvid sina klasskamrater , utan huvud dock. Tror ungarna var i 12-års åldern.

Sen har jag hört att det var nån med narkolepsi som drunknat efter ha somnat när han/ hon käkat soppa.
Citera
2011-01-13, 22:12
Medlem
Blueslave1s avatar
Den här typen av dödsfall händer det nog inte så många av!

http://hd.se/helsingborg/2011/01/11/...for-osannolik/

http://hd.se/multimedia/dynamic/0050...ds_503946d.jpg
Citera
2011-04-15, 20:09
Medlem
Darkshadowrunners avatar
1983: Four divers and a tender were killed on the Byford Dolphin semi-submersible, when a decompression chamber explosively decompressed from 9 atm to 1 atm in a fraction of a second. The diver nearest the chamber opening literally exploded just before his remains were ejected through a 24 in (60 cm) opening. The other divers' remains showed signs of boiled blood, unusually strong rigor mortis, large amounts of gas in the blood vessels, and scattered hemorrhages in the soft tissues.

Allvarligt? måste varit en sinnessjuk syn.
Citera
2011-09-23, 10:49
Medlem
Westsacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olzz0n
Var ju inte längesen det var nån klassresa och en av ungarna stack upp huvudet genom nån taklucka på bussen precis som dem skulle åka in under en bro. Han hade tydligen fallit tillbaka ner i sätet bredvid sina klasskamrater , utan huvud dock. Tror ungarna var i 12-års åldern.

Det va förra året i Norge.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10004855
Killen va 15 år.
Citera
2011-09-24, 02:47
Medlem
Emsters avatar
OnT: Var det inte någon som kröp in i en ventilationstrumma i Uppsala - och hittades först - låångt senare.
Jo:
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=6-A...from=read_more

Det var faktiskt min stackars pappa som hittade liket, det var ju många år sen men han blir fortfarande lite skärrad över det där när han ska undersöka stopp i ventilationskanaler (han är servicetekniker).

Min mammas kompis dog för ett par år sen efter att ha petat sig i näsan för hårt. Det blev ett sår som infekterades och han drabbades av sepsis...

Sen minns jag att jag läste i tidningen för några år sen om två gamlingar som var på semester och bodde på ett hotell som hade såna där sängar som fälls upp mot väggen med hjälp av en fjäder. Det blev nåt fel och sängen fälldes upp mot väggen när de låg i den. Den ena dog tydligen direkt men den andra dog av uttorkning efter ett par dar.
Citera
2011-09-24, 22:13
Medlem
Eliza CTs avatar
Då forumet är avsett för olyckor och katastrofer som hänt så passar inte tråden riktigt bra här.
Så jag flyttar den till Sista Utvägen, stället man får diskutera det mesta på.
Mvh
Eliza CT/moderator
Citera
2011-09-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoVille
Bara att kolla 1000 ways to die på TV4 Sport. Mycket sjuka grejer där kan jag säga.

Ett av de sjukaste jag har sett (såg det faktiskt på det här tv-programmet) var en kvinna som hade injicerat botox i ansiktet av en läkare som kom på hembesök. Det var dock ingen seriös läkare som man kanske förstår, så hon fick dåligt botox. När hon senare under dagen låg och badade kände hon att hon började stelna i kroppen, och det slutade med att hela hennes kropp med förstenad och hon sjönk till botten av poolen och drunknade.

En hel del påhittade historier/skrönor i det programmet, även i förklaringarna med 3d-modeller etc. Samtliga "experter" är skådespelare som ofta väldigt uppenbart inte kan ett piss om det dom ska vara experter på. Skitprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in