2010-09-13, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ugglapuggla
En man några mil här ifrån som dog under sexakten med sin fru, då han fick en hjärtattack.
knappast ovanligt.

vågar fan gissa på att det t.o.m är (nåja) vanligt.
Citera
2010-09-23, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det har skett att arbetare trillat ned i en masugn. En masugn består av några kubikmeter flytande järnmassa. Varmt med andra ord.

Ja, en granne längre upp på gatan när jag växte upp hade ramlat ner i masugnen men överlevde. Förutom fruktansvärda smärtor - hela han var ett vandrade ärr av skavd, bränd röd hud - så led han av att ingen orkade se på honom. Jag minns att jag var oerhört rädd för honom just för att han såg så läskig ut.

Själv bevittnade jag ett om inte sjukt så i alla fall riktigt smetigt dödsfall när jag var 11. Vi blev omåkta av en cab som åkte i runt 150. En kille reste sig upp och hivade ut ölflaskor och sögs ut ur bilen, varpå hans skalle krossades mot asfalten.
Det måste ha varit en sådan där "svart trafiksöndag" för någon timme tidigare passade vi just efter en annan riktigt sjuk olycka: en kille kom körande på sin moped när en tromb lyfte över honom på motsatt körbana där han mötte en bil med släp.

En kille i min hemstad hjälpte en kompis att flytta för några år sedan. För att spara energi slängde de ut en del saker (kuddar, täcken osv) från den franska balkongen i köket. Killen råkade luta sig mot balkongräcket, som givetvis var rostigt och försvagat, och några sekunder senare låg en mänsklig pannkaka på marken fem våningar nedanför.
Citera
2010-09-24, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
en man som sket i en hage och vart våldtagen av en åsna och avled...

vet inte om det är sant dock

.
Troligare scenario: Man idkar sex med en åsna. Mannen skadar sig. Mannens förklaring till sjukvården var att han satte sig i en hage och sket, då kom åsnan ...
Citera
2010-09-24, 20:09
Medlem
Totilas avatar
Läste på wikipedia om en snubbe i Australien som begick självmord genom att skjuta sig tre gånger med ett dubbelpipigt hagelgevär.

Han inledde med att skjuta sig i bröstet, point blanc, men överlevde och hade troligen jävligt ont, så han bestämde sig för skjuta av den andra laddningen också. Sagt och gjort satte han gevärsmynningen under hakan och tryckte av igen. Underkäken, ansiktet och en bit av halsen försvann men mannen levde fortfarande, han kunde andas genom hålet i strupen.
Om livet hade varit piss efter första skottet så var det garanterat värre nu, och killen ville uppenbarligen inte vänta på att förblöda.
Det ledde till att han, varandes en stenhård australiensare, laddade om stapplade över hundra meter och sedan lade sig ner på marken, stoppade in pipan i köttsåret efter första skottet och tryckte av med ena stortån. Då först förs förstörde haglet hans hjärta, och han dog...
Citera
2010-09-25, 16:06
Medlem
SZEWs avatar
En 13årig kille satt på räcket högst upp vid en rulltrappa, mitt inne i en galleria. Han "hailade" till några kompisar och ramlade baklänges och slog i huvudet så hårt i stengolvet att han avled. Detta hände för 1-2 år sedan.
Citera
2010-09-25, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U137
Nej, vid den här händelsen ska kulan ha gått in genom den öppna sidorutan. Fast det låter ju osannorligt att det skulle finnas två så snarlika dödsolyckor. Jag får googla lite.

har jag åxå hört, han skulle ha äverlevt om rutan vore stängd
Citera
2010-09-25, 21:14
Medlem
EvelKnievels avatar
Hörde om en snubbe som drunknade i 1dm vatten på fyllan. Tragisk historia.
Citera
2010-09-26, 19:57
Medlem
Omnifariouss avatar
En bekant till mig blev elektrifierad när han klättrade upp på ett tåg. Än idag är det ingen som vet om det var ett självmord eller vad fan han gjorde där uppe
Citera
2010-09-27, 23:05
Medlem
MightyAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
En gammal polare sköt sig själv till döds med ett luftgevär efter ett gräl med sin kärring.
Han var fluddrig och full och hotade: "Kommer du inte hit skjuter jag mig!"
Varpå hon enligt rykten replikerat: "Med vadå? Ditt gamla BSA?" garvat och lagt på.
Därvid hade polarn, väck som han var vid tillfället laddat sin gamla Meteor,tryckt det mot bröstet och lyckats nå avtryckaren.
Hade han varit en normalfet FB-are hade väl kulan knappt gått genom istret, men han var så jävla mager att kulan gick mellan revbenen och just lagom in i hjärtat för att långsamt stoppa det.
Det verkar inte varit nån särskilt snabb död iallafall enligt den som hittade honom.

Ovanstående man, var han från Örebro??

Har en helt sann berättelse från verkligheten, ett dödsfall på Örebro universitet som inträffat förra veckan

Kvinnan som hastigt lämnat jordelivet var vad man skulle kunna kalla för en stor dam, (och då menar jag på bredden). hon var verkligen, verkligen, verkligen tjock. hon lämnar klassrumet på universitetet under pågående semenarie för att gå på toaletten. hon kommer inte tillbaka och vännerna börjar givetvis ana oråd när hon inte dykt upp efter en lång stund. hon hittas senare livlös på en toalett, ambulans tillkallas, men hon dödförklaras. givetvis satte händelsen igång många spekulationer över vad som kunde vara dödsorsaken. även om hon var ung så misstänkte de flesta att hennes fetma låg bakom det hela och att hon måste dött för att hjärtat inte stått pall. nära tillhands att tro.

så vad dog hon av??? och det här är sorgligt och onödigt. EN JÄVLA BULLE!!! som hon satt i halsen. förmodligen fick hon sockerfall eller ett enormt sug efter något sött, hon har alltså förmodligen lämnat lektionen för att smygäta en bulle på universitetets toalett. sorglig och det värsta av allt, sant.
Senast redigerad av MightyAnka 2010-09-27 kl. 23:08.
Citera
2010-09-28, 12:35
Bannlyst
Kvävningsfall hittar man ofta på toaletter, kapprum mm. Det är en reaktion att när man håller på att kvävas så drar man sig undan.
Citera
2010-10-06, 16:08
Medlem
min gammelmoster dog av att krysta för hårt på toaletten- hon både sprack och fick hjärtinfarkt. hon var i 40-50 årsåldern då...brukar få höra historien detaljerat till leda av en annan släkting..

hm, kan tycka att trafikrelaterade dödsolyckor eller självmord inte riktigt platsr i sjukaste, snarare i vanliga sätt att dö på. gammelmostern likaså eg.

ska man dö i trafiken måste d va nån xtra knorr som ELO-snubben som fick n höbal över sig inte bara köra in i nåt å å en lem avsliten.
Citera
2010-10-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
min gammelmoster dog av att krysta för hårt på toaletten- hon både sprack och fick hjärtinfarkt. .....

Har för mig att den ryska kejsarinnan, Katarina den Stora (= Katarina II) dog på samma sätt, alltså av att trycka för hårt på toan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in