2011-09-26, 19:48
Medlem
KungHermans avatar
Att klä ut sig till Mumintroll och lägga sig mitt på E18 hamnar nog rätt högt upp på min lista... Jag körde en hel del längs denna vägsträcka när det hände, så det är väl därför det fastnade i minnet.

Och nog fan kikade man lite extra i trakterna kring Askim (eller snarare vid Spydeberg, om jag minns rätt??) när man körde förbi - det kunde ju vara Snorkfröken nästa gång...

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/...er=wwwredirect
Citera
2011-09-26, 23:19
Medlem
GLYKOZs avatar
En callgirl involverad i "Profumo-scandalen" blev kvävd av oralsex!
Citera
2011-09-27, 00:06
Medlem
AtomSmashers avatar
En kusin till farsan blev styckad någon gång runt tidigt 70-tal på ett bruk. Han skulle reparera en maskin på ett band och någon slog på strömmen och han åkte in i maskinen och kom ut i rätt många bitar. Inte det sjukaste man hört någonsin, men iaf det sjukaste jag hört om en släkting/bekant.
Citera
2011-09-27, 21:48
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Killen som är upphov till de där otäcka/makabra klisterlapparna i hissarna lär ju inte vara så nöjd över sitt slut på den här planeten.

Personen som uppfann hiss med fast dörr lär ju inte heller vara så stolt. Sen är ju frågan hur vanligt det är att man kör soptunnor i hissen? Måste vara ovanligt med sopgubbar som tömmer varje våning med tunnor och åker hiss?

Sen hörde jag om någon som trillat ner i en brunn som saknade lock, det tycke jag var lite ovanligt. Kanske inte sjukt men det bör ju inte förekomma så ofta.
Citera
2011-10-12, 17:10
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugini3
Personen som uppfann hiss med fast dörr lär ju inte heller vara så stolt. Sen är ju frågan hur vanligt det är att man kör soptunnor i hissen? Måste vara ovanligt med sopgubbar som tömmer varje våning med tunnor och åker hiss?

Sen hörde jag om någon som trillat ner i en brunn som saknade lock, det tycke jag var lite ovanligt. Kanske inte sjukt men det bör ju inte förekomma så ofta.

Jag är inte sopgubbe men tro mig det körs en massa grejer i hissar som kan fastna om man är efterbliven nog att backa in med sakerna.
Det blir ett helvete att komma ut om man man inte kör in grejerna och backar ut för övrigt.
Gallerdörrar och mellandörrar som installeras i alla hissar som renoveras eller är nybyggda är ett helvete då hissöppningen blir mindre och hissen mindre även den.
Man blir lack när pianot inte längre går in för att det diffar en centimeter.. Bara idioter som lyckas dö i hissar.
Edit: Händer dock att jag ofta åker med handen på stoppknappen ibland finns det inte mycket marginaler..

Lite on topic.
Vet ej om det är sant men har för mig att det är fler än en som berättat detta för mig.
På någon flytt i Stockholm nån gång för x antal år sedan, så blir en hiss inne i stan överlastad såpass att linan går av och hissen åker ner i backen, personen som lastar hissen tittar ner i schaktet och får huvudet avkapat av själva hisslinan som också är på väg ner strax efter hissen.
Någon som kan bekräfta?
Senast redigerad av Rebelx 2011-10-12 kl. 17:12.
Citera
2011-10-27, 12:11
Medlem
enma-rus avatar
En alkisgubbe som högg ihjäl frugan med en sabel. Inte så sjukt men inte så vanligt vapen i Sverige kanske.
Citera
2012-05-15, 12:44
Medlem
Pieceess avatar
Fått berättat för mig om en snubbe på en minkfarm på fastlandet som var anställd för att mala ned köttet i kvarnarna, som sedan blir hundmat till både minkarna och till hundmatsfabriken på samma område. Detta var för många år sedan, då säkerheten var mycket låg på dessa ställen och snubben var från Polen, svartanställd och förmodligen ej svensk medborgare. Därav den lilla uppmärksamheten runt fallet. Han stod brevid den stora kvarnen, där köttet kommer på rullband och skickas ned. Som ni kanske redan gissat ramlade han ned i den stora kvarnen med ena benet före, det slets av och maldes ned bland resten av köttet, och han dog på golvet utav blodförlust. Övr. personal hade försökt dra upp honom när han skrek, men det var lite för sent.

Rätt tragiskt sätt att förlora livet på, och man kan ju undra om företaget överhuvudtaget brydde sig om att rensa maskinen efteråt innan tillverkningen fortsatte. Det intressanta runt denna historia är att företaget aldrig ställdes inför rätta, och att det än idag snurrar på som vanligt, dock m ed hot om nedläggning pga. bristande ekonomi.
Citera
2012-05-15, 13:22
Medlem
En kille som ramlade ner från ett tak på fyllan.
Citera
2012-05-17, 21:04
Medlem
theWhiteRabbits avatar
Finns typ två historier jag hört, men den ena är väl mer rolig i sig och inte bara pga hans död...
MEN den första berättade en polare för mig. Hon hade en farbror som bröt tummen och han fick åka till sjukhuset. När han var klar och skulle dra därifrån så blev han påkörd av en bil på gatan precis utanför sjukhuset och dog... lite kul kan man tycka.. (tyckte ju inte min polare men..)

Sen är det en annan jag hört om:
En man som hade ganska mycket tur (eller otur?) blev träffad av blixten ett antal gånger under sitt liv
men han överlevde varenda gång. Slutligen så blev han träffad av en blixt som han dog av. Det som är
lite lustigt är att när han väl var död och begraven, så tog det inte lång tid innan en blixt slog ner hans gravsten

Vet att dessa inte riktigt var "sjuka sätt" att dö på, men det är såna som får en att skratta berättaren i ansiktet (pga ironin)...
Den 1:a är sann och den 2:e har jag inte fått bekräftad men hörde den av någon som är en rätt säker källa, så jag tror på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in