• 1
  • 2
2004-01-10, 12:17
Bannlyst
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=149745

På varenda liten butik eller pizzeria får man denna äckliga cola,

Ja menar ligger man bakis o ringer en pizza, så är man i ofta ibland i behov av en 2 liters cola oxå, då får man denna äckliga cola från Polen.

Man dricker ju colan, men jag skulle nog inte vilja besöka fabriken där den kommer ifrån, vill inte ens tänka på vilket vatten dom blandar i.

Ska det vara så svårt att sänka priset på vanlig cola ?
Citera
2004-01-10, 12:29
Medlem
XSSs avatar
Hmm, ja, den colan smakar urk, köpte den i massor när det var illa ställt med ekonomin, nu är det dock bättre så jag köper endast svensk cola som tillverkas på fabriken runt hörnet.

Jag tror inte det går att stoppa men om man nu känner för det så kan du ju anmäla pizzerian eller liknande om dom har sådan här cola, om den nu är svartimporterad vilket man ser om den inte har en svensk klisterlapp på sig där innehållet står.
Citera
2004-01-10, 13:19
Medlem
zappzapps avatar
jag har för mig att coca cola company har ganska hårda regler på vad för vatten som ska användas. och receptet lär vara det samma i hela världen. anledningen till att utländsk cola ofta smakar urk är att dom är tappade på 2 liters flaska, jag vet inte om det är plasten so,m är för mjuk eller nåt eller om det kan vara tjockleken på plasten, men läsk i sådana förpackningar smakar inte lika gott som vanlig
Citera
2004-01-10, 13:23
Medlem
Svensken Von Svenskens avatar
Smakar skit gör den!!
Jag tyckte mig se på nyheterna för en tid sen att de inte skullle få sälja oskattad läsk, men inget verkar stoppa det.
Citera
2004-01-10, 13:24
Bannlyst
när min mamma var i sydafrika för ett par år sedan, tänkte hon dricker jag bara coca cola, så är det lung

Dock fick hon se in i frabiken av en slump,

Hmm,mm. sedan slutade hon dricka coca cola där.

Man kan aldrig räkna med svensk standard, vi i norden hör till dom bästa, som sagt, jag vill inte besöka den fabriken i typ polen,
Citera
2004-01-10, 13:30
Medlem
den_godes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
jag har för mig att coca cola company har ganska hårda regler på vad för vatten som ska användas. och receptet lär vara det samma i hela världen. anledningen till att utländsk cola ofta smakar urk är att dom är tappade på 2 liters flaska, jag vet inte om det är plasten so,m är för mjuk eller nåt eller om det kan vara tjockleken på plasten, men läsk i sådana förpackningar smakar inte lika gott som vanlig

syrupen till smaken är densamma över hela världen,men alla länder har ju olika driksvatten därför smakar sån där cola piss!!gör som jag fråga dom äckliga turkpizzeriorna om dom inte har svensk cola(fast ni vet att dom inte har det)och när dom svarar nej säger ni att ni inte ska ha nån dricka,gå sen till nåt annat ställe och handla läsk,hur jobbigt det än verkar!!annars kommer denna förpestning att fortsätta...
Citera
2004-01-10, 13:31
Medlem
Sun Rulers avatar
Men även andra civiliserade länder som t.e.x Tyskland har en avvikande smak på colan jämfört med den svenska. Slovensk cola är inte heller någon höjdare! Tacka vet jag den svenska och amerikanska colan!
Citera
2004-01-10, 13:32
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002
när min mamma var i sydafrika för ett par år sedan, tänkte hon dricker jag bara coca cola, så är det lung

Man kan aldrig räkna med svensk standard, vi i norden hör till dom bästa, som sagt, jag vill inte besöka den fabriken i typ polen,

Vad såg hon?
Badade dom i colan, eller?
Citera
2004-01-10, 13:36
Medlem
WSEs avatar
Resturanger i USA blandar colan med florvatten. Smakar tandkräm.
Citera
2004-01-10, 13:36
Medlem
den_godes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Vad såg hon?
Badade dom i colan, eller?

Precis!vad är frabiken och vad såg hon??
Citera
2004-01-10, 13:37
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gode
syrupen till smaken är densamma över hela världen,men alla länder har ju olika driksvatten därför smakar sån där cola piss!!gör som jag fråga dom äckliga turkpizzeriorna om dom inte har svensk cola(fast ni vet att dom inte har det)och när dom svarar nej säger ni att ni inte ska ha nån dricka,gå sen till nåt annat ställe och handla läsk,hur jobbigt det än verkar!!annars kommer denna förpestning att fortsätta...

jo den smakar helvet. du har säkert rätt i det med vattnet.

men håll med om att cola på 2 liters flaska, svensk som polsk som slovensk som vilket annat jävla land som helst ,smakar sämre än vanlig på 0.5 eller 1.5 litersflaska
Citera
2004-01-10, 13:38
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2002

hur lyckades hon se fabriken av slump? helts plöstligt bara stod hon där eller?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in