2004-01-10, 13:43
Medlem
den_godes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappzapp
jo den smakar helvet. du har säkert rätt i det med vattnet.

men håll med om att cola på 2 liters flaska, svensk som polsk som slovensk som vilket annat jävla land som helst ,smakar sämre än vanlig på 0.5 eller 1.5 litersflaska
ja definitivt,kan nog tänka mig att dom där tunna två-liters flaskorna släpper ifrån sig nån vidrig smak,men vad faan man är ju cola-torsk så ibland får man tvinga i sig lite fultjack!!
Citera
2004-01-10, 13:45
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gode
ja definitivt,kan nog tänka mig att dom där tunna två-liters flaskorna släpper ifrån sig nån vidrig smak,men vad faan man är ju cola-torsk så ibland får man tvinga i sig lite fultjack!!

jo samma här. turkaffären nere på hörnet har insett att det enda jag köper är cola och cigg. så det väntar på mig varjhe kväll
Citera
2004-01-10, 13:49
Medlem
den_godes avatar
Citat:
jo samma här. turkaffären nere på hörnet har insett att det enda jag köper är cola och cigg. så det väntar på mig varjhe kväll
det otroliga är att man är vrållurad,import colan kan dom ju köpa för under två spänn!!men säljer för samma pris som vanlig.
Citera
2004-01-10, 13:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Resturanger i USA blandar colan med florvatten. Smakar tandkräm.
Fluorvatten? Sådant som man sköljer munnen med? Säkert att de inte har KLOR i vattnet?
Citera
2004-01-10, 13:52
Medlem
LadyTieras avatar
*Till mat och dryck*
Citera
2004-01-10, 14:15
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fluorvatten? Sådant som man sköljer munnen med? Säkert att de inte har KLOR i vattnet?

Jag är inte säker på någonting.
Citera
2004-01-10, 14:39
Medlem
safts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberax2k
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=149745

På varenda liten butik eller pizzeria får man denna äckliga cola,

Ja menar ligger man bakis o ringer en pizza, så är man i ofta ibland i behov av en 2 liters cola oxå, då får man denna äckliga cola från Polen.

Man dricker ju colan, men jag skulle nog inte vilja besöka fabriken där den kommer ifrån, vill inte ens tänka på vilket vatten dom blandar i.

Ska det vara så svårt att sänka priset på vanlig cola ?

Smaken är inte sämre utan anorlunda, fråga en polack och han kommer säga att svensk cola smakar piss. Tycker ni illa om smaken så är det väl bara att ta med eget ditt, eller att byta till vatten.
Citera
2004-01-10, 15:07
Medlem
zappzapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den_gode
det otroliga är att man är vrållurad,import colan kan dom ju köpa för under två spänn!!men säljer för samma pris som vanlig.
2 liter för 11 spänn här. och om man känner ägaren så får man den ännu billigare om man passar på att köpa lite smuggelcigg
Citera
2004-01-10, 15:14
Medlem
den_godes avatar
Citat:
2 liter för 11 spänn här. och om man känner ägaren så får man den ännu billigare om man passar på att köpa lite smuggelcigg

sluta omgående att handla där!!vad har du för kontonummer ,så jag kan sätta in lite stålar åt dig så du kan köpa lite fincola istället!!
Citera
2004-01-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

I USA så sätter de också in fluor i vattnet, tydligen för att förbättra tandhygenien eller nåt sånt.

OT: Personligen kan jag inte smaka skillnad på uzbekistansk cola eller ren arisk svensk cola på flaska.
Citera
2004-01-10, 15:17
Medlem
MrOranges avatar
Var det inte på nyheterna för några veckor sen att de höll på att se över möjligheterna att kunna panta även dessa typer av burkar i Sverige, då kan det väl inte vara något olagligt?

Sen vafan... Det är väl BARA Pressbyrån som säljer "riktig" svensk-tillverkad cola, på alla andra burkar står det ju på arabiska och eller tyska. Har dock inget emot det, min lokala pizzera säljer en läsk som är hälften Coca-Cola och hälften Fanta, och den är väldigt god...
Citera
2004-01-10, 16:39
Medlem
Azraels avatar
Den enklaste lösningen på problemet hade väl varit att utvisa samtliga invandrare av icke-EU härkomst. Då hade vi ju sluppit problemet med smuggelläsk (för ingen tror väl att drickan är lagligt införd?) samtidigt som jag kan garantera att antalet matförgiftningar hade halverats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in