2009-10-15, 08:39
Medlem
Jag skulle också vilja säga till alla er i tråden som har allehanda "händiga" idéer på hur man ska ge bakomvarande som ligger för nära en riktig läxa, att....

Anser ni att bakomvarande är idioter som ligger för nära bakom, så de ev. kanske kan orsaka en olycka. Så att ni vill ge dem en redig läxa genom att kanske tvärnita eller annat som överraskar dem, men tänk om då ert tilltag då utlöser/orsakar en olycka? Var ni då ett föredöme i trafiken? Eller hur stora idioter på en skala är ni då själva...?

Betänk nu att det inte är en garanti att bara ni själva och bilen bakom blir drabbade, utan i värsta fall kanske andra helt oskyldiga trafikanter blir lidande för DITT och den bakomvarandes tjafs.

Dr Tinnitus
2009-10-15, 09:03
Medlem
seriouss avatar
Ett par painballrundor i handskfacket kan komma väl tillhands Bara lobba ut över biltaket så träffar de väl. Småsten fungerar ju också, men då blir det väl lackskador och ett jävla liv "Hoppsan, det måste ha varit stenskott! Men luuuugna dig nu, det går ju på försäkringen! ... eller du har väl vagnskadetillägg?"

Nej men seriöst, hatar dem så in i helvete också. Brukar väl bara släppa gasen och köra omänskligt långsamt för att få dem att köra om. Brukar väl dock först försöka signalera genom att nudda bromsen ett par gånger så att bromsljuset blinkar.
2009-10-15, 10:19
Medlem
Ireqoms avatar
Min farbror tvärnitade med sin bil en gång, den hade en ganska rostig bakdel då...

Det var så att han körde på motorvägen och såg en fart dåre som körde fort som satan bakom honom och han tänkte att nu jävlar ska jag fixa en ny bak stötfångare. Så han bromsade och bilisten bakom small ihop med honom.

Och min farbror fick en ny bakdel!
2009-10-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
Min farbror tvärnitade med sin bil en gång, den hade en ganska rostig bakdel då...

Det var så att han körde på motorvägen och såg en fart dåre som körde fort som satan bakom honom och han tänkte att nu jävlar ska jag fixa en ny bak stötfångare. Så han bromsade och bilisten bakom small ihop med honom.

Och min farbror fick en ny bakdel!

Han borde ha fått ny hjärna med kanske......

Dr Tinnitus
2009-10-15, 13:14
Medlem
miqqqas avatar
Tipset jag har fått när jag har diskuterat detta ärende är att gasa på så man får upp lite avstånd och sedan bromsa till ett par gånger - inte vara trafikfarlig men ändå markera att det är inte ok. Har inte haft möjlighet att prova det än, men kan gissa mig till att det vanligtvis lär funka rätt bra.
2009-10-15, 13:16
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag HATAR bilister som tvärnitar när man ligger för nära. I dessa fall önskade jag att jag skulle ligga i en 24 meter lång långtradera så skulle den jäveln ha bromsat för sista gången i sitt liv!

Lägg dig inte för nära så slipper du problemet. Du minskar dessutom oddsen att du ska dö/bli allvarligt skadad i en trafikolycka om du lär dig köra vettigt!
2009-10-15, 16:53
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir-killalot
Jag HATAR bilisthoror som ligger så pass nära att min bil blir ett dragspel om jag tvingas tvärnita. Detta gäller ännu mer kaxiga horungar på mopeder. Som vi alla vet är ju det den bakom som är juridiskt skyldig om denna kör på en framförvarande bil.
Min fråga är då, om jag tvärnitar för att markera mitt revir och personen bakom kör på mig trots att det inte fanns ett hinder på vägen, kan de hålla mig skyldig? Det ska väl inte gå men vill bara veta för säkerhetsskull.

Är du så jävla seg på vägarna att tom mopedister ligger i röven på dig förtjänar du fan i mig att få din bil omgjord till ett dragspel! Ännu bättre att genom tvång få bilen fråntagen dig..
2009-10-15, 17:01
Medlem
Min favoritmetod är att lätta lite på gasen, sakta minska min hastighet och se hur irritationen stiger hos bakomvarande. Det brukar räcka att sakta ner till 60 på en 70 väg för att framkalla stroke-symptom hos rövslickaren.
Om vädret är fint kan jag öppna takluckan, hissa ner rutorna och lyssna på nån skön musik i stereon under tiden som den bakomvarande sönderstressade idioten drivs till vansinnets gräns.

Kanske inte är snällt och i vissa fall leder det till att bakomvarande får för sig att göra en osäker omkörning, men det är ju inte riktigt mitt problem.
2009-10-15, 17:06
Medlem
k0rv3ns avatar
Polisen själv blev vittne när dom nästan körde in i mig då jag tvärnita för en grävling. SOM jag faktiskt såg! Som ni vet så gillar ju polisen att rövknulla en. Och polisen var nog glad att mina bromsar inte tar så jättebra precis i början i min bil. Hade jag hafts mor bil så hade jag nog haft blå/vit färg i rumpan på bilen.
Dom stannade mig faktiskt inte och två av anledningarna var väl att 1: Dom såg grävlingen jag tvärnita för och 2: han sket nog på sig så grovt av rädsla så han lukta skit. Tog en annan väg men fick strax se polisbilen igen och de åkte till polisstation. Följde efter lite nämligen, därifrån teorin om att han sket på sig.
2009-10-15, 17:11
Medlem
SafariGlenns avatar
Om det är någon som ligger äcklig nära så brukar jag trycka till på några gånger bromsen så att bromsljusen blinkar.
Då brukar de flesta öka avståndet. Om de inte gör de så brukar jag släppa förbi dem om det går.

Jag tror inte det är någon bra idé att tvärbromsa, det kan bli ganska allvarliga skador både på bilen och på en själv.
Dessutom brukar det bara vara riktiga stolpskott som kör så nära, så de kommer säkert inte ta någon lärdom av det hela.
2009-10-15, 17:12
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir-killalot
Jag HATAR bilisthoror som ligger så pass nära att min bil blir ett dragspel om jag tvingas tvärnita. Detta gäller ännu mer kaxiga horungar på mopeder. Som vi alla vet är ju det den bakom som är juridiskt skyldig om denna kör på en framförvarande bil.
Min fråga är då, om jag tvärnitar för att markera mitt revir och personen bakom kör på mig trots att det inte fanns ett hinder på vägen, kan de hålla mig skyldig? Det ska väl inte gå men vill bara veta för säkerhetsskull.
En idiot jävlades med mig på det viset en gång. Jag gasade duktigt och tryckte in bagaget på hans fjantiga Polo så passagerarsätet var intryckt.

Flinande kom han ut med anteckningsblocket och hade drömmr om en ny bil i sin dimmiga blick. Har inte pratat med honom efter att han fick dagsböter för vårdslöshet i trafik. Men han var snäll och pröjsade min kofångare.
2009-10-15, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Jag brukar bromsa kraftigt (inte tvärnita) med en rejäl inbromsning så det blir lite svettigt för bakomvarande, om dom ligger nära. Är det dessutom mörkt ute så släpper jag om dom och ger dom helljuset. Dumma jävlar som inte kan hålla avstånd...

Älskar sånna som du, anledningen till att man ligger nära är för att man vill om och en sån inbromsning är vad jag alltid förväntar mig när jag kör för nära. så tack för hjälpen alla ni som bromsar in för att underlätta omkörningarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in