2009-10-15, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KXL
Älskar sånna som du, anledningen till att man ligger nära är för att man vill om och en sån inbromsning är vad jag alltid förväntar mig när jag kör för nära. så tack för hjälpen alla ni som bromsar in för att underlätta omkörningarna
På vilket sätt underlättar det en omkörning?
2009-10-15, 17:39
Medlem
Avva66s avatar
Jag bromsade till för en sån där Proktolog en gång, han blev helt galen.
Jag hade han i arslet resten av resan.
2009-10-15, 17:43
Medlem
eiskalls avatar
Här är ett tips till alla er söndagsbilister som upplever detta problem: Lägg dig i högerfil, för helvete!

(Detta tips fungerar ju inte på annat än flerfiliga vägar. På enfiliga vägar är det dumt att ligga för nära framförvarande.)
2009-10-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Är du så jävla seg på vägarna att tom mopedister ligger i röven på dig förtjänar du fan i mig att få din bil omgjord till ett dragspel! Ännu bättre att genom tvång få bilen fråntagen dig..

Du kanske ska ha koll på all fakta innan du uttalar dig. Mopeder som slickar röv när man själv åker i 70 är inte ok.
2009-10-15, 17:49
Medlem
dannywtfs avatar
Brukar inte ligga så nära folk, men blir själv jävligt irriterad på när folk gör det på mig själv. Fast att bromsa låter väl ganska dumdristigt. Bit ihop och var the bigger man ffs!
2009-10-15, 17:53
Medlem
Newbieh1234s avatar
Bromsa på, det är personen som kör in i stjärten som får ta skiten - och det kan bli tråkigt för dem, men även för dig så ta på dig kragen å se bakomvarande bli av med kortet.
2009-10-15, 17:57
Medlem
Den absolut bästa och roligaste lösningen på problemet med idioter som ligger för nära är att sakta ner till stillastående på någon plats där de inte har möjlighet att ta sig förbi. Sen öppnar man dörren och går ut ur bilen och promenerar lugnt fram till deras bil.
I det läget kan man se paniken bryta fram i deras ansikten. Sen kan flera olika saker hända:
* De får panik och backar / kör över trottoarer eller diken för att ta sig därifrån.
* De sitter kvar och man tar sig en ordentlig pratstund med dem och förklarar hur det kommer sig att de befinner sig i den här situationen.
* De är blattar och plockar fram nån slags vapen.

Eftersom alternativ 3 är lite farligt och obehagligt så bör man se efter hur föraren ser ut innan man provar det här
2009-10-15, 18:02
Medlem
Huge-0s avatar
Visst finns det idioter som stressar för ingenting men det är väl fan klart att folk kan ha bråttom och det kan gälla viktiga saker så att man väger upp att man är villig att riskera en krock och därmed trappar upp hastigheten.. herregud jävla idioter ni verkar vara, om det är jobbigt låt han köra om? ni vill ju bara jävlas exakt lika mkt som dom bakom vill.. Stanna gärna bilen och kom bak och prata med mig om jag har nåt viktigt jag måste göra.

Edit; Nu menar jag viktigt inte att man missar något möte eller liknande.. En gång hade lillbrorsan skadat ögonen och jag körde han till akuten för det skulle ta för lång tid med ambulans.. Hade nån stannat bilen och blockat vägen då hade jag gått ut klippt till dig och kört enr din jävla horbil i diket utan att tveka..
Senast redigerad av Huge-0 2009-10-15 kl. 18:04.
2009-10-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Edit; Nu menar jag viktigt inte att man missar något möte eller liknande.. En gång hade lillbrorsan skadat ögonen och jag körde han till akuten för det skulle ta för lång tid med ambulans.. Hade nån stannat bilen och blockat vägen då hade jag gått ut klippt till dig och kört enr din jävla horbil i diket utan att tveka..

Nu är vi tillbaks till flashbacks favoritargument för idiotbeteende i trafiken. "Jag måste köra min skadade flickvän/mamma/barn/bror till akuten för annars dör han Dirrreeckckctt!!11"
För det första så är det vettigare att köra långsamt till akuten. Ifall du krockar på vägen dit så tar det mycket längre tid än de eventuella minuter du tjänar på att köra fort.
För det andra så tjänar du ingen tid på att ligga tätt bakom framförvarande fordon. Håll vettigt avstånd och kör om när tillfälle ges.
2009-10-15, 18:50
Medlem
Prostreet32s avatar
Fick upp en kärring i en polo bakom igår som låg as nära, om till ett område där det var 50, växlade ner till 3:an så när det blev 90 skulle jag få laddtrycket snabbt, var nere i 40. Sen kom 90 skyltarna och sen såg jag henne aldrig mer.
Hon hade legat bakom ett bra tag och irriterat mig, så orkade inte med det längre o tryckte plattan i mattan.

Edit: Borde ju köpa nån gammal risig bil, och trycka på riktiga jävla bromsar, bland det värsta som finns så man garanterar att de bakom inte har en suck när man bromsar.
Senast redigerad av Prostreet32 2009-10-15 kl. 19:02.
2009-10-15, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ogibo
Nu är vi tillbaks till flashbacks favoritargument för idiotbeteende i trafiken. "Jag måste köra min skadade flickvän/mamma/barn/bror till akuten för annars dör han Dirrreeckckctt!!11"
För det första så är det vettigare att köra långsamt till akuten. Ifall du krockar på vägen dit så tar det mycket längre tid än de eventuella minuter du tjänar på att köra fort.
För det andra så tjänar du ingen tid på att ligga tätt bakom framförvarande fordon. Håll vettigt avstånd och kör om när tillfälle ges.
+

Förövrigt lär man se skillnad på någon som akut måste till sjukhuset (personligen skulle jag tuta, heljusblinka och köra med varningsblinkers på konstant) och någon som bara är en skitstövel.

Och de som kör som dem hade en skottskadad person i baksätet, hela tiden, är de som bidrar till problemet.
2009-10-15, 19:22
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huge-0
Visst finns det idioter som stressar för ingenting men det är väl fan klart att folk kan ha bråttom och det kan gälla viktiga saker så att man väger upp att man är villig att riskera en krock och därmed trappar upp hastigheten..

Var vänlig och redogör i mer precisa ordalag för hur du kommer fram till ditt mål snabbare om du ligger 0,5 istället för 3 sekunder bakom framförvarande.

Tråden handlar om avstånd - inte hastighet (även om snitthastigheten för alla inblandade sjunker och trafikflödet försämras av att folk inte håller avstånd).

Citat:
Hade nån stannat bilen och blockat vägen då hade jag gått ut klippt till dig och kört enr din jävla horbil i diket utan att tveka..

Tråden handlar om avstånd och lämpliga metoder för att tillrättavisa och eventuellt eliminera kriminellt och farligt pack som genom att inte hålla rätt avstånd begår brottet (grov) vårdslöshet i trafik - inte om att blockera din framfart.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in