Citat:
Ursprungligen postat av
chessjamt
Han gör en faktiskt inte alltför besviken i den här filmen. Okej insats av karln.
Jungfrukällan är nog min favoritfilm av Bergman. Gillar den mest av alla hans filmer. Mäktig filmupplevelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Bergman är nog faktiskt den regissör i min statistik som har flest femmor, Jungfrukällan är då inget undantag, har en femma på den och säkert fem filmer till av honom.
Min favorit är dock Vargtimmen som kanske några utav er vet.
Citat:
Ursprungligen postat av
dickpUmp
Bra, men inte mer än så enligt mig. Han har ju kanske 10 stycken filmer som är bättre, och det säger ju en del om hur fantastisk han var.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arctic Monkey
Verkar som att Jungfrukällan har relativt starkare stöd här på forumet än annorstädes. von Sydow gör en av sina främsta Bergmaninsatser, men själv håller jag den inte riktigt lika högt som andra här i tråden. Riktigt fin film, men den rår inte på Bergmans äkta mästerverk.
Landade på en svag fyra. Som
Arctic Monkey skriver står von Sydow för en fantastisk prestation, en prestation som stärker min åsikt att han kanske är den bäste skådespelaren vi någonsin haft i detta land. Lite svajigt skådespel ifrån de flesta andra dock, och en något seg början. Dessutom var ju Karin en riktigt jobbig karaktär.
Sven Nykvist var fan en mästare med kameran förresten.
Har sett så äckligt mycket bra film på sistone förresten. Fem fyror på raken är fan inte dåligt och händer inte ofta. Det blir nästan lite tråkigt faktiskt.