2015-04-27, 21:44
Medlem
Carnage.s avatar
Får bli Locke ikväll istället! Fastnade för The Jinx igår.
Citera
2015-04-27, 21:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Match Point (2005)

Minns att jag fick någon känsla av Dostojevskij första gången som jag såg den, väldigt bra är den då också.
Citera
2015-04-27, 22:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
The Last American Virgin (1982) får det bli om ca 1 h när jag kommer hem. Blev inspirerad efter Golan Globus-doken.
Citera
2015-04-27, 22:40
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inga bra filmer direkt, men kul med RZA i alla fall och kul för honom att få göra dessa filmer som han troligtvis gått och tänkt på i flera år.

Kan uppskatta idén RZA hade. Men blev typ bara pannkaka av det hela. Speciellt när RZA inte kan skådespela och mycket av effekterna står för CGI. Underhållningen var där men tyckte inte handlingen var särskilt intressant för att jag skulle bry mig tillräckligt.
Trevligt med Pam Grier i alla fall i en liten cameo. Visste inte ens om att det var hon fören eftertexterna spelades.
Citera
2015-04-27, 22:46
Bannlyst
Ska se Matrix mer och mer tycker jag Matrix visar sig vara en tidlös klassiker. Som kommer stå sig väl i Filmhistorien... Övriga filmer i Matrix-serien har jag ingen koll på. Men den första är intressant. på många plan faktiskt
Citera
2015-04-27, 22:51
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Ska se Matrix mer och mer tycker jag Matrix visar sig vara en tidlös klassiker. Som kommer stå sig väl i Filmhistorien... Övriga filmer i Matrix-serien har jag ingen koll på. Men den första är intressant. på många plan faktiskt
Första Matrix är så jävla bra, tror nog fan de ntar sig in på en top 10 för min del.

De andra? Total kollaps... hybris och nya effekter, nä ja vete fan va de tänkte på. Kanske stressade fram skiten. Hade gärna väntat i 10+ år om de hade kunnat hålla en högre nivå för det är så uruselt att man blev förbannad. Idén stod sig väl dock...
Citera
2015-04-27, 22:53
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
The Last American Virgin (1982) får det bli om ca 1 h när jag kommer hem. Blev inspirerad efter Golan Globus-doken.
Slutet är inte att leka med. Rätt tramsig ungdomskomedi till en början dock. Schysst soundtrack i alla fall.
Citera
2015-04-27, 22:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Slutet är inte att leka med. Rätt tramsig ungdomskomedi till en början dock. Schysst soundtrack i alla fall.
Hehe, nä vet redan vad som sker. Tänkte precis fråga om du hade sett den med tanke på din 80-talsfilmsvurm, och det hade du minsann! Betyg 3/5 från din sida?
Citera
2015-04-27, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Första Matrix är så jävla bra, tror nog fan de ntar sig in på en top 10 för min del.

De andra? Total kollaps... hybris och nya effekter, nä ja vete fan va de tänkte på. Kanske stressade fram skiten. Hade gärna väntat i 10+ år om de hade kunnat hålla en högre nivå för det är så uruselt att man blev förbannad. Idén stod sig väl dock...
Håller med! Ettan är exakt så man kan förvänta sig hur en framtidsfilm från sena 90.tal, Tidigt 2000. ska se ut. just för att den är så stilsäker och funkar som ett tidsdokument blir den Tidlös

12an visar den just nu..
Citera
2015-04-27, 23:10
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hehe, nä vet redan vad som sker. Tänkte precis fråga om du hade sett den med tanke på din 80-talsfilmsvurm, och det hade du minsann! Betyg 3/5 från din sida?
Mjo får jag nog säga, men ja lite väl tramsig första hälft som sagt. Och slutet görs sig väl bäst som en överraskning.
Rekommenderar mer den israeliska originalfilmen Eskimo Limon (1978) av samma regissör. En något seriösare film och som utspelar sig på 50-talet istället.
Citera
2015-04-27, 23:18
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minns att jag fick någon känsla av Dostojevskij första gången som jag såg den, väldigt bra är den då också.

Har pinsamt nog aldrig läst något av Dostojevskij, så det kan jag inte säga någonting om. Filmen var dock väldigt bra, även om likheterna med Crimes and Misdemeanors var ganska slående.
Citera
2015-04-27, 23:38
Medlem
Brynollfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
En av de bättre Kung Lear filmatiseringar som finns och Kurosawas sista stora mästerverk.

Ja som vanligt sviker Kurosawa inte, mästerlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in