2014-08-01, 09:29
Medlem
upperkatts avatar
Dark City. Det verkar som en bra film.
Citera
2014-08-01, 11:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Dark City. Det verkar som en bra film.

Tack för tipset, ska testa den ikväll
Citera
2014-08-01, 14:58
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Fading Gigolo (2013). Woody Allen och John Turturro i regi av John Turturro känns ganska klockrent.
Citera
2014-08-01, 15:21
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
You're in for a treat som jänkarna säger!

Mäktigt värre var det! 3 timmar, 20 minuter och man satt som på helspänn hela resan. Klart bättre än '79-versionen. Man tappar tidsuppfattningen flertalet gånger under filmens gång och den känslan är fan obeskrivlig.
Citera
2014-08-01, 15:46
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nej, men försöker se en del nytt så jag hänger med i vad som kommer ut varje år. Men försöker så gott jag bara kan se lika mycket gammalt om inte mer.

Okej, tänkte bara för att jag såg att 17 av 22 i juli månad var från 2014, så tänkte att du sparat upp dem lite å körde ett litet mini-tema.

Har du några teman på lager för hösten förresten? Längesedan jag såg nåt sånt från dig.
Citera
2014-08-01, 17:39
Medlem
Ska se 5 Card Stud, en western med Robert Mitchum och Dean Martin.
Citera
2014-08-01, 19:01
Medlem
robomans avatar
Hjälp!
Jag ska på bio bortåt 21-snåret i Stockholm. Jag står nu inför ett val:

The Grand Budapest Hotel
Ska vara rolig, verkar färgglad. Inget jag ser i vanliga fall.

Deliver us from Evil
Halvdana betyg. Temat är lockande. Jag älskar som vissa vet (via mitt tjat) mörker, mystik, smuts och elände.

Tracks
Jag gillar när det är mycket naturinslag, gillar äventyrskänslan från såväl Into the Wild som Deliverance, men jag ogillar sand.

1. Vilken av filmerna borde jag välja?

2. Jag har förutom sf-biografer även kollat in utbudet på Zita. Finns det någon mer "indie"-biograf jag borde kolla utbudet på?
Citera
2014-08-01, 19:06
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Hjälp!

The Grand Budapest Hotel
Ska vara rolig, verkar färgglad. Inget jag ser i vanliga fall.

Deliver us from Evil
Halvdana betyg. Temat är lockande. Jag älskar som vissa vet (via mitt tjat) mörker, mystik, smuts och elände.

Tracks
Jag gillar när det är mycket naturinslag, gillar äventyrskänslan från såväl Into the Wild som Deliverance, men jag ogillar sand.

2. Jag har förutom sf-biografer även kollat in utbudet på Zita. Finns det någon mer "indie"-biograf jag borde kolla utbudet på?

Inte sett Deliver us from Evil eller Tracks. Men kan rekommendera The Grand Budapest Hotel (att den fortfarande går på bio???), den var faktiskt riktigt rolig.

Cinemateket kanske om du nu inte behöver se något nytt? Har ingen koll på Stockholm tyvärr...
Citera
2014-08-01, 19:07
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Hjälp!

The Grand Budapest Hotel

Deliver us from Evil

Tracks

Jag hade nog valt Grand Budapest även om jag tyckte att det var en av de sämre Wes Anderson-filmerna. Hans filmer upplevs trots allt bäst på bio i all sin färgglada kulör. De andra filmerna är inga jag hade höjt på ögonbrynen för eller betalat för att se på bio.
Citera
2014-08-01, 19:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Cinemateket kanske om du nu inte behöver se något nytt? Har ingen koll på Stockholm tyvärr...

Det är fortfarande sommarstängt.
Citera
2014-08-01, 19:44
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är fortfarande sommarstängt.

Jaså där ser man. När öppnar de igen? Skall ta en sväng till Stockholm om en stund igen och hälsa på min bror, kanske tar mig en tur förbi, aldrig vart på det i Stockholm förr.
Citera
2014-08-01, 19:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Jaså där ser man. När öppnar de igen? Skall ta en sväng till Stockholm om en stund igen och hälsa på min bror, kanske tar mig en tur förbi, aldrig vart på det i Stockholm förr.

Någon gång i augusti är det tror jag, fick hem programbladet igår senast så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in