Flashback bygger pepparkakshus!
2013-12-19, 23:38
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Tänkte ta och se The Spectacular Now (2013) nu. Har känslan av att den kan vara det här årets The Perks of Being a Wallflower, som var en av mina absoluta favoriter från förra året.
Fin och riktigt bra ungdomsfilm, välspelat till tusen. Inte lika publikvänlig som Perks of Being.. men minst lika bra.
Citera
2013-12-19, 23:45
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Fin och riktigt bra ungdomsfilm, välspelat till tusen. Inte lika publikvänlig som Perks of Being.. men minst lika bra.
Tycker också den var bra.

Trailern fick den enligt mig att framstå som smått töntig.

Skönt att dom...
Senast redigerad av Holisistic 2013-12-20 kl. 00:32.
Citera
2013-12-19, 23:57
Medlem
BlackMetals avatar
Habitación en Roma (2010) blir nästa film.
http://www.imdb.com/title/tt1263750/?ref_=tt_rec_tt
Citera
2013-12-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Prince Avalanche (2013) är nästa film till rakning.
http://www.imdb.com/title/tt2195548/?ref_=nv_sr_1
Vad tyckte du? Jag gillade den mycket mer än vad jag hade förväntat mig.
Citera
2013-12-20, 00:10
Medlem
Frontier(s)
http://www.imdb.com/title/tt0814685/
Citera
2013-12-20, 00:12
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Jag tyckte också om den. Den lämnade kanske lite mer att önska på vissa områden men över lag var det en vacker och upplyftande film som helt klart var värd sin tid.

Jag får nog ta och se Á annan veg (2011) som den baseras på imorgon.
Citera
2013-12-20, 00:21
Medlem
Holisistics avatar
Citat:
Citat:
Jag tyckte också om den. Den lämnade kanske lite mer att önska på vissa områden men över lag var det en vacker och upplyftande film som helt klart var värd sin tid.

Verkligen?

Tycker den var trist. Seg och händelselös utan något riktigt djupare plan som kompenserade. IMHO.
Citera
2013-12-20, 00:21
Medlem
JoeL431s avatar
Jag tar också och ser The Spectacular Now (2013). De har inte blivit särskilt mycket film den senaste veckan, denna tror jag hårt på. Inte minst för goda omdömen här.

http://www.imdb.com/title/tt1714206/?ref_=nv_sr_1
Citera
2013-12-20, 00:47
Medlem
Citat:

Ja, det känns kanske som en film man ser i förbifarten och inte ägnar så många tankar åt, men för vad den är tyckte jag den var riktigt bra. Gillar sekvensen när Rudd leker tradionell far ute i skogen.

Intressant, skriv gärna ett omdöme och så länge den inte är skräp ser jag till att se den också.

Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Verkligen?

Tycker den var trist. Seg och händelselös utan något riktigt djupare plan som kompenserade. IMHO.
Två snubbar med olika bakgrunder som lär av varandras goda sidor utan att för den delen kännas sökt eller smörig i kombination med ett trevligt bildspråk, var ligger felet i det? Händelselös förstår jag inte, de två gör väl någonting mest hela tiden.
Citera
2013-12-20, 00:54
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:

Citat:

Jag hoppar också in i "hyllningskören" till denna vackra film.
Detta är helt klart den bästa roll Emile Hirsch tagit sedan Into the Wild, mest bara skitroller både innan och efter (Milk undantagsvis möjligen).

En riktigt feel-good känsla över hela filmen.
Scenen där Alvin pratade med den gamla damen i det nedbrunna huset var fan gåshud rakt igenom. Ingen scen som man kanske ska känna så av men tårarna var riktigt, riktigt nära.

Sen så hade den sina dalar. Men absolut fler toppar. Scenerna när de flippar ut på fyllan är ju helt jävla underbara.

En stark film från iår, det låga betyget förstår jag inte.
Jag vill ge den en stark 7/10.

Filmen jag sa att jag skulle se igår -The Kings Of Summer, var inte alls lika charmerande, men den hade sina stunder, kan rekommendera som film för en filmkväll med människor med olika smak. En helt okej film, man fick sig ju ett par tre skratt. Ett svagt 6/10 landar den på.
Citera
2013-12-20, 00:57
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
.......
Citat:
.....
Hur tolkade ni den avslutande scenen tanten var med i? Skulle det säga något om vad filmen egentligen handlade om eller en underliggande mening eller var det kanske bara något "artsy" som inte betydde någonting i det stora hela för filmen? Eller ja hennes roll i filmen över huvud taget. Spoilertaggar kan nog vara att föredra om ni har något bra svar.
Citera
2013-12-20, 01:05
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Hur tolkade ni den avslutande scenen tanten var med i? Skulle det säga något om vad filmen egentligen handlade om eller en underliggande mening eller var det kanske bara något "artsy" som inte betydde någonting i det stora hela för filmen? Eller ja hennes roll i filmen över huvud taget. Spoilertaggar kan nog vara att föredra om ni har något bra svar.
Jag förstod att det skulle vara något underliggande eller metaforiskt med damen. Men jag letade och letade (i mitt sinne) efter kopplingen, men hittade inte riktigt den.

En rolig detalj är att kvinnan är totalt verklighetsbaserad. Produktionsteamet hittade henne när hon grävde i askorna av sitt nedbrunna hus, de var egentligen bara där för att filma ruinerna av huset, men hittade kvinna. Som nästa ting hade en roll i filmen. Snyggt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in