Fin och riktigt bra ungdomsfilm, välspelat till tusen. Inte lika publikvänlig som Perks of Being.. men minst lika bra.
Håller definitivt med. Skulle dock säga att jag föredrar Perks lite.
Citat:
Ursprungligen postat av Holisistic
Skönt att dom...
...skippade den obligatoriska bilolyckan som resultat av att han körde full hela tiden. Hade varit så jävla förutsägbart och moralistiskt.
Ett tips är för övrigt att inte gå och läsa på IMDB forumen till den här filmen. Massa feministsvin och annat som som sitter och diskuterar vilken hemsk person huvudpersonen är och hur tjejen blev utnyttjad yada yada. idioter.
Även fullt av gnällande alkoholmoralister som tyckte filmen inte visade konsekvenserna av alkohol och yada yada yada. Riktigt tröttsam läsning.
Blev väldigt orolig med tanke på att det dracks så mycket under filmens gång att den obligatoriska moralkakan som dyker upp i slutet, men som tur var så kom ingen sådan.
Kände mig också väldigt lättad att det inte blev bilkrocken där, hade bara varit så typiskt och gjort filmen så fruktansvärt generisk.
Hur tolkade ni den avslutande scenen tanten var med i? Skulle det säga något om vad filmen egentligen handlade om eller en underliggande mening eller var det kanske bara något "artsy" som inte betydde någonting i det stora hela för filmen? Eller ja hennes roll i filmen över huvud taget. Spoilertaggar kan nog vara att föredra om ni har något bra svar.
Jag minns inte exakt, men tanten är väl bara med i scenen där Alvin spelar pappa, mamma, barn med sig själv ute i skogen förutom slutet? En höftad tolkning är att hon symboliserar Alvins romantiserade syn på kärnfamiljen som han förmodligen alltid varit ute efter, men efter relationen med Hirschs syrra har det idealet fått sig en törn? Om det nu är så att hon inte är med i massa fler scener, var någon månad sen jag såg filmen.
Jag minns inte exakt, men tanten är väl bara med i scenen där Alvin spelar pappa, mamma, barn med sig själv ute i skogen förutom slutet? En höftad tolkning är att hon symboliserar Alvins romantiserade syn på kärnfamiljen som han förmodligen alltid varit ute efter, men efter relationen med Hirschs syrra har det idealet fått sig en törn? Om det nu är så att hon inte är med i massa fler scener, var någon månad sen jag såg filmen.
Hon var även med i två scener till. Den där lastbillsgubben lämnade flera flaskor med sprit till Lance, där satt hon i lastbilens passagerarsäte, Lance frågade vem hon var. Farbrorn sa då att det inte fanns någon kvinna i hans lastbil. Även i den avslutande scenen var hon med. Hon gick längs vägkanten när Lance och Alvin körde där ifrån. Sen så kom lastbilsfabrorn, tanten hoppade in i lastbilen. Ännu en gång förnekade farbrorn att det var någon kvinna i hans lastbil.
The Hobbit: An Unexpected Journey. Det är inte omöjligt att jag går och ser tvåan om några dagar, så det känns bra att se denna igen så man hänger med ännu mer.
Jag har bara sett en film ifrån det här året så det är dags att kolla på några fler nu när året snart är slut. Hoppas att Hirsch verkligen kommer in i rollen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!