• 1
  • 2
2009-10-13, 18:25
Medlem
Någon som har något intressant att berätta om de här? Såg nyss några videos på youtube där de berättar att de vill förbjuda våldsamma datorspel som CS och Battlefield 2. De blev genast attackerade av ilskna P14 från fragbite som ansåg de vara ett stort skämt Visst, kolonisera mars var väl ganska kul, men det där tog nog priset..

Tycker ändå de har ganska bra frågor inom kärnkraft och lösningar på finanskrisen.

Känner ni någon från EAP?
Var i stockholm håller de till?
Egna erfarenheter, möten med personer, pinsamma händelser, etc?

Bring on SKVALLRET!!
2009-10-13, 18:28
Medlem
Strike-s avatar
Vad hade de för lösningar på finanskrisen?
2009-10-13, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Vad hade de för lösningar på finanskrisen?

Det pratades om ett nytt "Bretton woods" system a la tyskland på 30-talet. Är inte så insatt egentligen, det verkade mest intressant vid första anblicken. Men det är inte så lätt att sålla ut en egen uppfattning bland deras dravel. Har såvitt förstått att man ska sätta bankerna i konkurs och stryka alla värdepapper. Ska läsa på mer om det där..
2009-10-13, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plastskallen
Någon som har något intressant att berätta om de här? Såg nyss några videos på youtube där de berättar att de vill förbjuda våldsamma datorspel som CS och Battlefield 2. De blev genast attackerade av ilskna P14 från fragbite som ansåg de vara ett stort skämt Visst, kolonisera mars var väl ganska kul, men det där tog nog priset..

Tycker ändå de har ganska bra frågor inom kärnkraft och lösningar på finanskrisen.

Känner ni någon från EAP?
Var i stockholm håller de till?
Egna erfarenheter, möten med personer, pinsamma händelser, etc?

Bring on SKVALLRET!!

Har inte så mkt skvaller egentligen. De höll åtminstone för ett tag sedan till i Ulvsundatrakten, rätt nära Bromma flygplats i en oansenlig kontorsbyggnad totalt fullbelamrad med papper och skrifter.

Håller med TS att de har en del poänger i sina makroekonomiska analyser, medan de i vissa andra frågor är fullsändigt världsfrånvända. Men, det är väl lite av poängen kanske.

Sedan är jag alltid skeptisk till alla rörelser som har en guru. Nu orkar jag inte kolla upp vad han heter som skickar ut alla ukas. Lyndon LaRouche eller liknande. Hans ord är som Mose stentavlor, fast sannare.

De måste ha uppbackning iaf - en global rörelse som skickar ut skrifter och trycksaker, har anställda och kontor... Några måste finnas i bakgrunden och finansiera. Ryktet säger att storfinansen prenumererar på deras pamfletter för dyra pengar just för att de ekonomiska analyserna ofta är träfsäkra och framsynta.
2009-10-13, 18:48
Medlem
TheBusters avatar
Säpo hade ganska stora svarigheter att placera dem pa 70 talet. Trode först de var vänster sedan högerextrema till slut har jag för mig att det slutade i att de var totala tokstollar.

Har aldrig varit mer en nagra 10 tal i Sverige.
2009-10-13, 19:04
Medlem
Kända för sitt otroligt stora Palme-hat. Medlemslistan gicks igenom av Palmeutredarna när mordutredningen började gå trögt i slutet på 80-talet.
2009-10-13, 19:25
Medlem
Svaren finns här: http://www.larouche.se/
2009-10-14, 21:09
Medlem
Avsiktarens avatar
Partiet var mest känt för sitt hat gentemot Olof Palme och alla som är medelålders och äldre förknippar EAP med palmehat och det finns nog en hel del som tror att det var EAP som mördade Palme. 33-åringen var exempelvis EAP-are.
Var ett program för några år sedan om vietnamdessertörer som kom till Sverige en utav de medverkande var tydligen högt uppsatt EAP-are.
Partiet är en del av Lyndon LaRouche rörelse i USA där de inte har ett eget parti utan försöker ta över demokraterna. Hyllar gärna FDR:s politik och ser sig som hans arvtagare.

Partiet är som starkast i Botkyrka. Utav partiets 83 röster i senaste riksdagsvalet lades 24 i Botkyrka kommun. Fick även 64 röster i kommunalvalet i Botkyrka.
2009-10-14, 21:50
Jag har berättat vad jag vet i inlägg#10 i denna tråd:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=126591

Det finns förresten redan en mängd trådar rörande EAP, så varför klistras de inte bara ihop undrar jag?
2009-10-15, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Partiet var mest känt för sitt hat gentemot Olof Palme och alla som är medelålders och äldre förknippar EAP med palmehat och det finns nog en hel del som tror att det var EAP som mördade Palme. 33-åringen var exempelvis EAP-are.
Var ett program för några år sedan om vietnamdessertörer som kom till Sverige en utav de medverkande var tydligen högt uppsatt EAP-are.
Partiet är en del av Lyndon LaRouche rörelse i USA där de inte har ett eget parti utan försöker ta över demokraterna. Hyllar gärna FDR:s politik och ser sig som hans arvtagare.

Partiet är som starkast i Botkyrka. Utav partiets 83 röster i senaste riksdagsvalet lades 24 i Botkyrka kommun. Fick även 64 röster i kommunalvalet i Botkyrka.

Jo det där har jag också hört om. Inte lite märkligt hur ett parti som "Linda Rosing"-partiet o sånna kan få mer röster än eap!? Eller det kanske är de här jättelika orealistiska infrastruktur-frågorna som fått dem på fall? Eller är det ryktena om palme osv som trycker ner partiet? 83 röster verkar lite mjäkigt.. tänk på hur dum gemene svensk är

Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Jag har berättat vad jag vet i inlägg#10 i denna tråd:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=126591

Det finns förresten redan en mängd trådar rörande EAP, så varför klistras de inte bara ihop undrar jag?

Läste nyss ditt inlägg.. BRA INFO DÄR! Förstår inte hur jag kan ha missat den där tråden.. Känner du till mer om dem?

Jag vill nämligen veta ALLT om dessa filurer. Gärna mycket personligt skvaller om de som håller igång detta. De verkar vara ganska pålästa vilket är intressant, men hur är de i privatlivet? Någon som har någon kontakt med någon svensk EAP:are?
Senast redigerad av Plastskallen 2009-10-15 kl. 05:58.
2009-10-15, 16:35
Citat:
Läste nyss ditt inlägg.. BRA INFO DÄR! Förstår inte hur jag kan ha missat den där tråden.. Känner du till mer om dem?

Jag vill nämligen veta ALLT om dessa filurer. Gärna mycket personligt skvaller om de som håller igång detta. De verkar vara ganska pålästa vilket är intressant, men hur är de i privatlivet? Någon som har någon kontakt med någon svensk EAP:are?

Jag har berättat allt jag vet som kan tänkas vara av intresse. Men varför är du så intresserad av dessa jeppar? Så himla intressanta är de faktiskt inte. Ett gäng förvirrade men harmlösa stollar, ingenting mer.
2009-10-15, 16:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

På 70-talet ville de förbjuda all "populärmusik". Endast klassiskt skulle tillåtas.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in