2009-10-15, 19:21
Medlem
Hazs avatar
Bryr sig någon om stollarna? Som jag minns det brukade de stå utanför Åhlens och dela ut material om hur hemsk Palme var. En bekant jag umgicks med på den tiden gick fram och spelade intresserad och genast erbjöds han att bli lokalpolitiker på deras lista. Har för mig att de var inblandade i kärnkraftsomröstningen också med en villkorslös Ja-kampanj. Kanske inte under eget namn, dock. Men jag kan komma ihåg fel - det var väldigt länge sedan.
2009-10-15, 19:36
Medlem
Herostratoss avatar
Lyndon LaRouche

Jag har hört att mannen bakom partiet och tillika dess chefsideolog, amerikanen Lyndon LaRouche, är väl väldigt rik och den som finansierar partiets aktiviteter. Vet ej om det är sant, kan någon konfirmera det?
2009-10-15, 19:43
Medlem
Jag säger bara en sak: Alf Enerström. Han var om jag inte minns fel kopplad till EAP:s Palmehets.

Jag har träffat mannen. Han pendlar mellan charmerande och skogstokig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alf_Enerstr%C3%B6m
2009-10-15, 20:08
Medlem
mishimas avatar
Skvaller -> Företagsskvaller

/mod
2009-10-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Jag har berättat allt jag vet som kan tänkas vara av intresse. Men varför är du så intresserad av dessa jeppar? Så himla intressanta är de faktiskt inte. Ett gäng förvirrade men harmlösa stollar, ingenting mer.

All information är bra information, och jag är väldigt nyfiken! Så alla detaljer är väldigt välkomna!

Citat:
Ursprungligen postat av Fly72
Jag säger bara en sak: Alf Enerström. Han var om jag inte minns fel kopplad till EAP:s Palmehets.

Jag har träffat mannen. Han pendlar mellan charmerande och skogstokig.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alf_Enerstr%C3%B6m

Charmerande och skogstokig!? hahaha! Berätta mer!
2009-10-15, 22:33
Det vore intressant att få veta varför de hatade Palme så mycket. Någon som vet?
2009-10-16, 08:29
Medlem
warpmans avatar
Under tidigt 1980-tal hette EAP:s ledare John Hardwick. Numera höjdare på någon mediekoncern i Stockholm.
2009-10-16, 21:13
Medlem
Murder.Incs avatar
Citat:
Det vore intressant att få veta varför de hatade Palme så mycket. Någon som vet?

Vem hatade inte honom?????
2009-10-16, 21:19
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Jag har hört att mannen bakom partiet och tillika dess chefsideolog, amerikanen Lyndon LaRouche, är väl väldigt rik och den som finansierar partiets aktiviteter. Vet ej om det är sant, kan någon konfirmera det?

Lyndon Larouche är stenrik och lägger miljontals dollar på att bli nominerad som demokraternas kandidat i presidentvalet.
2009-10-16, 23:42
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Lyndon Larouche är stenrik och lägger miljontals dollar på att bli nominerad som demokraternas kandidat i presidentvalet.

Hur vet du att han är stenrik och varifrån har han i sådana fall fått sina pengar? Det kan ju knappast finnas särskilt mycket kosing i den där EAP-sekten...
2009-10-16, 23:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Hur vet du att han är stenrik och varifrån har han i sådana fall fått sina pengar? Det kan ju knappast finnas särskilt mycket kosing i den där EAP-sekten...

Han blev dömd till 15 års fängelse för skattebrott på 1988 och frigiven efter sex år. Det blir man knappast om man är fattig. Han är väl en affärsman som alla andra. LaRoucherörelsen kan nog ha en hel del pengar med tusentals kanske miljontals anhängare världen över som antagligen var och en ger tusentals kronor till rörelsen. Tänk livets ord kan ordna privatflygplan åt Ulf Ekman och en stor båt för att frakta ryska judar till Israel.
2009-10-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haz
Bryr sig någon om stollarna? Som jag minns det brukade de stå utanför Åhlens och dela ut material om hur hemsk Palme var. En bekant jag umgicks med på den tiden gick fram och spelade intresserad och genast erbjöds han att bli lokalpolitiker på deras lista. Har för mig att de var inblandade i kärnkraftsomröstningen också med en villkorslös Ja-kampanj. Kanske inte under eget namn, dock. Men jag kan komma ihåg fel - det var väldigt länge sedan.
Stämmer, de hade ett eget FKU, Förbundet Kärnkraft och Utveckling. De hade en slogan "Avveckla Palme - men med förnuft".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in