Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-01-09, 10:12
  #1
Medlem
2big4yous avatar
Bästa tycker jag är TV4´s Johan Edlund, han är j*vligt engagerad i allt han gör, vare sej det är Fotboll el. trav.
Även Hans G Lindskog som brukar vara på travet på TV4 är skön, jag säger bara, "Här kommer dom från alla håll".

Sämst tycker jag han som brukar kommentera EM-kval matcherna i fotboll på Kanal 5, kommer ej ihåg namnet, men ingen inlevelse alls i matcherna, blandar i hop spelare mm.!!

Vad tycker ni??
Citera
2004-01-09, 10:33
  #2
Medlem
maniacs avatar
Eftersom jag inte är så hemma på sport i någon form har jag dålig koll på vilka som är bra/dåliga. Dock så tycker jag att det finns en som utmärker sig på den dåliga sidan, och det är Arthur Ringart (kommenterade bla. F1 för några år sedan, kanske inte sport i vanlig bemärkelse, men ändå motorsport).

Jag minns inte alla dumheter han vräkte ur sig men det var uppenbart att killen verkligen hade noll koll på vad som hände på banan. Vid ett tillfälle var det ovanligt mycket avåkningar under ett race och Arhtur vräker då ur sig följande: "Nu spånar jag bara, men vore det inte bra att ha vallgravar med vatten runt banan som skydd när de åker av? Nu spånar jag bara, men visst vore det bra, eller?"

Kanske inte exakt återgivet, men efter detta hörde man aldrig mer Arthur kommentera F1. Undrar vad det beror på
Citera
2004-01-09, 10:56
  #3
Medlem
kekkes avatar
Alltså håller med att 4:an har skärpt sig när det kommentatorer...
När jag tittade på dam-vm så var det ett jävla ös ifrån kommentatorn
tyvärr så blir det oftast fel på nått sätt när en tjej kommenterar nått...
och likaså när det är handboll...där är det ett jävla ös med...
skulle inte förvåna mig om edlund är killen jag pratar om =)

/kekke
Citera
2004-01-09, 11:03
  #4
Medlem
Libidos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maniac
Eftersom jag inte är så hemma på sport i någon form har jag dålig koll på vilka som är bra/dåliga. Dock så tycker jag att det finns en som utmärker sig på den dåliga sidan, och det är Arthur Ringart (kommenterade bla. F1 för några år sedan, kanske inte sport i vanlig bemärkelse, men ändå motorsport).

Jag minns inte alla dumheter han vräkte ur sig men det var uppenbart att killen verkligen hade noll koll på vad som hände på banan. Vid ett tillfälle var det ovanligt mycket avåkningar under ett race och Arhtur vräker då ur sig följande: "Nu spånar jag bara, men vore det inte bra att ha vallgravar med vatten runt banan som skydd när de åker av? Nu spånar jag bara, men visst vore det bra, eller?"

Kanske inte exakt återgivet, men efter detta hörde man aldrig mer Arthur kommentera F1. Undrar vad det beror på
eller hans bisittare Ejje eng(osäker)
"Antingen går Schumacher in i depå på detta varvet, eller inte" ung.re.cit.
Citera
2004-01-09, 13:39
  #5
Medlem
Scrambles avatar
Lasse Granquist är bäst inget snack om saken.

Sämst är nog Lasse Kinch(stavning?) han körde ju CL på Viasat sport förut. Han fick ju inte en spelare rätt. Han kan ensam förstöra en sportupplevelse.
Citera
2004-01-10, 14:44
  #6
Medlem
Gabssons avatar
Bäst är utan tvekan Lasse Granquist

Sämst är Arne Hegerfors.
Så då var det bestämt.
Citera
2004-01-10, 17:15
  #7
Medlem
Boogaloos avatar
Bäst är Lasse Granqvist (Sveriges Radio, Canal+) och Niklas Holmgren (Canal+).

Sämst är Patrick Englund (Kanal 5) och Robert Perlskog (TV4, com hem).
Citera
2004-01-10, 18:42
  #8
Medlem
pludos avatar
Åke Unger eller vad han heter!
Hans enda överman kommer jag inte på namnet man han va med i Razzel på åttiotalet!
Fan kommer inte på det!!!
Citera
2004-01-10, 19:21
  #9
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Sämst är Patrick Englund (Kanal 5)

Håller med om detta, kanal 5 borde förbjudas att ha några som helst sportsändningar, speciellt fotboll.
Citera
2004-01-10, 21:13
  #10
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Håller med om detta, kanal 5 borde förbjudas att ha några som helst sportsändningar, speciellt fotboll.
Ja, det är ett jävla flamsande och tramsande. Jag menar, Olle Nordin som ständig expert?!

Vad gäller Patrick Englund ska jag inte ens kommentera att han är ny tränare i Aik.
Citera
2004-01-11, 00:34
  #11
Medlem
Lasse Granqvist-bäst

Arthur Ringart----hur jävla dålig som helst, sämre än GAIS med andra ord..
Citera
2004-01-11, 05:52
  #12
Medlem
petersens avatar
Bäst: Lasse Grankvist - Hedersomnämnande: Glenn Strömberg, Thomas Nordahl, Chris Härenstam och Roberto Vacchi (cykel Eurosport)

Sämst: Lasse Kinch - Hedersomnämnande: A l l a på Kanal 5, Glenn Hysén, Christer Ulfbåge (golf Svt), Artur Ringart
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback