Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-01, 16:21
Medlem
cp-apas avatar
Vilka böcker ska man ha läst för att anses vara intellektuell?
Citera
2010-10-01, 16:34
Medlem
Micke67s avatar
Vänstern är ju väldigt inellektuella, våld är väl vad de förstår
Citera
2010-10-01, 19:57
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Pluggar du inte vidare efter gymnasiet så anses du inte vara intellektuell, enligt högern.
Citera
2010-10-01, 20:09
Medlem
Suecotes avatar
Jag vet inte om SD har någon ideologi bakom sin politik. Jimmie har väl fått frågan 1000 gånger om de är ett höger- eller vänsterparti, och alltid sagt att de är ett mittenparti. Jag själv förstår inte varför folk så desperat vill stoppa in dem i ett av blocken. Varför kan man inte acceptera att deras politik är deras politik, utan att söka en djupare mening bakom den? Om någon -ism ska appliceras är det väl realism i så fall.

Jag tycker inte politiska partier behöver intellektuella företrädare. Intelligenta, däremot, samt ärliga, besjälade och drivna av annat än karriär och pengar. Intellektuella tenderar att sitta och snacka en massa akademisk goja som ingen utom de själva begriper. Majoriteten av svenska väljare kan hänga med i handligen i House, det är där ribban ska läggas. Jimmie pratar förstånd som folket begriper. När t ex Bildt öppnar käften tappar man snabbt lusten att leva...
Citera
2010-10-01, 20:12
Medlem
metraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Att en del partiledare ens vägrar att diskutera med honom talar sitt tydliga språk. De har helt enkelt inga motargument.

Vissa påstår att JÅ är en "bonnig" typ, men faktum är att det är ofta "bonniga" typer som har mest sunt förnuft. Är man uppväxt nära naturen har man nog ett mer sunt tankesätt än om man är uppväxt i betongdjungeln.

Tjoho...Bästa jäkla kommentaren på länge.

De var mycket sunt förnuft i den meningen.
Citera
2010-10-01, 21:13
Medlem
Nu är jag själv klassik liberal men som medlem i mensa kan jag iaf berätta att på forumet hade SD lite över 10% så om intellektuell är samma sak som IQ så finns det väl en övergenomsnittlig andel SD:are där. förvisso fick M över 30% och klassisk liberala partiet skulle kommit in i riksdagen samt att sossarna inte skulle kommit in i riksdagen en grej som ska tilläggas.
Citera
2010-10-01, 21:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
sossarna inte skulle kommit in i riksdagen en grej som ska tilläggas.
De skulle åkt ur riksdagen menar du

Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Lena Sundström - Världens lyckligaste folk
Citera
2010-10-01, 21:22
Medlem
Calaverras avatar
SD är ju det enda parti som tycks kunna argumentera för sin politik med just (konkreta) argument. Till skillnad mot de andra som enbart smutskastar, ignorerar och är allmänt korkade.
Citera
2010-10-01, 21:25
Medlem
Den dag man inte blir knivhuggen/får sparken för att man röstar på SD kommer många många intellektuella stödja SD
Citera
2010-10-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
De skulle åkt ur riksdagen menar du

Jag säger bara vad som står på mensas forum i tråden om hur man skulle rösta i valet 2010.

Idag kl 21:21 hade SD gått bak lite men ligger på 8%. Även klassik liberal partiet har gått back. Socialdemokraterna ligger på 2% och skulle inte kommit in i riksdagen i denna undersökning. moderaterna skulle få 30%.

Detta är alltså mensa medlemmar som valt att på forumet rösta i ämnet om hur dom rösta i valet 2010. antal medlemmar som röstat är dock bara 84 st
Citera
2010-10-01, 21:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frederic.bastiat
Jag säger bara vad som står på mensas forum i tråden om hur man skulle rösta i valet 2010.

Idag kl 21:21 hade SD gått bak lite men ligger på 8%. Även klassik liberal partiet har gått back. Socialdemokraterna ligger på 2% och skulle inte kommit in i riksdagen i denna undersökning. moderaterna skulle få 30%.

Detta är alltså mensa medlemmar som valt att på forumet rösta i ämnet om hur dom rösta i valet 2010. antal medlemmar som röstat är dock bara 84 st
Du bara missar att sossarna redan är i riksdagen, men skulle de få under 4% skulle de åka ut. nte inte komma in.
Citera
2010-10-01, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Du bara missar att sossarna redan är i riksdagen, men skulle de få under 4% skulle de åka ut. nte inte komma in.
Ursäkta om jag gör mig otydlig. TS efterfrågar om intellektuella SD:are finns. Jag lägger bara in att i mensa finns det procentuellt fler SD:are än i landet så om man anser att IQ är en faktor i vad som gör en intellektuell så finns det ju ingen koppling mellan lågt IQ och SD-åsikter.
Jag är fullt medveten om att SAP är i riksdagen men om vi tittar på utefter mensas medlemmar röstar så skulle deras stöd i mensa inte räckt särskilt långt i landet om det procentuella stödet hos mensa gällde bland alla röstberättigade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in