Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-11, 23:04
  #1
Medlem
Hejsan
Har läst 30 poäng företagsekonimi A, fick dock underkänt i en av kurserna (7.5 poäng). Kan jag söka B kurser i företagsekonimi eller kan man inte bli antagen till B-kurser utan att ha godkänt i alla/visst många A kurser?
Citera
2009-10-11, 23:16
  #2
Medlem
4522s avatar
Du får släpa 7,5 hp om jag inte minns fel. Så det borde inte vara några problem.
Citera
2009-10-11, 23:30
  #3
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightningKid
Hejsan
Har läst 30 poäng företagsekonimi A, fick dock underkänt i en av kurserna (7.5 poäng). Kan jag söka B kurser i företagsekonimi eller kan man inte bli antagen till B-kurser utan att ha godkänt i alla/visst många A kurser?


Det är upp till lärosätet där du söker B-kursen.
Tre olika möjligheter finns: Behörig, Behörig med villkor (vilket då innebär att du ska ha fixat till de där 7,5 poängen före B-kursen startar) eller Obehörig.
Citera
2009-10-12, 04:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
Det är upp till lärosätet där du söker B-kursen.
Tre olika möjligheter finns: Behörig, Behörig med villkor (vilket då innebär att du ska ha fixat till de där 7,5 poängen före B-kursen startar) eller Obehörig.

Snarare innan du tentar och tar poäng på B-kursen...
Citera
2009-10-12, 07:35
  #5
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Snarare innan du tentar och tar poäng på B-kursen...


Det är upp till respektive lärosäte.
En del lärosäten låter inte studenter påbörja B-kurser innan A-kursen är helt avklarad, medan andra säkert använder den modellen du nämner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback