2011-01-23, 19:49
Avslutad
Ericsson, har de gjort något bra de senaste 5 åren?
Citera
2011-01-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big B
Ericsson, har de gjort något bra de senaste 5 åren?

Har gått ner från cirka 125 till 75 på den tiden. Senaste 3 åren har den legat och guppat kring nuvarande nivå. Kanske dags för ett skutt om 1-2 år när de kan kapitalisera på nästa generations mobiltelefoni? Eller är de helt enkelt utkonkurrerade idag?
Citera
2011-01-23, 20:13
Medlem
Blocket.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkelmanen
Motivering?

Du får bra spridning genom ett köp.. Välj det bolag som har finast innehav enligt dig själv..
Citera
2011-01-25, 09:57
Medlem
användare666s avatar
Citat:
Jag bor i lägenhet, själv.

Varför skulle jag inte kunna ta ut pengarna från aktier om jag köper dem? Det är väl bara att sälja? Men tanken är att de ska få ligga där 3-4 år minst.

Visst kan du sälja. Men skulle du behöva pengar akut för att någonting händer så kan du tvingas sälja vid fel tidpunkt dvs.
Citera
2011-01-25, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av användare666
Visst kan du sälja. Men skulle du behöva pengar akut för att någonting händer så kan du tvingas sälja vid fel tidpunkt dvs.

Jo på det viset såklart. Man ska ju inte lägga alla sina pengar, det har du rätt i.

Tanken var väl snarare att jag menar alla mina pengar som jag tänkt lägga på aktier.
Citera
2011-01-26, 12:12
Medlem
Citat:
Så varför skulle någon köpa B-aktien? Vad är hållhaken här?

Ingen hållhake alls. B-aktier är till för såna som hellre ser aktier som en kapitalinvestering än en faktor som ger inflytande över företagets skötsel såsom a-aktien.
Citera
2011-01-26, 23:16
Medlem
Ja man skulle ju ha köpt då i måndags antar jag...
Citera
2011-04-27, 10:07
Medlem
Ericsson öppnade starkt efter en lysande rapport i morse. Om detta inträffar: http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3162220.ece borde aktien sluta på riktigt höga nivåer! Jag köpte precis in mig i alla fall.

Citat:
Ericssonchefen Hans Vestberg är med på presskonferensen i samband med det ryska stadsbesöket i morgon onsdag. Sannolikt kommer han då att presentera ett större kontrakt med en rysk operatör.
Citera
2011-04-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Ericsson öppnade starkt efter en lysande rapport i morse. Om detta inträffar: http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3162220.ece borde aktien sluta på riktigt höga nivåer! Jag köpte precis in mig i alla fall.
Grattis om du var med!

Jag la in en liten chanspost igår men ville inte skriva ett allmänt tips, rent tekniskt såg det inte lika fint ut som med Haldex och Trelleborg tidigare.
Citera
2011-04-27, 17:16
Medlem
Jag var inte med sedan igår utan gick in i morse. Köpte för 86,70 och sålde för 88,95. Efter courtage blir det inte mer är 260 kr plus, men det är alltid något.

Köpte och sålde RusForest igår och gick ungefär 300 kr plus där också. Många bäckar små...
Citera
2011-04-30, 18:20
Bannlyst
Intressant att följa diskussionen om Ericsson-aktien över en så lång tid.

Användarna på bottomreached.se tippar Ericsson-aktien ner den närmaste tiden.
Citera
2011-05-19, 14:00
Medlem
Ericsson - ERIC A - ERIC B

Hej, skrev en tråd här för några dagar sen o frågade om att sälja aktier.. nu har jag iaf varit på banken och "sålt" mina dem (ericsson aktier). De sa att de kommer att ligga ute i högst en vecka och att de kanske inte blir sålda.. är det vanligt? eller blir de oftast sålda? jag behöver verkligen pengarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in