2011-05-19, 14:09
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabbelin
Hej, skrev en tråd här för några dagar sen o frågade om att sälja aktier.. nu har jag iaf varit på banken och "sålt" mina dem (ericsson aktier). De sa att de kommer att ligga ute i högst en vecka och att de kanske inte blir sålda.. är det vanligt? eller blir de oftast sålda? jag behöver verkligen pengarna

Det beror på vilken säljkurs de ligger ute på. Kan ta 1 sec eller inte bli sålda alls.
Citera
2011-05-19, 14:17
Medlem
Gårdagens säljkurs.
Hur stor chans är det att de blir sålda vanligtvis..?
Citera
2011-05-19, 14:51
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Gårdagens säljkurs.
Hur stor chans är det att de blir sålda vanligtvis..?

Rätt stor chans.
Citera
2011-05-19, 15:30
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Hej, skrev en tråd här för några dagar sen o frågade om att sälja aktier.. nu har jag iaf varit på banken och "sålt" mina dem (ericsson aktier). De sa att de kommer att ligga ute i högst en vecka och att de kanske inte blir sålda.. är det vanligt? eller blir de oftast sålda? jag behöver verkligen pengarna
Vilken bank?
Det hade sannolikt varit billigare och enklare att starta upp en värdepapperstjänst på internetbanken och sköta försäljningen därifrån. Tips inför framtiden iallafall.
Citera
2011-05-19, 15:46
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Vad fan är detta för skit, är det viktigt att få sålt dina aktier är det ju bara sänka priset med några ören så är de sålda inom en sekund och samma sekund ska pengarna sitta på ditt konto.

Ring din bank!
Citera
2011-05-19, 17:34
Medlem
Din bankman verkar rätt pantad i huvudet.
Citera
2011-05-19, 18:04
Medlem
annanmedlems avatar
Sälja till nuvarande köp-pris medan börsen är öppen fungerar ju annars ..
Senast redigerad av annanmedlem 2011-05-19 kl. 18:06.
Citera
2011-05-19, 18:04
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Din bankman verkar rätt pantad i huvudet.
Finns det fler sorter alltså?

Typ SEB-argument:

"Ja, vi har pissiga räntor, tar betalt för Visakort och Internetbank. Men de andra måste ta ut pengarna någon annanstans!"

Mycket möjligt, men det är iaf inget jag lider av!
Senast redigerad av annanmedlem 2011-05-19 kl. 18:07.
Citera
2011-05-19, 18:09
Medlem
annanmedlems avatar
Med tanke på att kursen stängde högre idag än igår lär de ju ha blivit sålda någon gång idag iaf

https://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=181870

Trist om det blev dyrt. Skitbank.

Edit: 14.55 ungefär borde de ha blivit sålda. Tar tre dagar innan du har pengarna.
Citera
2011-05-19, 19:32
Medlem
Hej igen! Fick brev från nordea idag, stod att jag kommer erhålla 3500 kr, likviddatum: 23 maj.
Detta innebär väl att de sålts och kommer in på mitt konto 23 maj..?
haha förlåt, trög tjej. vill bara vara säker.
Citera
2011-05-19, 20:49
Medlem
Iom att du sålde dom till gårdagens kurs och den gick upp idag så tvivlar jag ju på att du fick rätt betalt för dom.
Citera
2011-05-19, 23:07
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Iom att du sålde dom till gårdagens kurs och den gick upp idag så tvivlar jag ju på att du fick rätt betalt för dom.
De gick upp 15 öre? 45 som mest?

Hade de sålts till aktuell kurs när som helst om dagen så hade de lika gärna kunnat säljas till en lägre kurs än igår då den var lägre under majoriteten av dagen.

Öppningen var väl högre än gårdagens stängningskurs så låg det en sälj då borde hon ju fått mer än gårdagens stängningskurs.

Edit: Hur många aktier hade hon? Typ 40? 50 kanske med mycket avgifter? 6-8 kr mot dagens stängningskurs? Hon gråter säkert tårar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in