2023-04-18, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Lite väl tyst i media. Jag menar att det finns ingenting om eventuella NYHETER från stämman. Vet, och förutsåg länge, att styrelsen nekades ansvarsfrihet, men jag efterlyser alltså nyheter om hur företaget går och drivs. Kom det några sådana?

q1 idag... aktien faller på svaga prognoser... "skakig marknad"...

Annars var det inte så illa på sista raden. Tyckte jag, men börsen vill inte hissa Eric, så är det.
Citera
2023-04-18, 12:09
Medlem
Perfekt köpläge idag då aktien föll 5% trots att rapporten var bättre än förväntat. Det andra snacket om förväntat tuffa tider vet vi ju redan om.
Citera
2023-04-18, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Perfekt köpläge idag då aktien föll 5% trots att rapporten var bättre än förväntat. Det andra snacket om förväntat tuffa tider vet vi ju redan om.
Jaaa fånga kniven som fallit i 30 år 😀 hur länge tänker ni som äger skiten vänta?
Det är alltid köpläge i nordens största skitbolag..
Citera
2023-04-18, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ericsson investerar i quantum research i Kanada.
Kan detta vara positivt för kursen?
Näää
Citera
2023-04-18, 15:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare

Det har väl varit perfekt köpläge i 20 år snart. Det är samma sak som med SAS, Ericsson hittar alltid nya bottnar att prisa in på sin resa ner till källaren.

Börjar bli dags för Wallenberg att se över sina positioner i det här bolaget.
Citera
2023-04-18, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det har väl varit perfekt köpläge i 20 år snart. Det är samma sak som med SAS, Ericsson hittar alltid nya bottnar att prisa in på sin resa ner till källaren.

Börjar bli dags för Wallenberg att se över sina positioner i det här bolaget.

avnotering och en rejäl omstöpning av hela verksamheten känns ju som ett altrnativ som blir mer sannolikt ju längre tiden går.

Varför väljer man om styrelsen samtidigt som man ej beviljar den ansvarsfrihet?
Citera
2023-04-18, 17:38
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Det har väl varit perfekt köpläge i 20 år snart.

Nej, värderingen är i princip rekordlåg. Ericsson har aldrig handlats så här billigt.

En stor del av den dåliga prestationen är för att multipeln är i källaren, inte för att bolaget håller på att kånka, och en stor del av det dåliga sentimentet beror på att alla har förlorat pengar i aktien.

En av mina bästa investeringar sista åren är att köpa Millicom på 20årslägsta. Det var samma sak där. Alla har förlorat pengar, alla är baissade och folk blev sura bara man nämnde bolaget. Men, värderingen var låg. Jag säger inte att Ericsson måste bli samma men det är alltid värt att ta sig en titt på såna här situationer.
Senast redigerad av KJosef 2023-04-18 kl. 17:55.
Citera
2023-04-18, 18:05
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Jaaa fånga kniven som fallit i 30 år 😀 hur länge tänker ni som äger skiten vänta?
Det är alltid köpläge i nordens största skitbolag..

Bolaget är helt OK men aktien är en skitaktie.
Citera
2023-04-18, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Nej, värderingen är i princip rekordlåg. Ericsson har aldrig handlats så här billigt.

En stor del av den dåliga prestationen är för att multipeln är i källaren, inte för att bolaget håller på att kånka, och en stor del av det dåliga sentimentet beror på att alla har förlorat pengar i aktien.

En av mina bästa investeringar sista åren är att köpa Millicom på 20årslägsta. Det var samma sak där. Alla har förlorat pengar, alla är baissade och folk blev sura bara man nämnde bolaget. Men, värderingen var låg. Jag säger inte att Ericsson måste bli samma men det är alltid värt att ta sig en titt på såna här situationer.

Du har rätt gällande värderingen och alla röster i huvudet säger mig att köpa. Tittar man på en graf noterar man dock att aktien varit i liknande situationer om än inte till dagens låga multiplar och det har inte hjälpt för att den skall ha lyft något nämnvärt. Det skapar syntax error om man samtidigt studerar nyckeltalen och bolagets balansräkning.

Ibland är en dålig aktie helt enkelt bara en dålig aktie och det uppstår negativa och pessismistiska sentiment runt den som hindrar lyftet. Jag nöjer mig med att äga den genom mitt innehav i Investor men följer den med skeptiskt intresse.

OBS! Jag jämför inte bolaget Ericsson med bolaget SAS.
Senast redigerad av Krakem 2023-04-18 kl. 19:01.
Citera
2023-04-19, 02:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlexTheRed
avnotering och en rejäl omstöpning av hela verksamheten känns ju som ett altrnativ som blir mer sannolikt ju längre tiden går.

Varför väljer man om styrelsen samtidigt som man ej beviljar den ansvarsfrihet?

Verkar som att man försökt signalera utåt genom nekad ansvarsfrihet samtidigt som man väljer om styrelsen då man gör det av samma anledningar: bristen på information.

Samtidigt sitter ju huvudägarna i styrelsen så det skall till att de inte väljs om i det här läget.
Citera
2023-04-19, 10:19
Medlem
RotebroTrading gick just in tungt i Eric b till 56.10:-
Citera
2023-04-19, 10:36
Medlem
Om man lägger bort allt det känslomässiga så är det väldigt bra köpläge just nu. Bolaget går med vinst och handlas nu till lågt pris. Det är väldigt svårt att bestrida det med relevanta ordalag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in