2025-01-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erdnaerdna
Ja, allts.. fine att aktien gick ned i fredags men minus nstan 13% knns faktiskt som aningen verdriven..

Bevakar absolut 08.45 imorgon
Samtidigt r marknaden lite lurig just nu, man kan se den r p vg ner, vi vet arbetslsheten kar, vi vet Q4 brukar ligga dligt fr mnga bolag. Mnga bolag varslar.
Vi vet ven marknaden brukar ge en lite upp studs fr att sedan g ner i 3-20 dagar i rad, dels mta upp Trump marknaden fr Usa. Vi vet mag 7 har gtt strlande o hllit uppe hela vrldsbrsen.

r lite bekymrad ver en reduktion, om den kommer i veckan eller innan mnadsslutet februari.
Ericsson ligger hgt, i somras lg PE-tal -235, idag +868. samt ericsson har inte haft spec hga toppar sedan 00-talet, sedan sommar har kursen kat frn 54kr till nstan 100kr, dvs den har fallhjd.

Men ska flja kursen, ev kpa ett mindre parti om allt knns rtt fr en uppstuds, ca 1000st varken mer eller mindre. beroende p hur brsen ppnar i morgon, lgger den sig p plus handlar det nog om nedgng, placera den p hyfsat minus ev kp.
Citera
2025-01-27, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Samtidigt r marknaden lite lurig just nu, man kan se den r p vg ner, vi vet arbetslsheten kar, vi vet Q4 brukar ligga dligt fr mnga bolag. Mnga bolag varslar.
Vi vet ven marknaden brukar ge en lite upp studs fr att sedan g ner i 3-20 dagar i rad, dels mta upp Trump marknaden fr Usa. Vi vet mag 7 har gtt strlande o hllit uppe hela vrldsbrsen.

r lite bekymrad ver en reduktion, om den kommer i veckan eller innan mnadsslutet februari.
Ericsson ligger hgt, i somras lg PE-tal -235, idag +868. samt ericsson har inte haft spec hga toppar sedan 00-talet, sedan sommar har kursen kat frn 54kr till nstan 100kr, dvs den har fallhjd.

Men ska flja kursen, ev kpa ett mindre parti om allt knns rtt fr en uppstuds, ca 1000st varken mer eller mindre. beroende p hur brsen ppnar i morgon, lgger den sig p plus handlar det nog om nedgng, placera den p hyfsat minus ev kp.

Q4 brukar ofta ge ett litet lttnadsrally. Eric pverkas inte mycket av arbetsstatistiken i Sverige, kanske mer av Indien just nu. De flesta knner nog lukten av att ekonomin vnder?

Eric har ett knppt avdrag fr sitt molnbolag, som rddar siffrorna p PE. Tnker vi att dagens kvartalsvinst r normal ger det ungefr 6 kr/r och ett hgst rimligt PE med tanke p tillvxten. Vi r under 15 i alla fall.
Citera
2025-01-27, 09:07
Medlem
Kper hr
Citera
2025-01-27, 09:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ev imorgon, tror den kommer f en lite rekyl direkt, brsen brukar skvallra lite hur den ska g frsta timme, kl9:00 till 10:10.

Ska man vara snabb p rekylen gller frsta minuterna som en chansning, beroende p kursens startniv, den kan lika grna starta 1-2 krona upp, inte alls ovanligt efter 12%fall.
Eller som du bertta, den kan fortstta ner nstan hela dagen i morgon, ska gr en snabb bedmning, en direkt om den knns fel gr bedmning utefter utvecklingen under dagen.

Den hller sig aningen under nollan s lgg en order om du har likvid fr det.
Citera
2025-01-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Den hller sig aningen under nollan s lgg en order om du har likvid fr det.
Har hela kapitalet fritt, tnkte g in men valde o avvakta, i regel brukar tis-ons betyda nedgng, det stmde idag med brsen, start p minus innebar uppgng.

Vill inte sumpa resultat fr i r, +5.53% ska vnta in nsta gng alla tecken pekar rtt o lgga p +3 till 5% p hela beloppet. frska gra det 4 till 8 ggr per r.
Citera
2025-01-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Q4 brukar ofta ge ett litet lttnadsrally. Eric pverkas inte mycket av arbetsstatistiken i Sverige, kanske mer av Indien just nu. De flesta knner nog lukten av att ekonomin vnder?

Eric har ett knppt avdrag fr sitt molnbolag, som rddar siffrorna p PE. Tnker vi att dagens kvartalsvinst r normal ger det ungefr 6 kr/r och ett hgst rimligt PE med tanke p tillvxten. Vi r under 15 i alla fall.
Vi fr se, brsen hittar alltid p ngot, brukar alltid gra det har jag mrkt av, som nu med Deepseek, hade nstan p knn att ngot skulle dyka upp som pverka brsen, hur det pverkar Eric vet jag inte nnu. men knns nd sknt jag inte gick in o satsa.
Ev r jag kanske enda som slt bort allt och hoppas p en hyfsad dropp., d jag bytt taktik p brsen. kper inget fren jag r hyfsad sker o ser dom flesta tecken ser rtt ut. Fick sitta p hnderna idag, var grymt sugen p kp, men har sagt till mig sjlv, kp enbart nr allt ser rtt ut, ml frska uppn detta ca 4 ggr per r, all in, kort tid, med hyfsad procent kning var gng.
Citera
2025-01-28, 08:41
Medlem
Citat:
Vi fr se, brsen hittar alltid p ngot, brukar alltid gra det har jag mrkt av, som nu med Deepseek, hade nstan p knn att ngot skulle dyka upp som pverka brsen, hur det pverkar Eric vet jag inte nnu. men knns nd sknt jag inte gick in o satsa.
Ev r jag kanske enda som slt bort allt och hoppas p en hyfsad dropp., d jag bytt taktik p brsen. kper inget fren jag r hyfsad sker o ser dom flesta tecken ser rtt ut. Fick sitta p hnderna idag, var grymt sugen p kp, men har sagt till mig sjlv, kp enbart nr allt ser rtt ut, ml frska uppn detta ca 4 ggr per r, all in, kort tid, med hyfsad procent kning var gng.

Jag har problem med blodtrycket s jag har slt av Eric.

Men jag tror de r ute ur den vrsta dimman, ven om de mste fixa sina molntjnster.
Citera
2025-01-31, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag har problem med blodtrycket s jag har slt av Eric.

Men jag tror de r ute ur den vrsta dimman, ven om de mste fixa sina molntjnster.
Verkar inte g s bra fr Eric, man r glad man inte gick in, kan bero p som jag bertta, eric har inte haft ngon peak sedan 00-talet samt haft en vrdekning p 48% senaste halvret, man har god fallhjd.

Men fortstter o fljer.
Citera
2025-02-11, 12:04
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Verkar inte g s bra fr Eric, man r glad man inte gick in, kan bero p som jag bertta, eric har inte haft ngon peak sedan 00-talet samt haft en vrdekning p 48% senaste halvret, man har god fallhjd.

Men fortstter o fljer.

De drar in pengar men regelbundet gr de idiotiska saker som snker vrdet som mutor eller kpet av vonage, man kan ju tro de medvetet hller kursen nere, ett storfretag som LME borde inte ha s svajig kurs.
Citera
2025-02-16, 09:36
Medlem
Felstavning

Tror du att Trump och Musk, Space X har nn pverkan?
Senast redigerad av ChristoferMSjelin 2025-02-16 kl. 09:37. Anledning: felstavning
Citera
2025-02-16, 09:39
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristoferMSjelin
Tror du att Trump och Musk, Space X har nn pverkan?

Sverige kommer som land att f extra hga tariffer pga hg moms och fientlighet mot amerikanska fretag. Ericsson borde ha produktion i USA redan s d pverkar det inte.

Alla kan inte ha Starlink. Men fr de som bor lngt ifrn fibernt r det toppen. Pverkar inte Ericsson.
Senast redigerad av AppleIntelligence 2025-02-16 kl. 09:42.
Citera
2025-04-01, 17:40
Medlem
Svenska Ericsson, som nyligen sknkte miljoner till Donald Trumps installation, har i flera r betonat vikten av mngfald och inkludering i sina rsredovisningar.

Men nu har orden mngfald och inkludering plockats bort ur 2024 rs rsredovisning, rapporterar Dagens Industri.

Det har i stllet bytt namn till likabehandling och lika mjligheter. Det beskrivs inte heller lngre som ett ml utan som en ambition

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...er-trumps-krav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in