Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jag tänker mer ett scenario av att jag säljer nu för 68:- rapporten tas emot så positivt att aktien går en bit över 70:- och sedan stannar över 70:- fram till att aktiemarknaden som helhet får ny energi och når ännu högre toppar under hösten/vintern och att allt då går upp och att ericsson dessutom går bättre än trenden.
Det bör ju ha funnits något skäl bakom wallenbergarnas enorma köp, tänker jag.
Men vad är din bild av börsen som helhet inför höst och vinter? Tror du vi ska ner när omsättningen ökar igen?
Jag är inte 100 % inläst på ERIC ska medges, men däremot - vid minsta tveksamhet - så ligger jag inte lång över en rapport. Detta har jag förlorat en del pengar på, men framförallt undvikit att förlora betydligt mer pengar.
När det gäller aktiemarknaden i sin helhet så tror jag den har mer att ge i höst. Däremot inte hållbart, utan det blir en sista (för den här gången) ordentlig skjuts uppåt innan det kommer en stor sättning.
Vad gäller ERIC så har jag för dålig koll. Men jag har också en dålig magkänsla över bolaget, trots att jag för tillfället inte har det i mina böcker.