Citat:
Då är vi helt klart överens.
Ot men tror du att ledningen kommer hänga löst vid nästa stämma? Aktieägarna lär knappast vara överlyckliga över hur kursen utvecklats eller vad tror du?
Jag är av uppfattning att företaget sköts näst intill utmärkt om man bortser från kursen så jag har svårt att se vad det finns och klandra. anser du att det skett några väldiga misstag nu innan senaste raset?
Svanberg börjar nog hänga lite löst, även om jag undrar om det är lösningen på problemen.
Några direkt misstag kan jag väl inte peka på rent fundamentalt, det är snarare en långvarig förtroendekris. Positiva nyheter ger ingen effekt på kursen och negativa nyheter skickar ner kursen. Sen kanske man kan slänga en känga åt bolagets informationsansvarige också, allt det dravlet på kapitalmarknadsdagen etc. bättrar ju knappast på situationen.
Självklart måste ledningen se till att aktieägarna är nöjda, men de kan inte göra så mycket annat än att driva bolaget så bra de kan. Att börja med rent kursvårdande åtgärder är ingen långsiktig lösning. Jag tror dessutom att en omvänd split får tydlig negativ reaktion från marknaden.