• 1
  • 2
2009-10-11, 00:50
Medlem
Kylvaras avatar
Vad är det för jävla ofog som pågår? Jag fotar aldrig, är riktigt kass på foto. Det ända jag kan fota är med Print Screen, ty jag är en inbiten datornörd. Men det hör inte till topic. Utan det jag hade tänkt framföra är följande.

Senaste två åren har jag sett en exploderande utbredning bland små svartklädda, snedklippta 15-16 åriga flickor som är bisexuella för det är "udda" att skaffa en systemkamera. Man ser ofta på bilddagböcker och facebook-profiler, dessa irrvirrade individers status/bilder, där dom säger att dom minsann ska skaffa sig en systemkamera för slantarna dom fått från sommarjobbet. Eller önska sig en i födelsedagspresent.
Sen nu kommer det värsta beteendet, när dom väl lagt vantarna på en systemkamera(och plötsligt är något slag av foto-expert) så börjar den ändlösa strömmen av skitbilder tagna av dom.
Gräs i närbild, kvistar, sjöar, gitarrer, nallebjörnar eller något annat "djupt". Gärna använder dom färdiga effekter i photoshop, typ svartvit, gaussian blur osv. Om det är på fredagskvällen, dom sitter hemma och lyssnar på linkin park eller kent så lägger dom gärna till en emotionell dikt eller ett citat i bilden.

Typ "I can't take these tears anymore", "I try so hard" osv.
Här är några exempel jag ruskade fram på cirkus 2 minuter.
http://i34.tinypic.com/r8bfb7.png
http://i34.tinypic.com/v7xh8h.png
http://i37.tinypic.com/35lgqco.png

Så, är det bara jag som lagt märke till detta? Det plötsliga nyupptäckta intresset hos dessa förvirrade småflickor (och ibland pojkar). Nu finns det säkert folk som uppskattar foto och inte lägger upp pissiga emo-texter och massa "budskap" i alla sina bilder, men overall. Visst är det ett jävla ofog?
Citera
2009-10-11, 00:58
Medlem
scream2mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylvara
Vad är det för jävla ofog som pågår? Jag fotar aldrig, är riktigt kass på foto. Det ända jag kan fota är med Print Screen, ty jag är en inbiten datornörd. Men det hör inte till topic. Utan det jag hade tänkt framföra är följande.

Senaste två åren har jag sett en exploderande utbredning bland små svartklädda, snedklippta 15-16 åriga flickor som är bisexuella för det är "udda" att skaffa en systemkamera. Man ser ofta på bilddagböcker och facebook-profiler, dessa irrvirrade individers status/bilder, där dom säger att dom minsann ska skaffa sig en systemkamera för slantarna dom fått från sommarjobbet. Eller önska sig en i födelsedagspresent.
Sen nu kommer det värsta beteendet, när dom väl lagt vantarna på en systemkamera(och plötsligt är något slag av foto-expert) så börjar den ändlösa strömmen av skitbilder tagna av dom.
Gräs i närbild, kvistar, sjöar, gitarrer, nallebjörnar eller något annat "djupt". Gärna använder dom färdiga effekter i photoshop, typ svartvit, gaussian blur osv. Om det är på fredagskvällen, dom sitter hemma och lyssnar på linkin park eller kent så lägger dom gärna till en emotionell dikt eller ett citat i bilden.

Typ "I can't take these tears anymore", "I try so hard" osv.
Här är några exempel jag ruskade fram på cirkus 2 minuter.
http://i34.tinypic.com/r8bfb7.png
http://i34.tinypic.com/v7xh8h.png
http://i37.tinypic.com/35lgqco.png

Så, är det bara jag som lagt märke till detta? Det plötsliga nyupptäckta intresset hos dessa förvirrade småflickor (och ibland pojkar). Nu finns det säkert folk som uppskattar foto och inte lägger upp pissiga emo-texter och massa "budskap" i alla sina bilder, men overall. Visst är det ett jävla ofog?

Det är inte så dyrt med en kamera som duger bra att ta kort som nybörjare. Tror att det är en av orsakerna. Sen borde du sluta kolla runt på andras bilddagböcker om det gör dig så arg
Citera
2009-10-11, 00:58
Medlem
Bossiemans avatar
Min dotter (12 år) tar skit bra kort. Vad gör du på bilddagboken, är inte det ett fjortisställe?
Citera
2009-10-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Min dotter (12 år) tar skit bra kort. Vad gör du på bilddagboken, är inte det ett fjortisställe?

Han kanske gillar att kolla på bilder me fjortisar o nu klagar han på att de inte tar kort på sig själva längre utan på ointressanta saker istället
Citera
2009-10-11, 01:01
Medlem
Kylvaras avatar
Citat:

Det tror jag säkert! Jag säger inget om folk som har foto som intresse, och alla måste vi börja någonstans. Det gäller inte bara foto. Dock så är det själva beteendet att helt plötsligt vara någon självutnämnd expert, bara för att dom precis köpt en systemkamera på sibas höstrea. Sen att lägga till massa djupa() citat, texter osv som förbryllar mig.

Sen ifall det finns folk som har det på en seriös hobbynivå är en annan sak.
Jodå, bilddagboken kryllar av fjortisar. Som tur va är jag inte medlem där, men det är ett utmärkt ställe att stalka, bli arg eller skratta på. (Eventuellt leka med deras API, men det lämnar jag utanför detta).

edit. Verkar som att jag träffat en öm punkt hos många här. Känner ni möjligtvis igen början på eran karriär?
edit2. Sen hurvida bilddagboken skulle vara ett fjortisställe eller inte kan vi väl alla komma överrens om att det är. Dock så finns det lite vettiga bilddagböcker som kan vara roliga att följa. Men det tycker jag vi lämnar utanför.
Senast redigerad av Kylvara 2009-10-11 kl. 01:07.
Citera
2009-10-11, 01:07
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Känner ni möjligtvis igen början på eran karriär?

Så är det nog

Jag bara tycker det är konstigt att du letar runt på BDB efter bilder tagna av småungar, stör dig på dom och sedan postar det här på FB.
Tycker du inte själv att Lunarstorm eller nåt mer tonårsaktigt ställe passar bättre än FB?
Citera
2009-10-11, 01:07
Medlem
Kebabsvarvares avatar
Om man gillar foto och poesi så varför inte?
Finner det inte speciellt irriterande, möjligtvis väldigt mainstream.
Citera
2009-10-11, 01:08
Medlem
Kylvaras avatar
Citat:
Så är det nog

Jag bara tycker det är konstigt att du letar runt på BDB efter bilder tagna av småungar, stör dig på dom och sedan postar det här på FB.
Tycker du inte själv att Lunarstorm eller nåt mer tonårsaktigt ställe passar bättre än FB?

"Letar" är väl att ta i, är väl snarare så att när jag surfar runt så stöter jag på det. Inte bara på bilddagboken utan på lite alla möjliga ställen, bloggar, facebook m.m.
Citera
2009-10-11, 01:09
Medlem
Privatpers0ns avatar
Citat:
''Första inlägget''?

Alla subkulturer har sina egenheter, och om nu ungjävlarna leker fotograf låt dom göra de! Finns folk som inte kan sjunga men envisas med kareoke kvällar ändå..
Citera
2009-10-11, 01:10
Medlem
Kylvaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privatpers0n
Alla subkulturer har sina egenheter, och om nu ungjävlarna leker fotograf låt dom göra de! Finns folk som inte kan sjunga men envisas med kareoke kvällar ändå..

Javisst, dom får leka hur mycket fotograf dom vill. Jag undrar bara ifall det är någon annan som har lagt märke till samma sak som jag.
Citera
2009-10-11, 01:20
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Jag undrar bara ifall det är någon annan som har lagt märke till samma sak som jag.

Fråga på LUNARSTORM!!
Citera
2009-10-11, 01:27
Medlem
Fan vilket sorgligt liv du måste ha som ägnar tid åt att kolla på det som inte intresserar dig och som gör dig upprörd.

ALLA fotografer har börjat någonstans, det är få förunnat att vara ett färdigt proffs första gången de lyfter kameran. Så om du inte gillar deras nybörjarbilder, varför inte ägna dig åt att kolla på bilder av bättre fotografer som hållt på ett tag då???

Och bildtexterna osv, de har antagligen en mening för den som skriver texten. Kanske även för andra personer, men du tillhör väl knappast målgruppen för småtjejers bilder och texter?

Väx upp och ägna dig åt något konstruktivt istället, att sitta på internet och reta upp sig på vad andra gör med sina kameror och tangentbord kan knappast klassas som särskilt meningsfullt.

Jösses...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in