Idag blev det sista dagen för mig med mitt spelande.
Förlorade ett par tiotusen under karriären och försökte begränsa mer och mer på missbruket.
Några av metoderna som fungerade var att spela bara med växel (10-20 kr och satsa max 2 kr på 4K Poker; om man vinner så vinner man). Resten av pengarna fick min flickvän hålla i och inte räcka ut plånboken vad som än hände även om jag skulle slå till henne, det visste hon om och det funkade, hon gick aldrig hem med en röd handflata på kinden eller något liknande.
Något annat som fungerade var att så fort jag blev sugen på att spela så köpte jag något vettigt som flera Kesella kvarg (mellanmål) för träningen, godis, kakor, blommor till flickvännen, en present som en klocka eller något (finns fina klockor som ligger på ca 200-500 kr för tjejer). Med växeln spelade jag såklart.
När du dubblar så
SKALL du aldrig tänka "Oj, jag valde fel men nästa dubbling kommer att vara där" eller "Om den var här så är den där nästa gång" då kan det hända att när du bara har luft som väntar på dig i plånboken kommer du att använda ditt kreditkort för att ta ut pengar och sedan dubbla igen "där den kommer att vara nästa gång".
Du ska alltid tänka att du kommer att förlora men att du ska bara spela för skojsskull, du kan begränsa dig till att bara spela på krogen/nattklubbar på lördagar och
EN HUNDRING MAX (för att ha råd med resten av dagen).
Tänk aldrig "YOLO" eller "Man ska njuta av livet så mycket det bara går och jag njuter av att spela". Det är bara sorgligt att tänkta så inför Jack Vegas maskiner. Om du har en hundring för att spela kan du istället gå på bio, äta på en restaurang osv. (de två senaste alternativen som jag nämnde senast dröjer längre än att spela på Jack Vegas maskiner så om du vill bara dröja din tid så finns det bättre alternativ än Jack Vegas. Du kan också lägga undan hundringen för att spara till sommaren/en resa (tro mig att det kommer att vara värt det).
Tänk inte att pengar kommer i vänstra handen och går från högra handen. Du kan stoppa det, eller åtminstone begränsa det. Pengar kommer och går men om du älskar pengar (som de flesta Jack Vegas lirare gör) så håll det i fickan, du blir rikare på det i längden, till och med samma dag. Även om du får miljoner från Jack Vegas faller du till slut.
När du ser en krog/bingohall etc. som har en Jack Vegas maskin eller vilken maskin som helst så gå bara därifrån, jag brukar gå snabbare när jag hamnar i sådana situationer, kolla inte ens in dit, den krogen är inte din vän längre på ett bra tag.
Även om dessa alternativen inte fungerar ska du
ALLTID ta dina närmsta före maskinerna. T.ex. om din flickvän eller någon vän bor nära en krog och ni har bestämt att ses men h*n är inte i tid. Spela inte för att dröja tiden, eller om du är på väg hemåt men ska spela innan och du står vid en maskin och får ett samtal av h*n som tyder på att du ska tillbaka för att du t.ex. ska följa personen till affären etc. då ska du direkt bort från maskinerna och till honom eller henne. På så sätt ökar du dina chanser att lyckas.
Tack för mig