2013-02-13, 23:22
Medlem
Det går att sluta och det är inte alls svårt. Gäller bara o bestämma sig, va inte så svag du bestämmer ju över dig själv du har flera val man måste faktist inte spela det är bara en sak man lurat i hjärnan. Hjärnan tror att du mår bra av och spela eftersom den fattar inte vad du gör egentligen utan vill bara ha den här kicken. En sak som jag gör när jag blir sugen är att jag låter mitt sug vara igång brukar vara igång nån minut sen går det över och man börjar tänka på annat jag själv tvättar bilen eller bara går ut en runda på stan och när suget är över så tänker jag typ efter jag tvättat bilen 60 kr har det kostat mig att fördriva speltid och har därför sparat 2-3 tusen som man brukar sätta i på en timme eller 2 bara det får en och må så jävla bra. Som spelberoende hade man aldrig pengar allt var begränsat man snåla på allt annat förutom spel, numera ser jag allting som gratis ja faktist allt är gratis hade jag spelat hade jag ju bara skänkt dom till pizzabagaren
Citera
2013-02-14, 00:25
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/sverige/anders-spelade-bort-tva-miljoner

http://www.svt.se/nyheter/sverige/anders-spelade-bort-tva-miljoner
Citera
2013-02-15, 18:23
Medlem
Tjena grabbar

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Ehuru, har spelandet omfamnat mig och speldjävulen tycks ha en affekt för att råna min plånbok. Samtidigt mår jag väldigt bra av att spela. Tycker det är skitkul, men har under en period nu tappat kontrollen och kastar in pengar utan någon vidare eftertanke.

Redan när jag var 14 år började det lätt, min broder spelade ganska mycket och jag spelade ganska mycket via honom. Pappa har alltid spelat stryktipset på lördagar och både på gott och ont vann jag första gången som jag spelade. Min hjärna registrerade " oj vad lätt, enkla pengar, och framför allt, snabba pengar. Nu när jag är snart 19 är jag medlem på alla möjliga bettingsidor. Till en början lovade jag mig själv att bara ta gratis erbjudanden i form utav freespins osv. Därefter blev man allt mer sugen och man började sätta in pengar allt mer frekvent.

Nu till det jag vill berätta. Det var ungefär 3 månader sen som jag berättade för mig själv och alla mina vänner att jag skulle sluta spela. Jag är den typen av personen som gillar att vara i centrum och berättade ofta om mina vinster, mina fulingar och hur jag vann storkovan på Jack And The Beanstalk. Men efter att jag bestämt mig för att sluta höll det i cirka 5 dagar. Jag blev sugen, det kliade i fingrarna och jag kastade in ett topptips och vann 2500 kr. Kände direkt att jag var tillbaka. Tror jag spelade bort de 2500 inom loppet av 4 dagar. Efteråt mådde jag dåligt och mitt löfte var brutet med råge, men ändå förklarade jag för alla att jag var tillbaka med ett falsk leende. Kunde verkligen inte sluta spela. Idag är toleransnivån såpass hög, efter mitt kapital, då jag varken har jobb eller någon annan inkomst. Det går bra i skolan, och jag lever på mina fondpengar och studiebidraget.

Jag har perioder då det går skitbra, och jag vill aldrig sluta spela på riktigt, utan älskar sport av all dess like och spänningen. Men mår så dåligt av att jag spelar för så mycket nu.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, tror det lättar lite på bördan. Sitter förövrigt nu och följer en femling som jag har lagt in 400 kr på. Vill ligga på kanske 200 kr i veckan, men har redan under dagen spelat bort 1000 kr.

Har ni varit i liknande situationer ? Hur ska man gå tillväga, vet allt med att begränsa veckosaldo osv. Men det är så jävla kul att lira, vill bara att det inte ska gå överstyr mer än vad det redan gör.
Citera
2013-02-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cheapbread21
Tjena grabbar

Vet inte riktigt vart jag ska börja. Ehuru, har spelandet omfamnat mig och speldjävulen tycks ha en affekt för att råna min plånbok. Samtidigt mår jag väldigt bra av att spela. Tycker det är skitkul, men har under en period nu tappat kontrollen och kastar in pengar utan någon vidare eftertanke.

Redan när jag var 14 år började det lätt, min broder spelade ganska mycket och jag spelade ganska mycket via honom. Pappa har alltid spelat stryktipset på lördagar och både på gott och ont vann jag första gången som jag spelade. Min hjärna registrerade " oj vad lätt, enkla pengar, och framför allt, snabba pengar. Nu när jag är snart 19 är jag medlem på alla möjliga bettingsidor. Till en början lovade jag mig själv att bara ta gratis erbjudanden i form utav freespins osv. Därefter blev man allt mer sugen och man började sätta in pengar allt mer frekvent.

Nu till det jag vill berätta. Det var ungefär 3 månader sen som jag berättade för mig själv och alla mina vänner att jag skulle sluta spela. Jag är den typen av personen som gillar att vara i centrum och berättade ofta om mina vinster, mina fulingar och hur jag vann storkovan på Jack And The Beanstalk. Men efter att jag bestämt mig för att sluta höll det i cirka 5 dagar. Jag blev sugen, det kliade i fingrarna och jag kastade in ett topptips och vann 2500 kr. Kände direkt att jag var tillbaka. Tror jag spelade bort de 2500 inom loppet av 4 dagar. Efteråt mådde jag dåligt och mitt löfte var brutet med råge, men ändå förklarade jag för alla att jag var tillbaka med ett falsk leende. Kunde verkligen inte sluta spela. Idag är toleransnivån såpass hög, efter mitt kapital, då jag varken har jobb eller någon annan inkomst. Det går bra i skolan, och jag lever på mina fondpengar och studiebidraget.

Jag har perioder då det går skitbra, och jag vill aldrig sluta spela på riktigt, utan älskar sport av all dess like och spänningen. Men mår så dåligt av att jag spelar för så mycket nu.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite, tror det lättar lite på bördan. Sitter förövrigt nu och följer en femling som jag har lagt in 400 kr på. Vill ligga på kanske 200 kr i veckan, men har redan under dagen spelat bort 1000 kr.

Har ni varit i liknande situationer ? Hur ska man gå tillväga, vet allt med att begränsa veckosaldo osv. Men det är så jävla kul att lira, vill bara att det inte ska gå överstyr mer än vad det redan gör.
Haha vad lustigt.. jag känner igen mig extremt. Farsan spelade åt mig när jag var ca 8 år. Vi var på solvalla och jag fick spela en tia på en häst. Jag tog en rolig häst, jag kommer fortfarande ihåg namnet, "Sagi Knut". Det var ca 40 gånger pengarna, och så klart så vann den, mot självaste järvsöfaks. Lite skumt att det hela började där...
Citera
2013-02-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gimmy24
Det går att sluta och det är inte alls svårt. Gäller bara o bestämma sig, va inte så svag du bestämmer ju över dig själv du har flera val man måste faktist inte spela det är bara en sak man lurat i hjärnan. Hjärnan tror att du mår bra av och spela eftersom den fattar inte vad du gör egentligen utan vill bara ha den här kicken. En sak som jag gör när jag blir sugen är att jag låter mitt sug vara igång brukar vara igång nån minut sen går det över och man börjar tänka på annat jag själv tvättar bilen eller bara går ut en runda på stan och när suget är över så tänker jag typ efter jag tvättat bilen 60 kr har det kostat mig att fördriva speltid och har därför sparat 2-3 tusen som man brukar sätta i på en timme eller 2 bara det får en och må så jävla bra. Som spelberoende hade man aldrig pengar allt var begränsat man snåla på allt annat förutom spel, numera ser jag allting som gratis ja faktist allt är gratis hade jag spelat hade jag ju bara skänkt dom till pizzabagaren
Man får tänka på den äckliga känslan som infinner sig sk ÅNGEST när man spelat bort tusenlappar! Kanske lättare att sluta då?! Är det någon här som oxå varit med om att vinna tillbaka pengarna på NetEnt? Har hänt mig 5ggr nu att få tillbaka de, alltså gå "plus minus noll". Nu ligger jag back återigen och nöter som f-n.. Får se om jag lyckas en 6:e gång
Citera
2013-02-20, 11:05
Medlem
Loveisgones avatar
vart ska man börja? jag började lira redan vid 12 år ålder på svenskaspel. tippa hit å dit.. vid 16 års ålder kom jag i kontakt med jack vegas maskinerna. vilket la grunden för mitt misslyckade spelande.. har toskat mycket mycket pengar. nära att begå självmord flertalet gånger. de som varit lidande är vänner familj.. jag började även lira på nätet, torska större och större. minst 10 K varje månad. det är mycket pengar för en kille på 19 barre utan inkomst. så nu tog jag mig i kragen, berätta för mina föräldrar som en man, och fick ta emot enormt mycket skit. i studens hetta var det väldigt jobbigt, men nu flera dagar efter känns det extremt bra. jag skrev till och med en tråd om självmord här på FB och jag var bestämd att ta mitt eget liv. jag vet hur det är, känslan av att torska allt och inte ha råd med bussen hem. Jag vet! men tänk på en sak.. ingen är större än DIG, ingen maskin, dator etc. kan vinna över ditt psyke, du styr dig själv och hur mycket än suget slår till så ska DU inte gå med påt. du kan få hjälp från den ene och andre men i slutändan handlar allt om DIG! så kom ihåg det.

Jag har nu varit utan spel i över 1 vecka och bestämde mig för att sluta för en vecka sedan. det har gått fint! varje gång jag ens tänker på spel så har jag som rutin att ge mig själv en stenhård lavett. tankarna byts ut mot annat direkt efter..

Lycka till och tänk på en sak.

- fall down seven times, stand up 8!
Citera
2013-02-22, 21:00
Medlem
Hmm mitt spelberoende går i vågor och när det smäller till, då smäller det till bra.

Oftast har jag sparat ihop pengar, brukar kicka in när jag kanske fått ihop runt 20 000 planerat till nån resa eller nånting.

Så hamnar jag i en situation där de pengar jag får använda på mat och sånt tagit slut. Så då tar jag kanske 2000 av de sparade för att använda till det, men det ger mig lite ångest.

Så jag börjar tänka...

"Fan, jag lägger 2000 på nån rek på r&k så vinner jag tillbaka de 2000 och lägger in dem bland sparpengarna"

Så lägger jag in dem... och torskar. Lägger sen liknande eller högre summa på nåt annat.

Det räcker med att jag läser på sportladet och ser en rubrik typ "skyttekungen tillbaka". Då känns den plötsligt stenklar och jag impulsbettar 3-4000 på den och torskar så klart.

Så fortsätter det oftast, tills cashen är helt slut. Har spelat bort 12 000 sen i fredags förra veckan och har bara ett bett på 2000 på en random NHLmatch i natt... surt. Händer alltid och det suger.

Även om jag vinner upp till 10 igen så är jag inte nöjd. Då kan det hända att jag spelar bort alla på en gång eftersom jag har dem inne på sidan. Typ 2000 där 4000 där osv. sen är det helt slut och jag är tom och ångerfull.
Citera
2013-02-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Hmm mitt spelberoende går i vågor och när det smäller till, då smäller det till bra.

Oftast har jag sparat ihop pengar, brukar kicka in när jag kanske fått ihop runt 20 000 planerat till nån resa eller nånting.

Så hamnar jag i en situation där de pengar jag får använda på mat och sånt tagit slut. Så då tar jag kanske 2000 av de sparade för att använda till det, men det ger mig lite ångest.

Så jag börjar tänka...

"Fan, jag lägger 2000 på nån rek på r&k så vinner jag tillbaka de 2000 och lägger in dem bland sparpengarna"

Så lägger jag in dem... och torskar. Lägger sen liknande eller högre summa på nåt annat.

Det räcker med att jag läser på sportladet och ser en rubrik typ "skyttekungen tillbaka". Då känns den plötsligt stenklar och jag impulsbettar 3-4000 på den och torskar så klart.

Så fortsätter det oftast, tills cashen är helt slut. Har spelat bort 12 000 sen i fredags förra veckan och har bara ett bett på 2000 på en random NHLmatch i natt... surt. Händer alltid och det suger.

Även om jag vinner upp till 10 igen så är jag inte nöjd. Då kan det hända att jag spelar bort alla på en gång eftersom jag har dem inne på sidan. Typ 2000 där 4000 där osv. sen är det helt slut och jag är tom och ångerfull.

Snart tar du ditt liv
Citera
2013-02-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaren108
Snart tar du ditt liv

Haha, njae. Mitt liv är bättre än någonsin just nu. Flyttar till en asnice lägenhet, har ett jobb som jag jobbat länge på och trivs skitbra på samt har bra lön och kommit igång med träningen sen November, så¨...

men det fanns en period där jag hamnade i en sån här negativ spiral och hade saker och ting gått dåligt med jobbet jag sökte då hade jag nog övervägt det då jag spelat bort hyran och alla sparpengar osv. (cirka 30 lax) på några dagar.
Citera
2013-02-24, 21:27
Medlem
uffwess avatar
Idag blev det sista dagen för mig med mitt spelande.

Förlorade ett par tiotusen under karriären och försökte begränsa mer och mer på missbruket.
Några av metoderna som fungerade var att spela bara med växel (10-20 kr och satsa max 2 kr på 4K Poker; om man vinner så vinner man). Resten av pengarna fick min flickvän hålla i och inte räcka ut plånboken vad som än hände även om jag skulle slå till henne, det visste hon om och det funkade, hon gick aldrig hem med en röd handflata på kinden eller något liknande.

Något annat som fungerade var att så fort jag blev sugen på att spela så köpte jag något vettigt som flera Kesella kvarg (mellanmål) för träningen, godis, kakor, blommor till flickvännen, en present som en klocka eller något (finns fina klockor som ligger på ca 200-500 kr för tjejer). Med växeln spelade jag såklart.

När du dubblar så SKALL du aldrig tänka "Oj, jag valde fel men nästa dubbling kommer att vara där" eller "Om den var här så är den där nästa gång" då kan det hända att när du bara har luft som väntar på dig i plånboken kommer du att använda ditt kreditkort för att ta ut pengar och sedan dubbla igen "där den kommer att vara nästa gång".

Du ska alltid tänka att du kommer att förlora men att du ska bara spela för skojsskull, du kan begränsa dig till att bara spela på krogen/nattklubbar på lördagar och EN HUNDRING MAX (för att ha råd med resten av dagen).

Tänk aldrig "YOLO" eller "Man ska njuta av livet så mycket det bara går och jag njuter av att spela". Det är bara sorgligt att tänkta så inför Jack Vegas maskiner. Om du har en hundring för att spela kan du istället gå på bio, äta på en restaurang osv. (de två senaste alternativen som jag nämnde senast dröjer längre än att spela på Jack Vegas maskiner så om du vill bara dröja din tid så finns det bättre alternativ än Jack Vegas. Du kan också lägga undan hundringen för att spara till sommaren/en resa (tro mig att det kommer att vara värt det).

Tänk inte att pengar kommer i vänstra handen och går från högra handen. Du kan stoppa det, eller åtminstone begränsa det. Pengar kommer och går men om du älskar pengar (som de flesta Jack Vegas lirare gör) så håll det i fickan, du blir rikare på det i längden, till och med samma dag. Även om du får miljoner från Jack Vegas faller du till slut.

När du ser en krog/bingohall etc. som har en Jack Vegas maskin eller vilken maskin som helst så gå bara därifrån, jag brukar gå snabbare när jag hamnar i sådana situationer, kolla inte ens in dit, den krogen är inte din vän längre på ett bra tag.

Även om dessa alternativen inte fungerar ska du ALLTID ta dina närmsta före maskinerna. T.ex. om din flickvän eller någon vän bor nära en krog och ni har bestämt att ses men h*n är inte i tid. Spela inte för att dröja tiden, eller om du är på väg hemåt men ska spela innan och du står vid en maskin och får ett samtal av h*n som tyder på att du ska tillbaka för att du t.ex. ska följa personen till affären etc. då ska du direkt bort från maskinerna och till honom eller henne. På så sätt ökar du dina chanser att lyckas.

Tack för mig
Citera
2013-03-12, 22:34
Medlem
Daltonbrors avatar
Jag har bara bettat på sport tidigare. Jag har aldrig visat tendenser till spelberoende förrän nu.

Jag hade 260 kr på mitt konto på betsafe. Jag blev lite sugen på blackjack så jag tänkte att jag spelar med en krona som insatts. Efter ett tag så såg jag hur mitt saldo hade minskat. Då drabbades jag av panik och drog in allt jag hade, självklart torskade jag, nu sitter jag på 14 kr på mitt saldo. Jag känner mig inte illamående som ni andra beskrivit sig då detta är pengar jag helt klart har råd att förlora men samtidigt blir jag lite orolig. Vad tycker ni jag ska göra?

Väldigt tacksam för svar!
Citera
2013-03-12, 22:47
Medlem
Daltonbrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daltonbror
Jag har bara bettat på sport tidigare. Jag har aldrig visat tendenser till spelberoende förrän nu.

Jag hade 260 kr på mitt konto på betsafe. Jag blev lite sugen på blackjack så jag tänkte att jag spelar med en krona som insatts. Efter ett tag så såg jag hur mitt saldo hade minskat. Då drabbades jag av panik och drog in allt jag hade, självklart torskade jag, nu sitter jag på 14 kr på mitt saldo. Jag känner mig inte illamående som ni andra beskrivit sig då detta är pengar jag helt klart har råd att förlora men samtidigt blir jag lite orolig. Vad tycker ni jag ska göra?

Väldigt tacksam för svar!

Edit: Nu spelade jag bort det absolut sista på roulette
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in