Citat:
Ursprungligen postat av Super-cool-pojke
Så nu undrar jag, hur ska jag gå till väga? Vill helst inte säga nåt till föräldrar/flickvännen då jag får känslan av att min far kommer gå bärsärkar gång och flickan kommer säkerligen lämna mig p.g.a att jag stulit pengar av henne för att spela.

Först och främst måste du tala om för dina föräldrar och din flickvän om ditt missbruk. De måste veta om att du har det här problemet så de kan ta ställning till om de vill hjälpa dig. Det borde de vilja, även om blir förbannade och ledsna. För din egen del är det bäst att du är så ärlig som möjligt mot alla i din närhet eftersom det är smussleriet, lögnerna och alla hemligheter som är symptomen på den här sjukdomen.
Sen när det steget är taget så kan det vara bra för dig att låta någon annan hantera dina finanser ett tag. Kanske bara några månader tills saker o ting har balanserat sig, eller år, det beror helt på dig och vilken situationen är.
Ett tecken på spelmissbrukare är en som sitter och vinner exempelvis 5000:- på nånting och tänker att det räcker ju till en jättefin TV. Men om man skulle ta och vinna "endast" 1500:- till så kan man ju få en
ännu finare TV. Och när man väl vunnit de 1500:- så finns det en
ännu finare TV ...
Och så där håller det på tills man förlorat allting och blir utan TV helt o hållet.
Låt bli allt hos Svenska Spel och när du sitter på nätet så se till att du blockerat dig själv från de sajter du brukade spela på. Alla mailinglistor och liknande måste du avbeställa. Lycka till!