2011-05-20, 18:55
Medlem
Roligt hur folk svarar/reagerar på obvious trolls.

Att människor kan vara så fullkomligt dumma i huvudet är jävligt intressant faktiskt.

Det räcker nu för fan.
Citera
2011-05-20, 18:56
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoze
Roligt hur folk svarar/reagerar på obvious trolls.

Att människor kan vara så fullkomligt dumma i huvudet är jävligt intressant faktiskt.

Det räcker nu för fan.

Det är väl bara bra att dom avreagerar sig på nätet och inte irl
Citera
2011-05-20, 19:05
Bannlyst
Fortfarande deprimerad eller har du insett att det inte är värt och deppa över 500 spänn?
Citera
2011-05-20, 19:09
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zteeek
Fortfarande deprimerad eller har du insett att det inte är värt och deppa över 500 spänn?

Ligger bara 212kr minus nu, och nej, jag är inte deppig över det, överdrev lite i topic med, men visst kändes det lite surt. Däremot hjälper det när folk lägger sina dryga kommentarer, för då inser man att 500kr inte är något att sura över, sen är det ju lite humor i sig med när folk får avreagera sig lite
Citera
2011-05-20, 19:10
Medlem
Med tanke att han är i "Andras tankar om era spelförslag" tråden så är det nog inte så jobbigt längre.
Citera
2011-05-20, 19:12
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Med tanke att han är i "Andras tankar om era spelförslag" tråden så är det nog inte så jobbigt längre.

Det var lite jobbigt i början, det måste jag trots folks kommentarer ändå erkänna, men som någon skrev gick det över efter någon dag.

Sen för er som tror jag driver med er som förlorat mycket pengar, det gör jag inte, lider med er som gjort det, och har nu insett att jag inte vill hamna i ngn sådan situation själv där man sitter där 50.000kr back.
Citera
2011-05-20, 19:52
Medlem
tänk inte mer på de, du är inte vinnande och har du liten rulle kan de åka iväg snabbt. den kommer göra de nästan alltid tillslut.

är de inga livsavgörande pengar glöm dem och se de som en läxa som kostade pengar
Citera
2011-05-24, 17:13
Medlem
lousys avatar
Det bästa råd jag kan ge, som funkade jättebra för mig, var att gå med í GA. Det går aldrig att att komma ifrån ett spelberoende på egen hand, bara för att man står emot frestelsen att lira en dag eller kanske t.o.m en vecka betyder det inte att du är "frisk". Det blir du aldrig. Men du kan lära dig att hantera den här "sjukdomen" som det faktiskt är och med hjälp av GA blir det väldigt mycket lättare.

Jag gick med i GA i augusti 2009, några månader efter min dotter föddes, därför att jag var riktigt illa ute och nånting var tvunget att förändras när jag blivit förälder. Fick dock ett återfall i november som nästan kostade mig livet, hamnade på psyket en helg, men efter det höll jag mig borta från allt spel.

Det värsta var roulettemaskinerna hos bookmakers. Så himla lätt att bara kliva in en stund efter jobbet och utan att man visste ordet av så hade man suttit där i flera timmar o spelat bort hundratals pund.
Citera
2011-05-24, 17:18
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanZamorano
PS : Tyck inte synd om er själv, självömkan är farligt.
Det är bara ni själv som kan ta er ur det onda.

Finns nog ingen spelmissbrukare som idkar självömkan. Dessutom är det fel att tro att man kan ta sig ur "det onda" på egen hand. Det krävs väldigt mycket förståelse, tid o tålamod från vänner och anhöriga. Sen kan det också hjälpa väldigt mycket om man går med i GA t.ex.
Citera
2011-05-24, 17:27
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super-cool-pojke
Så nu undrar jag, hur ska jag gå till väga? Vill helst inte säga nåt till föräldrar/flickvännen då jag får känslan av att min far kommer gå bärsärkar gång och flickan kommer säkerligen lämna mig p.g.a att jag stulit pengar av henne för att spela.

Först och främst måste du tala om för dina föräldrar och din flickvän om ditt missbruk. De måste veta om att du har det här problemet så de kan ta ställning till om de vill hjälpa dig. Det borde de vilja, även om blir förbannade och ledsna. För din egen del är det bäst att du är så ärlig som möjligt mot alla i din närhet eftersom det är smussleriet, lögnerna och alla hemligheter som är symptomen på den här sjukdomen.

Sen när det steget är taget så kan det vara bra för dig att låta någon annan hantera dina finanser ett tag. Kanske bara några månader tills saker o ting har balanserat sig, eller år, det beror helt på dig och vilken situationen är.

Ett tecken på spelmissbrukare är en som sitter och vinner exempelvis 5000:- på nånting och tänker att det räcker ju till en jättefin TV. Men om man skulle ta och vinna "endast" 1500:- till så kan man ju få en ännu finare TV. Och när man väl vunnit de 1500:- så finns det en ännu finare TV ...
Och så där håller det på tills man förlorat allting och blir utan TV helt o hållet.

Låt bli allt hos Svenska Spel och när du sitter på nätet så se till att du blockerat dig själv från de sajter du brukade spela på. Alla mailinglistor och liknande måste du avbeställa. Lycka till!
Citera
2011-05-31, 19:15
Medlem
MoogBeats avatar
Du måste fortsätta spela! Annars kan du ju inte vinna tillbaka det du förlorat!
Citera
2011-06-01, 01:22
Avslutad
Se det så här.

Dessa pengar kan vara en till två krogrundor. Du slipper bakfyllan och eventuella leverskador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in