Citat:
Ursprungligen postat av
Brandao
Bra tips för att bli av med ett spelberoende? Mitt har minskat jättemycket men varje gång jag får in pengar på mitt konto så spelar jag bort dom.

ha EN dag i veckan som du får spela på, (ett ganska högt belopp).
då har du nått att se fram emot, samt att du kan mer strukturerat fundera vad du vill spela på.
gärna matcher som har ett underhållningsvärde och tidsfördriv i sig, som man kan följa.
sen så är det bara upp till DIG å ha PLI. - ge dig själv en dag där du få leva ut., ge fan ii resten.
f.ö så tror jag folk hade mått bra om det fanns fler öppna spel/dobbel-lokaler lite varstans, där man spela mot varandra. - Pengar blir lite verkligare och roligare när man ser att någon annan förlorar, samt cashen i sig. det är ju 90% av dobbel grejjen att se någon annans tårar, samtidigt som man gråter själv, fast av lycka.
dessutom så hade det nog varit en social samlingspunkt... men kanske oxå en kriminell.
- sen så är det det nog viktigt att ha förståelse för dig själv - för det
finns inget roligare än att sätta något på spel. Så därför är detta-här ett gift i vår civiliserade vardag. - så ha en förståelse för att det är som det är., kanske. puss.
ett annat tipps är kanske att ha flera olika bankkonton där du sparar till olika saker som du vill ha i framtiden. - Så även om du backat en månad så kanske du lagt in någon tusenlapp å hundralappar på olika kommande ting, som i framtiden blir godis - så då var ju inte månaden
helt förgäves, ekonomiskt, även vid en stor förlust, mentalt. typ.
sen så finns det ju vissa knarkare här inne har man ju märkt., som är hopplösa fall. Livet är en fråga om själv-disciplin i skala 1-10. Och ligger man på 1, så finns det inga tips och tricks i universum som kan rädda er. Knarkare och pundare. ryck upp er till en 3a iaf!!
sen så stör jag mig lite på folk som har fel inställning till dobbelspel. - ha inställning att ni kommer förlora, men, att ni ändå får viss underhållning, samt CHANS å gå plus. Då blir förlusten lättare att greppa, och panik-insättningar färre. sen kan ni läsa på lite Zen, sen sen, efter det.