2013-02-12, 08:59
Medlem
FiskarFlexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dnakaffe
Läst igenom denna tråd nu, alla som är spelberonde är ju ute efter storvinsten och spänningen. Är det någon av er som testat att börja med trading? Det håller jag mest på med nu, bettar nog lite varje dag också, men får också spänning med trading. Tror ni skulle behöva testa de, Har ni frågor om trading är det bara att skicka ett ett pm så kan jag hjälpa er hur det funkar.

Vi spelmissbrukare jagar alltid de snabba pengarna, sällan går man vinnandes därifrån. Jag kanske talar för mig själv men en spelmissbrukare ska i huvudtaget inte hålla på med spel om pengar, trading är en typ av spel. Har sysslat med det själv på hobbynivå, sen trillar man dit på dessa 80-öres aktier..
Citera
2013-02-12, 15:09
Medlem
Har också varit aktiv inom det här med spel sedan jag var 15 år gammal. Allt började med att man satte en 20a i en jack vegas automat och vann sen var man fast. har under min tid som spelare rensat mammas konto på lönedagen och spelat bort hela hennes lön på en enda dag nere på puben då va jag bara 15 år gammal inte en jävel som frågade mig om leg. har pantat hennes guld men fått betala tillbacka allt sen när jag fått jobb. har haft en massa skulder pga av mitt spelande som aldrig ville ta slut.
Minns när jag själv började jobba då spela jag bort hela lönen men självklart så var aldrig det tanken från början utan man trodde man var stark och gick in med tron om att man skulle bara kasta i 300 kr.
har nu inte spelat på 3 månader inte en enda krona jag kom till stoppet om man säger så då jag verkligen blev äcklad av allt det här med spel och sökte hjälp det sjuka här med att jag sökte hjälp är att när jag stack dit där blev jag ännu mer äcklad när jag såg personerna som skulle HJÄLPA mig, jo det var 2 gammla spelmissbrukare såna som jag suttit bredvid o spelat 2 gammla lodisar om man säger så oh då började jag tänka har jag verkligen sjunkit såå lågt att dom här 2 är bäätre än mig starkare än mig att jag ska behöva få hjälp av dom så då blev jag ännu mer bestämd. visst dom hät 2 förklarade smarta saker vad som händwr med hjärnan och så o det räkte ett möte räkte för o inse att det är inget beroende utan man e bara dum i huvet, man kan bara sluta om man själv vill låt tanken o suget löpa ut men ha med i tanken om vad som händer efter du spelat jo du är pank, gör en tävling med dig själv säg nej till dig själv det hjälper
Citera
2013-02-12, 15:13
Medlem
EN sak till gäller dom som pelar jack vegas det sköna med jac vegas nu under 2013 är att svenska spel installerar kortläsare i dom altså att man inte kan spela utan spelkort. och man kan även spärra sig själv på dom. lägga in spelgräns och så.
Citera
2013-02-12, 15:45
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gimmy24
EN sak till gäller dom som pelar jack vegas det sköna med jac vegas nu under 2013 är att svenska spel installerar kortläsare i dom altså att man inte kan spela utan spelkort. och man kan även spärra sig själv på dom. lägga in spelgräns och så.

Fan va bra! . Synd bara att man kan komma igenom det ändå ifall man spärrar sig där, genom och låna polarns eller dylikt, men riktigt bra ju.
Citera
2013-02-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
Fan va bra! . Synd bara att man kan komma igenom det ändå ifall man spärrar sig där, genom och låna polarns eller dylikt, men riktigt bra ju.
Jo visst kan man komma igenom det men tycker ändå att det var på tiden att dom gör nått åt dom här pengaslukande automaterna
Citera
2013-02-12, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarFlex
Vi spelmissbrukare jagar alltid de snabba pengarna, sällan går man vinnandes därifrån. Jag kanske talar för mig själv men en spelmissbrukare ska i huvudtaget inte hålla på med spel om pengar, trading är en typ av spel. Har sysslat med det själv på hobbynivå, sen trillar man dit på dessa 80-öres aktier..

Alla är vi väl olika men jag tyckte min betting började gå över styr, men hade en kompis som lärde mig det här med trading, bettingen förlorarde jag bara pengar på men tradingen plussar jag faktist på nästan varje månad plus att det är kul.
Citera
2013-02-12, 21:13
Medlem
Nu har man köpt gamblock för en del hundralappar.. såklart så kan man ta bort processen i aktivitetshanteraren så försvinner skiten... suck.
Citera
2013-02-12, 21:29
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesstess123
Nu har man köpt gamblock för en del hundralappar.. såklart så kan man ta bort processen i aktivitetshanteraren så försvinner skiten... suck.
Känns som att det där programmet inte är så fullt utvecklade med skydd osv.
Citera
2013-02-12, 22:20
Medlem
Teutuls avatar
Så jävla down nu. Spelade precis bort hela min 24k vinst + 4 lax från kontot. Fan håller jag på med
Nu har jag spelat av och till i 7 år och jag har mina perioder där jag har noll sug att spela men ibland kan jag inte låta bli. Jag vill söka någon slags hjälp men jag har aldrig berättat för någon om mina problem. Jag tror inte att jag skulle ha nog med balls till att ringa till någon stödlinje för att berätta.

Hur gör jag för att ta första steget ut ur denna jävla skit?

Jag ville bara lätta mitt hjärta. Grattis till er som är spelfria, jag hoppas jag också kan bli det en dag eller förhoppningsvis kunna spela mer kontrollerat.
Citera
2013-02-13, 19:23
Medlem
Har precis nu lyckats spela bort 30k på lite över ett år utan att ha en vidare inkomst. Fy fan, jag mår så jävla dåligt. Det är lätt att säga sluta spela, lägg bara av med det men det fungerar inte så, det är ett missbruk, precis som alkohol eller droger. Jag vet inte vad jag ska göra Jag hade ett uppehåll på ett par tre månader å det va ta me fan den bästa stunden i mitt liv. Ingen ångest, inga bekymmer, livet var så jävla bra. Nu sitter man här igen trots att man lovat sig själv aldrig mer igen. Fy fan, jag hatar mig själv.
Citera
2013-02-13, 20:34
Medlem
Det var Jack Vegas jag åkte dit på i början av 2000talet. Lyckligtvis kunde jag sluta på egen hand och har nu varit spelfri i typ 13 år. Det varade inte så länge. Tack Gud för det.

Jag kontaktade spelberoendes riksförbund en gång. Då sa jag "Ni kanske inte tycker det hr är mycket att komma med men det är Jack Vegas-automaterna jag har fastnat på." Då svarade killen i andra änden (jag ringde dem) "Om du kunde ana hur många som har gjort det."
Citera
2013-02-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomyownway
Har precis nu lyckats spela bort 30k på lite över ett år utan att ha en vidare inkomst. Fy fan, jag mår så jävla dåligt. Det är lätt att säga sluta spela, lägg bara av med det men det fungerar inte så, det är ett missbruk, precis som alkohol eller droger. Jag vet inte vad jag ska göra Jag hade ett uppehåll på ett par tre månader å det va ta me fan den bästa stunden i mitt liv. Ingen ångest, inga bekymmer, livet var så jävla bra. Nu sitter man här igen trots att man lovat sig själv aldrig mer igen. Fy fan, jag hatar mig själv.

Om jag vore du skulle jag söka hjälp med det snaraste. Har du gjort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in