2020-06-01, 01:56
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Bra med ny stängning. Men varför ska du vara åter nästa år? Lägg ner helt i stället, risken att du mer eller mindre snabbt tappar kontrollen igen skulle jag tro är överhängande.

Lycka till!

För du kan ba max stänga av dig i ett år.
Citera
2020-06-01, 06:15
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
För du kan ba max stänga av dig i ett år.

Jo, jag vet. Men det var inte det jag undrade över. Varför ens ha inställningen att vara tillbaka 2021?

Stäng av ett år då och bestämma sig för att då göra en ny avstängning är väl vettigare?
Har själv gått i fällan att ”man kanske kan hantera det nu efter ett års avstängning”.
Citera
2020-06-01, 06:33
Medlem
Citat:
Bra med ny stängning. Men varför ska du vara åter nästa år? Lägg ner helt i stället, risken att du mer eller mindre snabbt tappar kontrollen igen skulle jag tro är överhängande.

Lycka till!

Återkommer hur det har gått ( uppdatering ) . Ska inte spela mer.
Senast redigerad av Writerday 2020-06-01 kl. 06:36.
Citera
2020-06-01, 17:39
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Jo, jag vet. Men det var inte det jag undrade över. Varför ens ha inställningen att vara tillbaka 2021?

Stäng av ett år då och bestämma sig för att då göra en ny avstängning är väl vettigare?
Har själv gått i fällan att ”man kanske kan hantera det nu efter ett års avstängning”.

Haha jag skrev ju att man max kan ta 1 års avstängning, han tänkte väll att efter ett år så kommer han tillbaka hit och skriver av sig.
Citera
2020-06-01, 20:50
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Haha jag skrev ju att man max kan ta 1 års avstängning, han tänkte väll att efter ett år så kommer han tillbaka hit och skriver av sig.

Ok, sorry, missuppfattade.
Citera
2020-06-01, 22:15
Avstängd
En sak som jag tänkt på är att gambling är att låna pengar av djävulen.
Citera
2020-06-04, 01:56
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dicf
En sak som jag tänkt på är att gambling är att låna pengar av djävulen.

DU tänker fel.
Citera
2020-06-04, 04:37
Avstängd
Citat:
DU tänker fel.

Varför?
Citera
2020-06-06, 08:23
Avstängd
Tomheten som uppstår när man var så nära 22000, så i slutminuterna släppte mitt lag in ett mål, fan vad allt känns meningslöst, satt och drömde mig bort vad jag skulle göra med pengarna - DESSA ÄCKLIGA SLUTMINUTRAR!!!
Citera
2020-06-06, 08:27
Avstängd
Jävligt lätt för er att säga man ska sluta spela / knarka om där finns något annat intresse man har i livet. Idioter, vad tror ni jag hållt på som jag gjort för? HAR INGET INTRESSE FÖR LIVET, JAG SPELAR OCH KNARKAR FÖR DET ÄR DEN ÄNDA LILLA LIVSGLÄDJE JAG KÄNNER.

Finns ingen härligare känsla än att ha ett fyllt spelkonto med tiotusentals kronor på, känns nästa som det är mitt barn jag håller om..
Att jag sedan är för girig att jag vill ha mer än ett problem
Citera
2020-06-10, 01:12
Medlem
Shit...

Spelat bort 13.000kr senaste 2 veckorna. Just nu är jag arbetslös så har egentligen inte råd. Anledningen till att jag spelat så hårt var att jag vann ett större belopp för ett par månader sedan, pengar som jag nu håller på att spela bort.

Stressen över att jag inte har något jobb och väntar på ersättning och samtidigt går minus gör att jag grips av en känsla att jag "måste ha en viss summa på kontot igen så blir allt bra" och jag blir enormt stressad när jag förstör min ekonomiska planering + sparande pga mitt spelande.

Hur finner jag ro igen rent ekonomiskt? Samt släpper tankarna att mitt sparkonto "måste stå i ett visst belopp"? Har reggat spelpaus 1 månad nu i alla fall.

har nån något bra råd?
Citera
2020-06-11, 00:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolig774
Shit...

Spelat bort 13.000kr senaste 2 veckorna. Just nu är jag arbetslös så har egentligen inte råd. Anledningen till att jag spelat så hårt var att jag vann ett större belopp för ett par månader sedan, pengar som jag nu håller på att spela bort.

Stressen över att jag inte har något jobb och väntar på ersättning och samtidigt går minus gör att jag grips av en känsla att jag "måste ha en viss summa på kontot igen så blir allt bra" och jag blir enormt stressad när jag förstör min ekonomiska planering + sparande pga mitt spelande.

Hur finner jag ro igen rent ekonomiskt? Samt släpper tankarna att mitt sparkonto "måste stå i ett visst belopp"? Har reggat spelpaus 1 månad nu i alla fall.

har nån något bra råd?

Sluta tro du ska vinna. Det tror vi alla sen sitter man där med världens ångest som jag nu som spelat bort mer än jag klarar av. Man får kämpa vidare bra att du reggade dig på spelpaus gjorde det en period också då mådde man bättre. Ska nog göra det igen fast nu minst 6 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in