2016-07-03, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScarySully
Snyggt jobbat Gimmi.
Nolltolerans mot spel är the way to go.
Suget minskar med tiden.
Viktigt bara att inte tro man kan spela lite, väldigt många som får återfall just pga att man bara ska spela för 100kr.
Vips är suget "triggat".

Fortsätt kämpa!!
Tack😊 Ja du har helt rätt så lite som 100kr räcker för att trigga igång det. Men det jävligt sköna här är att jag nu inte har möjlighet och sätta in pengar.

Till er alla som kämpar hoppas att ni oxå inser att detta skitet bara förstör. Jag vet inte hur många gånger jag gått utan pengar i en hel månad att inte ens kunna köpa en glass med en lön på 30k är det värsta som finns. Jag är så jävla trött pp att låta luffarna leva livet med mina pengar nere på Malta. Det var mycke detta jag insåg att detta måste sluta jag såg på fb hur dom lever dör nere men VÅRA cash...
Citera
2016-07-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av promannen
Hur mkt haru lirat bort.

Det där är en helt ointressant fråga i ett forum om spelmissbruk.
Det som är en lite summa för någon kan vara flera månadslöner för någon annan.
En summa säger inget utan att veta individens förutsättning.
Så det enda som händer är att du ställer summan i relation till din ekonomi.

Om du skulle få 100.000 till svar så skulle det kunna vara sparade pengar.
Eller så är det en vinst på 100.000 som spelats bort.
Så det skulle kunna röra sig om -100k eller plus minus noll.

Mer intressant fråga då och relevant att fråga är omfattningen av spelandet.
Tex. spelat för lönen, besparingar, tagit lån mm.
Citera
2016-07-03, 08:50
Medlem
håller med att det är orelevant.. men har lirat bort på tok för mycket det kan jag säga. fan måste få ett slut på den här onda spiralen.... får inte ens ångest längre..
Citera
2016-07-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banen
håller med att det är orelevant.. men har lirat bort på tok för mycket det kan jag säga. fan måste få ett slut på den här onda spiralen.... får inte ens ångest längre..

Bra svarat.

Har du sökt hjälp mot ditt spelande?
Det låter som att du inte reder detta utan hjälp.

En kompis med svåra spelproblem är på god väg mot att bli spelfri.
Hans konkreta åtgärder med hjälp från mig och hans mamma följande:
K9 på datorn
Nytt bankkort med bortskrapad CVC (denna koden har hans mamma, så hon kan beställa saker på nätet om det behövs)
Lämnat bankdosa till mamma (hon flyttar kontater till kortet vid behov och fyller varje dag på till 400kr)
Sluta spela kurs via kommunen (1 dag i veckan á 3h i 8v)
Spelberoende träffar 2-3ggr per månad (1-1,5h, nyttigt att höra andras story om vad spel ställt till det med)

Och han har hittat 2 hobbys som tar mycket av hans "nuvunna" fritid.
Citera
2016-07-03, 10:42
Medlem
Vic878s avatar
Citat:
Bra svarat.

K9 på datorn
Nytt bankkort med bortskrapad CVC (denna koden har hans mamma, så hon kan beställa saker på nätet om det behövs)
Lämnat bankdosa till mamma (hon flyttar kontater till kortet vid behov och fyller varje dag på till 400kr)
Spelberoende träffar 2-3ggr per månad (1-1,5h, nyttigt att höra andras story om vad spel ställt till det med)

En bra checklista, och jag skulle nog säga att man inte ska underskatta värdet av hobbys och sysselsättning. Även om man har gjort allt rätt och försökt att spärra spelmöjligheterna, så gäller det att ställa om mentalt och fokusera på andra positiva saker.

Trevligt att det dyker upp en del positiva berättelser i tråden.
Citera
2016-07-03, 12:37
Medlem
Citat:
Bra svarat.

K9 på datorn

spelade bort enorma summor under några år tog mig ur skiten själv.. det ska gå denna gången också... har helt enkelt flytt i spelandet på grund av andra grejer som gjort att jag inte mår bra... började för 3 månader sedan spela igen. var 99,9% fri under ett års tid. ska klara mig ur detta en gång till.
Citera
2016-07-03, 14:28
Medlem
Citat:
bara jag som är tvär rökt denna månad ?
Tråkigt att läsa!! Har du funderat på att kanske göra så som jag gjorde? Spärra trustly nytt bankkort osv det har hjälpt jävligt mycket. Mvh
Citera
2016-07-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Tråkigt att läsa!! Har du funderat på att kanske göra så som jag gjorde? Spärra trustly nytt bankkort osv det har hjälpt jävligt mycket. Mvh

jupp är ju inte första gången heller ... så man blir liksom van å leva på skit mat som makaroner
Citera
2016-07-03, 17:00
Medlem
alienfins avatar
Va mkt man kan göra sen man slutade spela helt. Den här månaden kunde jag betala en biljett till Thailand och ac:n paja där nere så jag köpte en ny för 5k och betalade in familjens försäkringar för 5k. Sen beställde jag lite nya kläder till semestern och en ny airbed till beachen.
Jaja en tung utgiftsmånad men med buffert kan man ta det. Hade man spelat som man gjorde många år sen hade det varit kört.
Men det är klart,föredrar man att nån annan i Malta har roligt för stålarna så....
Citera
2016-07-03, 21:48
Medlem
lyckades styra upp månaden eller ja styra upp men kan iaf köpa mig ett par askar cigg å mat vilket är det jag behöver utan å låna tradera räddade mig sålde gammal skit jag inte använt på 100 år... mycket bättre än å låna cash av folk hatar men hade ju varit tvungen... blir säkert att jag får låna en femhundring i slutet på månaden. ne fy fan för spelandet. bara köpet går igenom i morgon nu. var till å med villig ett tag å bränna iväg hemmabio systemet men fan vill ha kvar skiten.
Citera
2016-07-05, 19:19
Medlem
moraltanten88s avatar
Citat:
bara jag som är tvär rökt denna månad ?

Va grymt nära, 30 spänn kvar på ett spelkontot sista klicket tillbaka på 14 000 uttag.

Kunde lika gärna gått åt helvete. Hade bara en överjävligt tur
Citera
2016-07-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
Va grymt nära, 30 spänn kvar på ett spelkontot sista klicket tillbaka på 14 000 uttag.

Kunde lika gärna gått åt helvete. Hade bara en överjävligt tur

hahaha ja snyggt ge fan it nu.... nudel månader är inte roliga. lyckades dock styra upp mitt problem utan å låna som tur var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in