2024-10-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Problemet är att jag lider av grav psykisk ohälsa ångest, depression, demoner i skallen, vilket leder till alkohol och droger, och i detta fallet spel i samma veva

Så besviken!
Är samma här. Tar du någon medicin alls? (Kanske har frågat innan men mitt minne är kort)

Men det är ju sådant som händer, vår vardag är ju Sisyfos: ständig uppförbacke och släpper man garden rullar man ner och får börja om.
Citera
2024-10-03, 19:21
Medlem
Äter buspiron sen har jag zolpidem till sömnen,

Jag ringde min mor och berättade hur det ligger till, att jag trasslat till det ikväll igen!
Citera
2024-10-04, 10:12
Medlem
Citat:
Äter buspiron sen har jag zolpidem till sömnen,

Jag ringde min mor och berättade hur det ligger till, att jag trasslat till det ikväll igen!
Bra att du ringde! Hoppas det känns lite bättre nu i alla fall.

OK, men då har du lite "hjälp" i alla fall med måendet. Men hur var det, hade du provat någon annan typ av behandling?
Citera
2024-10-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Bra att du ringde! Hoppas det känns lite bättre nu i alla fall.

OK, men då har du lite "hjälp" i alla fall med måendet. Men hur var det, hade du provat någon annan typ av behandling?

Känns bättre idag! Har provat gå på möten (spelmöten) var skönt att höra andras historier, kommer troligen prova på någon ny medicin snart, säga att jag inte mår bra just nu för det gör jag inte, inte pga spelandet men pga psykisk ohälsa, och min psykiska ohälsa är nog en orsak till mitt spelande å så blir det som en ond cirkel…
Citera
2024-10-04, 11:12
Medlem
Citat:
Återfall på fyllan hur jag nu lyckades… 5000 kr borta inom loppet av några H! Jag som varit så duktig i flera, typ tre/fyra månader!

Fyfan vad tragiskt…

Sviker allt och alla gång på gång, inte minst mig själv och mina löften

Dito, drog iväg 10 lök på fyllan förra veckan!
På BJ dessutom!!
Citera
2024-10-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Dito, drog iväg 10 lök på fyllan förra veckan!
På BJ dessutom!!

Det är ingen skön känsla, man står där dagen efteråt och funderar vad fan man håller på med, samt extrem ångest! Fyllan gör ibland så man ser pengar som papperslappar som är obetydliga..

Blir mer spärrar för min del, måste köpa gamblock till mobilen också! För datorn är helt spärrad…

Gamban är helt värdelöst för mobilen, man kan avinstallera det på 2 sekunder!

Har nu satt skärmskydd på mobilen för olämpliga spel hemsidor jag brukar spela på och min syster har skrivit en kod som jag sa att hon aldrig får ge mig 😅
Senast redigerad av Torsken1399 2024-10-04 kl. 14:12.
Citera
2024-10-04, 14:44
Medlem
Citat:
Det är ingen skön känsla, man står där dagen efteråt och funderar vad fan man håller på med, samt extrem ångest! Fyllan gör ibland så man ser pengar som papperslappar som är obetydliga..

Blir mer spärrar för min del, måste köpa gamblock till mobilen också! För datorn är helt spärrad…

Gamban är helt värdelöst för mobilen, man kan avinstallera det på 2 sekunder!

Har nu satt skärmskydd på mobilen för olämpliga spel hemsidor jag brukar spela på och min syster har skrivit en kod som jag sa att hon aldrig får ge mig 😅

Gambian har jag också testat och den var som sagt värdelös. Jag tror enda sättet iaf för mig är att ta bort mitt BankID
Citera
2024-10-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Gambian har jag också testat och den var som sagt värdelös. Jag tror enda sättet iaf för mig är att ta bort mitt BankID

Prova Gamblock, visserligen 12-14 hundra kr per år tror jag minns riktigt inte men det kan vara värt det!

Har även tagit bort BankID men det blev mycket problem när jag skulle ha mina möten på appar med läkaren så har just för tillfället tillbaka bank id!

Men knasar jag upp igen nu kommer mitt bank id ryka ännu en gång!
Citera
2024-10-04, 20:05
Medlem
Trodde det här skulle bli en bra helg för mig, men återfallet gjorde den här helgen till ett helvete, ibland har man lust att ta livet av sig tyvärr!

Kommer troligtvis inte våga göra det men den tanken finns alltid i bakskallen! Inte bara för mina spelförluster men främst för min grava psykiska ohälsa!

Nåväl, man lever och man lär eller snarare man lär sig att leva med sina jävla demoner i skallen!
Citera
2024-10-04, 21:09
Medlem
Citat:
Återfall på fyllan hur jag nu lyckades… 5000 kr borta inom loppet av några H! Jag som varit så duktig i flera, typ tre/fyra månader!

Fyfan vad tragiskt…

Sviker allt och alla gång på gång, inte minst mig själv och mina löften

Faan...bara några dagar innan så varnade du alla i tråden för löning och spel !

Sen tog du på kaptensbindeln och bombade spel på fyllan 3 dagar senare...

Skojade lite...

Vet vilket helvete det är när man inte kan stå emot ..
Citera
2024-10-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Faan...bara några dagar innan så varnade du alla i tråden för löning och spel !

Sen tog du på kaptensbindeln och bombade spel på fyllan 3 dagar senare...

Skojade lite...

Vet vilket helvete det är när man inte kan stå emot ..

Sant det gjorde jag ju, jag tog på mig kaptensbindeln själv istället och skapade ett fiasko! Vet inte hur det gick till Blev en skandalkväll helt enkelt ;(

Skäms som fan, trodde jag var färdig men bevisligen inte!

Menmen, jag kommer tillbaka starkare än nånsin!
Citera
2024-10-05, 14:50
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Trodde det här skulle bli en bra helg för mig, men återfallet gjorde den här helgen till ett helvete, ibland har man lust att ta livet av sig tyvärr!

Kommer troligtvis inte våga göra det men den tanken finns alltid i bakskallen! Inte bara för mina spelförluster men främst för min grava psykiska ohälsa!

Nåväl, man lever och man lär eller snarare man lär sig att leva med sina jävla demoner i skallen!

Har du tänkt på att du är van vid att göra destruktiva saker ?
Du måste vända blad i boken och börja göra positiva saker för dig .

Tex är man van vid äta choklad varje dag , så klart man äter det . Exakt samma med ditt spelande .,
Du är van att spela , självklart fortsätter du
Du måste välja andra alternativ , så du vänjer dig att göra annat .,

Destruktiva saker är beroende precis som att göra positiva saker .

Har du provat att ge bort pengarna till din mor ?
Vi säger du ska spela för 1000 kr , ge dem till din mor som present istället

Börja göra andra saker i livet , så kommer du se att det går att vända blad
Människan är ett vanedjur , vi gör de vi är vana vid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in