2011-02-07, 11:21
Medlem
PS : Tyck inte synd om er själv, självömkan är farligt.
Det är bara ni själv som kan ta er ur det onda.
Citera
2011-02-10, 22:47
Medlem
Okej, så nu har jag kommit fram till att jag antagligen är spelberoende.
Jag är 20år och går på bidrag, jag spelar jag mest på maskinerna på den lokala puben.

Jag får ca 3.000kr i månaden men lyckas spela för ca 6.000kr i månaden(minst!).
Jag tar pengar av föräldrar och min flickvän, dock bara mynt så som 1kr,5or och 10or. Allt för att jag har nåt som säger jag måste spela för jag kan vinna pengar (vilket jag behöver).
Men även om jag stoppar i 5kr och vinner kanske 300kr så slutar jag inte, hur mycket jag än behöver pengarna.

Spelar även på stryktipset ca 300kr i veckan och de enstaka gångerna jag går ut på clubbar/pubar i staden så kan jag spela bort 500kr bara för att. Så jag hinner inte bli full för jag spelar bort alla pengar direkt och blir tvungen att låna pengar av mina vänner så jag blir skuldsatt.

Allt detta började strax efter jag fick sparken från mitt jobb ca 6månader sedan och har inte lyckats få något nytt jobb p.g.a jag sitter och spelar mesta delen av tiden.

Så nu undrar jag, hur ska jag gå till väga? Vill helst inte säga nåt till föräldrar/flickvännen då jag får känslan av att min far kommer gå bärsärkar gång och flickan kommer säkerligen lämna mig p.g.a att jag stulit pengar av henne för att spela.

EDIT: Jag rökar och snusar också och försöker kröka till det på helger, men jag har inte pengar så jag snor det mesta i affärer och tobaksaffärer.
Senast redigerad av Super-cool-pojke 2011-02-10 kl. 23:37.
Citera
2011-02-11, 23:36
Medlem
Att ljuga är ett dåligt beetende spelsjukan för med sig. Tips till ovanstående ta hjälp berätta för så många du kan om ditt missbruk man klarar det inte själv. Erkänn för farsan, be soss om hjälp osv
Citera
2011-02-11, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanZamorano
Att ljuga är ett dåligt beetende spelsjukan för med sig. Tips till ovanstående ta hjälp berätta för så många du kan om ditt missbruk man klarar det inte själv. Erkänn för farsan, be soss om hjälp osv

ofta dem hjälper?
Citera
2011-02-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
ofta dem hjälper?
japp beroende var du bor hjälper soss på olika sätt med öppenvård eller behandling samtal med teraupet osv osv, svåra att ha att göra med men lugg på
Citera
2011-02-13, 15:43
Bannlyst
Jag har bestämt mig för att sluta spela. Men jag ska börja råna tobaksaffärer/människor tills jag är nöjd först
Citera
2011-02-19, 02:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Det enda spelberoende som jag känner är dessa jävla rader lotto som man bara måste spela varje vecka. Är nog inte ensam om det beroendet. Och det räcker ju inte heller med en dragning utan det måste vara två gånger i veckan och dubbla rader. Skulle SS som ser sig som föredöme mot spelmissbruk göra skäl för detta en dag så skulle det vara att bara ha lotto en gång i veckan med en enda dragning.
Citera
2011-02-21, 15:21
Bannlyst
Nu har jag nått botten, spelade bort 10 k av viktiga pengar. Helvetes kukröv.
Vad fan ska jag göra? Känner mig så jävla dum.

funkar den där betfilter egentligen?
jag är nämligen en jävel på att söka upp hur man stänger av sånt där..
Citera
2011-03-14, 11:39
Medlem
Har länge undersökt detta med spelberoende och de har slutat med ett antal frågor som jag inte har funnit något ordentligt svar på. Skulle därför uppskatta om någon kunde hjälpa mig med följande frågor:

Vilka åtgärder har samhället vidtagit till spelberoende?
Har åtgärderna varit lyckade? Varför/varför inte?
Vilka åtgärder diskuteras för framtiden?
Vilka för- och nackdelar ser du med de olika förslagen?

Har någon svar på detta vore de grymt, har själv funderat på vad man kan ta för åtgärder i framtiden med tanke på att spelmissbrukandet ökar med alla möjliga internet bolag som öppnat de senaste åren.
Citera
2011-03-14, 12:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangers30
Har länge undersökt detta med spelberoende och de har slutat med ett antal frågor som jag inte har funnit något ordentligt svar på. Skulle därför uppskatta om någon kunde hjälpa mig med följande frågor:

Vilka åtgärder har samhället vidtagit till spelberoende?
Har åtgärderna varit lyckade? Varför/varför inte?
Vilka åtgärder diskuteras för framtiden?
Vilka för- och nackdelar ser du med de olika förslagen?

Har någon svar på detta vore de grymt, har själv funderat på vad man kan ta för åtgärder i framtiden med tanke på att spelmissbrukandet ökar med alla möjliga internet bolag som öppnat de senaste åren.
Skoluppgift?
Citera
2011-04-25, 02:34
Bannlyst
Ni som fastnat i skiten och försöker sluta/slutat, eller ni som bara bestämt er för att inte spela mer för tillfället - hur bearbetar ni egentligen de där "fan, bara sätt in ett par hundra o lira lite, det skadar väl inte?"-känslorna?

Så jävla svårt... för när man får de där återfallsattackerna så blir man ju så jävla sugen.. och förlorar man mot speldjävulen och sätter in ett par hundra så blir man ju så jävla glad, men sen sitter man som en torsk igen.. såklart..

hur bearbetar ni det?
Citera
2011-04-25, 18:05
Avslutad
Jag är åtminstone halvt spelberoende av poker, odds, och Black Jack på krogen.
Jag tänker på spel större delen av dygnet. Jag förlorar inte särskilt stora summor, jag har alltid råd att förlora, och dessutom täcker vinster upp en del förluster så de inte ackumulerat blir så stora. Ibland går det 4-5 månader utan att jag rör spel, men när jag väl spelar är jag inne i det så in i helvete och skiter i t.ex. påsk som nu, annars skiter jag i skolan för jag sitter uppe och följer livescore eller spelar poker hela nätterna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in