Okej, så nu har jag kommit fram till att jag antagligen är spelberoende.
Jag är 20år och går på bidrag, jag spelar jag mest på maskinerna på den lokala puben.
Jag får ca 3.000kr i månaden men lyckas spela för ca 6.000kr i månaden(minst!).
Jag tar pengar av föräldrar och min flickvän, dock bara mynt så som 1kr,5or och 10or. Allt för att jag har nåt som säger jag måste spela för jag kan vinna pengar (vilket jag behöver).
Men även om jag stoppar i 5kr och vinner kanske 300kr så slutar jag inte, hur mycket jag än behöver pengarna.
Spelar även på stryktipset ca 300kr i veckan och de enstaka gångerna jag går ut på clubbar/pubar i staden så kan jag spela bort 500kr bara för att. Så jag hinner inte bli full för jag spelar bort alla pengar direkt och blir tvungen att låna pengar av mina vänner så jag blir skuldsatt.
Allt detta började strax efter jag fick sparken från mitt jobb ca 6månader sedan och har inte lyckats få något nytt jobb p.g.a jag sitter och spelar mesta delen av tiden.
Så nu undrar jag, hur ska jag gå till väga? Vill helst inte säga nåt till föräldrar/flickvännen då jag får känslan av att min far kommer gå bärsärkar gång och flickan kommer säkerligen lämna mig p.g.a att jag stulit pengar av henne för att spela.
EDIT: Jag rökar och snusar också och försöker kröka till det på helger, men jag har inte pengar så jag snor det mesta i affärer och tobaksaffärer.